Google Doodles Jale İnan! Quale hè Jale Inan, da induve hè, quale hè a so professione?

Google Doodle Jale Inan Quale hè Jale Inan Da induve?
Google Doodles Jale İnan! Quale hè Jale Inan, Da induve hè ella, Chì ghjè a so professione?

Jale Inan hè a prima archeologa femminile di Turchia. Inan, Perge è Side, chì anu persu a so vita in u 2001, anu avutu un grande rolu in a scuperta di e cità antiche. Quanti anni avia Jale Inan, a figliola di l'archeologu Aziz Ogan, è perchè hè morta?

I dettagli nantu à l'opere è a vita di l'archeologu Jale Inan venenu in prima. Inan hà finitu una parte di a so educazione à l'esteru. Hà ottenutu un successu significativu in a museologia è l'scavi in ​​Turchia. Hà fattu u so nome cunnisciutu cum'è a prima archeologa femina di Turchia. Google, invece, ùn hà micca scurdatu di Jale Inan, una di e donne principali di Turchia, è l'hà purtatu à a so pantalla di casa cum'è un doodle.

Quale hè Jale Inan, da induve hè, quale hè a so professione?

Hè a prima archeologa femina di Turchia. Hà fattu sforzi per purtà l'antichi cità di Perge è Side à a luce cù i scavi programati chì sò stati dapoi parechji anni; Hà furnitu u stabilimentu di i musei di Antalya è Side per exhibisce l'artefatti scuperti. In più di i scavi programati, diversi scavi di salvezza sò stati realizati contr'à a contrabbanda di artefatti storichi.

Hè a figliola di Aziz Ogan, unu di i primi archeologi di Turchia, è a moglia di Mustafa Inan, unu di i principali scientisti di u tempu.

Hè natu in u 1914 in Istanbul. U so babbu hè Aziz Ogan, curatore di u museu è archeologu, è a so mamma hè Mesture Hanım. Hà finitu a so educazione di u liceu in Erenköy Girls' High School. Hè statu introduttu à l'archeologia à a ghjovana età, participendu à i viaghji prufessiunali di u babbu.

Cù a borsa di studiu di a Fundazione Aleksander von Humboldt, andò in Germania in u 1934 per studià l'archeologia. Un annu dopu, hà guadagnatu a borsa di statu di a Republica Turca. Trà u 1935-1943, hà finitu i so studii di liceu è di duttore in archeologia classica in l'università di Berlinu è di Munich. In u 1943, u Prof. Dr. Finì u so dutturatu cù a tesi di Rodenwalt intitulata "Kunstgeschichtliche Untersuchung der Opferhandlung auf römischen Münzen" è vultò in Turchia.

Prufissore à a Cattedra di l'Antichità di a Facultà di Lettere di l'Università di Istanbul. Dr. Numinatu cum'è assistente di Clemens Emn Bosch, Jale Inan hà maritatu cù Mustafa Inan, chì hà cunnisciutu in u liceu, in u 1944. L'annu dopu, u so solu figliolu, Hüseyin, hè natu.

In u 1946, hà participatu à a creazione di a Cattedra di Archeologia Classica di l'Università di Istanbul è era u primu assistente di sta catedra. Dr. Cuminciò à travaglià cum'è assistente di Arif Müfid Mansel. In u stessu annu, inseme cù Arif Müfid Mansel, hà iniziatu l'excavazione di l'antica cità di Side in Antalya in nome di a Società Storica Turca, è l'escavazione di l'antica cità di Perge l'annu dopu. Diventa un prufissore assuciatu in u 1953 è un prufessore in u 1963. Dopu à Mansel, hà presidutu i scavi di Side trà 1974-1980 è Perge trà 1975-1987. Duranti i so scavi, hà travagliatu per trasfurmà u Side Roman Bath in u Side Museum. Hè diventatu a Cattedra di Archeologia Classica in u 1975 è hà tenutu sta pusizione finu à a so ritirata in u 1983.

In più di i scavi in ​​Side è Perge, Jale Inan hà realizatu scavi di salvezza in l'antichi cità di Kremna (Bucak, Burdur) trà 1970-1972 è in Pampphylia Seleucia (Manavgat) trà 1972-1979.

Hà datu opere assai impurtanti nantu à l'arti di a scultura in u periodu anticu. I libri ch'ellu hà publicatu diventonu unu di i più impurtanti opere di riferimentu nantu à u ritrattu rumanu è bizantinu di l'Anatolia. In u 1991, hà travagliatu nantu à l'excavazione è a riparazione di u Tempiu d'Apollu in Side ; In u 1992-1993, hà realizatu i scavi di u teatru di Perge. In u 1995, addivintau un membru onorariu di l'Accademia Turca di Scienze.

Passò i so ultimi anni à luttà contra a malatia di Parkinson. Hè mortu in u 2001. Hè statu enterratu in u cimiteru di Zincirlikuyu.

Statua di Hercule stancu

Jale Inan hà trovu una statua di Herakles cù a so squadra in Perge in u 1980. A parte inferiore di a statua, cunnisciuta cum'è "Hercules stancu", hè stata esposta in u Museu di Antalya, mentre chì a parti suprana ùn si pò truvà per anni. In u 1990, u ghjurnalistu Özgen Acar hà annunziatu in un articulu di notizia chì u pezzu mancante era in i Stati Uniti. Hè statu dichjaratu chì u pezzu, chì hè statu compru à a mità da i cullezzione di artefatti storici Shelby White è Leon Levy, è u Museu di Belle Arti di Boston in u 1981, era a parti suprana di a scultura esposta in Antalya, è hè stata cuntrabandata da Turchia. in l'anni 1970. Jale Inan hà dimustratu in u 1990 chì u pezzu in u Museu di Belle Arti di Boston è u pezzu in u Museu d'Antalya appartenenu l'un à l'altru. A parti suprana di a statua di Hercule Tired, datata à u 2u seculu dC, hè stata purtata in Turchia in u 2011.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*