Tunnel Taksim, u primu metro in Istanbul

Prima Trainer Femminile di Karaköy Tunnel Metro
Prima Trainer Femminile di Karaköy Tunnel Metro

U primu metro / metro di Istanbul hè statu messu in serviziu u 17 di ghjennaghju di u 1875. Tünel, chì hè u sistema di trasportu publicu custruitu trà u 1871 è u 1876 è unisce Karaköy (Galata) è Beyoğlu (Pera) in metro, hà a distinzione di esse u primu metro di Istanbul. Hè u terzu metro più anticu in u mondu, dopu à u Metro di Londra, chì hè statu messu in serviziu in u 1863, è u Metro di New York, chì hè statu custruitu in u 1868.

U 17 di ghjennaghju di u 1875, u primu trenu di metro / metro di Istanbul hè statu messu in serviziu. Cuminciò à travaglià in l'ultimi anni di u regnu di Sultan Abdülaziz Khan è hè cunnisciutu popularmente cum'è Tunnel U Trenu Underground, cunnisciutu ancu u Trenu Underground, hè l'unicu mezzu di trasportu chì hè sopravvissutu da Istanbul di u XIXmu seculu finu à oghje.

Mentri stu mezzu di trasportu, chì unisce Karaköy è Beyoğlu è hè chjamatu "Metro" da i Francesi, hè chjamatu Underground Train in turcu, per via di u nostru occidentalismu (!), a parolla "Metro" hè stata presa verbatim è sta parolla hè stata. utilizatu spessu in l'ultimi anni quandu si tratta di trattà cù u caosu di u trafficu di Istanbul.

Un ingegnere francese chjamatu Henry Gawan, durante u so viaghju à l'Oriente, si firmò ancu in Istanbul è hà nutatu chì ogni ghjornu, assai persone salanu è falanu da Yüksek Kaldırım, chì cunnetta Beyoğlu, chì era chjamatu "Pera" in quelli anni, è "Galata". /Karaköy" in u modu più curtu. Vide chì u trenu chì correva nantu à una strada sotterranea per esse apertu in quella zona risponde à una grande necessità. Di sicuru, hà calculatu u latu di prufittu di l'affari prima di ogni altra cosa è hà cuntattatu bè- cumpagnie di custruzzione cunnisciute appena torna in Francia.

Henry Gawan, chì ùn pudia riceve alcunu favore da e cumpagnie francesi, appiicatu dopu à i britannichi è u primu trenu sotterraneo d'Istanbul hè statu custruitu da i britannichi, costendu circa 150 mila lire britanniche.

Stu trenu sotterraneo di cinque centu cinquanta metri di longu hè stata operata da i britannichi finu à u 1914, quandu hè stata trasferita à una cumpagnia ottomana, è in u 1939, hè stata presa da IETT. U trenu sotterraneo, chì ùn pudia esse operatu per mancanza di materiali durante a Siconda Guerra Munniali, hè sempre attivu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*