Nükhet Işıkoğlu: L'eroe ignoratu di e ferrovie "Nuri Demirağ"

Hola.. In l'articulu di questu mese, vogliu presentà un eroe senza nome ...

U so nome hè pocu cunnisciutu ... Ùn avemu micca intesu parlà spessu. In particulare per quelli nati dopu à l'anni 1950, u so nome sona stranu à l'arechje... Perchè ùn hè micca datu à un aeroportu, una strada, o un parcu.

Una persona chì crede in tuttu in e risorse di stu paese, i citadini di stu paese, è u putere di u cervellu, unu di i suldati impurtanti di u nostru muvimentu di sviluppu chì avemu fattu cù tutte e nostre forze in i primi anni di a nostra repubblica.

Nuri Demirağ hè una persona chì sogna, ose, ùn rinuncia micca, dice, porta u so travagliu finu à a fine, è piglia iniziative valenti micca solu per ellu stessu, ma ancu per u sviluppu di u so paese è di a ghjente...

Natu in u distrittu Divriği di Sivas in u 1886, Nuri Demirağ hè statu numinatu à Istanbul cum'è ufficiale finanziariu dopu avè passatu l'esame apertu da u Ministeru di Finanze in 1910. Dopu qualchì tempu, diventò un Inspector di Finanze. Tuttavia, avia sogni è ideali chì vulia rializà. Ùn cuntinueghja micca stu duvere longu, dimissioni è principia a so vita cummerciale cù u so fratellu.

U so primu travagliu era in l'affari di carta di sigaretta, chì era monopolizatu da i stranieri in u 1918. Pocu prima di a nostra Guerra di l'Indipendenza, hà iniziatu a produzzione di a prima carta di sigaretta turca è hà chjamatu a carta di sigaretta chì hà pruduttu cum'è "Vittoria Turca". È hà guadagnatu u so primu prufittu in a so vita cummerciale.

Dopu, Nuri Demirağ hà iniziatu a so vita cum'è una sucietà di cuntrattu cù u capitale limitatu chì avia, cù i grandi piani di sviluppu di u Guvernu Republicanu è l'offerte adatte chì hà prisentatu à u statu. Una nova offerta hè stata aperta dopu chì e cumpagnie francesi, chì avianu fattu a custruzzione di a ferrovia finu à quellu tempu, abbandunate a custruzzione di a ferrovia. Nuri Demirağ hà pigliatu l'offerta dicendu chì trà e cumpagnie straniere invitate à l'offerta, l'impresa chì hà datu u prezzu più prezzu faria queste strade per un quartu di a quantità dumandata.

Partendu da Samsun, hà custruitu una ferrovia di 1012 km nantu à e linee "Fevzipaşa-Diyarbakır", "Afyon-Antalya", "Sivas-Erzurum" è "Irmak-Filyos".

Siccomu a terra trà Sivas è Erzurum hè assai muntagnosa è rocciosa, i tunnelli sò stati fatti piercing e muntagne cù sledgehammers. Quandu i travagliadori si lamentavanu chì sti muntagni eranu assai duru perchè ci era ferru in elli, chì era assai difficiuli di rompe cù i martelli, è chì ci voleva assai tempu, dicenu : "Ancu s'ellu si pò rompe una petra quant'è. una avellana cù ogni sledgehammer, continuerete a custruzzione ", è hà finitu u travagliu chì hà cuminciatu cù e pussibulità limitate di quellu tempu.

Nuri Demirağ hà rializatu u so travagliu in persona, sempre stava da i so travagliadori in i tempi boni è cattivi, è hà travagliatu spalla à spalla cù i so travagliadori, in particulare in tunnel è terreni accidentati, induve u travagliu era difficiule.

Era fieru di i soldi è u putere chì hà purtatu à u statu, micca solu cù a reta di ferrovia chì cunnetta e cità è i grandi prughjetti di custruzzione chì hà realizatu successu. A so lunghezza hè 548 km. Linia Samsun-Erzurum ghjunghje sin'à; Hà fattu un novu terrenu in u Cuntrattu turcu cù 22 tunnel di 138 km di lunghezza, 22 ponti di ferru è 27 mila travagliadori in l'estiu.

Nuri Demirağ ùn hè micca solu unu di i primi imprenditori di a nostra ghjovana Repubblica, ma ancu una persona esemplare cù e so lotte per guadagnà a nostra fiducia naziunale. U fattu ch'ellu hà firmatu i prughjetti ch'ellu hà cridutu è implementatu cù ingegneri è travagliadori lucali hè di particulari impurtanza per u periodu in quale ellu hà campatu.

Era a persona chì hà fattu u sognu di Atatürk di ghjunghje sin'à u livellu di e nazioni civilizzate. Hà ghjucatu un rolu maiò in a scrittura di u versu "Avemu tricottu a patria da quattru principii cù rete di ferru", cum'è spressione in u 10th Anniversary March. In u 1934, Atatürk hà datu à ellu è à u so fratellu u cognome "Demirağ" perchè era l'imprenditore chì hà fattu a più custruzzione di ferrovia in Turchia, per via di a so eccellenza in u so travagliu, u so sforzu, e risorse difficili è scarse, tunneling cù mazze è martelli, è compie a custruzzione di a ferrovia.

In u documentale "An Airplane Factory in Beşiktaş", chì conta a vita di Nuri Demirağ, diretta da Savaş Güvezne, u storicu è scrittore Necdet Sakaoğlu hà dettu chì a vita di 71 anni di Demirağ deve esse divisa in dui. Inseme cù u so fratellu Naci Bey, anu travagliatu cù entusiasmu è determinazione in a custruzzione di a ferrovia per u sviluppu di Turchia. À quellu tempu, ùn pudemu micca truvà una altra persona chì servia l'ideulugia republicana cum'è fedelmente cum'è i fratelli Demirağ. Sakaoğlu dichjara ancu chì una ferrovia di circa 35 km hè stata a stessa cù tutti i so tunnel, ponti è linee malgradu più di 1922 anni, è valuta u sughjettu dicendu: "Nuri Bey divintò un eroe legendariu di l'anni 1957 cù i so opere".

U sindaco di Divriği Mehmet Güresinli hà dettu: "Per fà un viaghju nantu à a linea ferroviaria Sivas-Erzurum è vede i tunnel in u locu hè abbastanza per capisce a magnitudine di ciò chì hè statu fattu ancu cù a tecnulugia d'oghje". dice.

Nuri Demirağ hà ancu custruitu a Fabbrica di Ferru è Acciaio Karabük, a Fabbrica di Carta SEKA è a Fabbrica di Merinos. In u 1931, hà purtatu sperti da l'America è hà fattu custruisce u prughjettu di u ponte di u Bosforu, chì cunnetta l'Asia è l'Europa, dopu à 4 anni di ricerca. U prughjettu preparatu hè statu purtatu à Atatürk da Salih Bozok, è Atatürk hà piaciutu u prugettu è u mandò à u guvernu. In ogni casu, u prugettu hè statu rifiutatu da Ali Çetinkaya, u Ministru di i Travaglii Pùblichi à l'epica, per a causa chì "U Ponte spoils a bellezza di u Bosforu". U prughjettu di u Ponte di u Bosforu, chì hè statu preparatu da Nuri Demirağ in u 1931 cù u mudellu di costruzione, operazione, trasferimentu è hè statu rifiutatu, hè statu custruitu da ingegneri giapponesi in u 1973. Tuttavia, ancu oghje, un ponte di u Bosforu cù una ferrovia sopra ùn hè statu implementatu.

Mentre facia i piani di furnisce l'energia à Divriği in u 1944, Nuri Demirağ hè statu u primu à voce, disegnà è prupone u prugettu Keban Dam. A custruzzione di a diga di Keban hè stata messa in l'agenda di u parlamentu solu in u 1966.

"U futuru hè in u celu" di Atatürk. Hà fattu ancu passi impurtanti in l'aviazione, l'impurtanza di quale ellu enfasi. A Republica di Turchia dumanda à l'affari ricchi di l'epica di donate soldi per cumprà novi aerei per u so esercitu. Per questu scopu, venenu ancu à Nuri Demirağ. Nuri Bey hà dettu: "Siccomu una nazione ùn pò campà senza un aviò, ùn duvemu micca aspittà stu modu di vita da a grazia di l'altri. Aspiru à custruisce a fabbrica di questi aerei ", dice. In u 1936, hà stabilitu un grande attellu in Beşiktaş, Istanbul, induve si trova oghje u Museu Navale, per fà mudelli è opere di fabricazione. Riceve un ordine per 10 aerei scolastici è 65 gliders da THK è entra subitu in pruduzzione. Selahaddin, chì hà studiatu ingegneria aeronautica in Francia, è esperti purtati da Germania, l'attellu hè trasfurmatu in una fabbrica di fabricazione.

Oghje, custruisce piste è hangars in a so splutazioni induve si trova l'Aeroportu Internaziunale di Istanbul Atatürk. In u 1941, hà apertu una Sky School in Yeşilköy per furmà piloti è tecnichi.

U codice Nu.D 38 hè datu à u primu aviò turcu custruitu in fabbriche di Istanbul. U primu aviò pruduciutu volò à Divrigi in l'aostu di u 1941.

Tuttavia, u spiritu imprenditoriale assai avanti di u tempu di Nuri Demirağ ùn pò truvà u valore chì merita. L'aerei fatti per cunflitti pulitichi ùn sò micca pigliatu da THK è u cuntrattu hè terminatu. Allora, u sgiò Nuri furmà un totale di piloti 420 in a scola di volu chì hà stabilitu per pruvà chì l'aviò rimanenti sò boni è affidabili. I piloti furmati quì volanu per l'ora di 60 XNUMX cù l'aviò fabbricatu quì, è l'aviò ùn hà mai crash. Intantu, a vendita di aerei à l'esteru hè pruibita, è a fabbrica è l'aeroportu sò espropriati.

Mentre a pruduzzione è a vendita di l'aviò Nu.D 1944 cumpletamente domesticu, chì hè statu fabricatu da Nuri Bey in u 325, capaci di accelerà finu à 1000 KM à l'ora, viaghjendu à una distanza di 5000 KM è ghjunghje sin'à 38 piedi, hè stata fermata, l'aviò Dakota utilizatu in a 2ª Guerra Munniali hè statu discontinuatu. s (DC) puderia alzà solu à 3500 piedi. I F-1970 cumprati da Turchia in u 27 puderanu alzà sin'à 6000 piedi. Questu hè un indicazione chì l'aviò Nu.D 1944 pruduciutu in u 38 era assai sopra à i standard mundiali in quellu tempu.

Nuri Demirağ hè mortu in u 1957 cù i so grandi rializazioni, i sogni, i prughjetti chì ùn pudia micca rializà, speranze è delusioni. Lascendu una storia di vita esemplare daretu à ellu...

A guerra di l'indipendenza chì Atatürk hà iniziatu sbarcandu in Samsun u 19 di maghju di u 1919 era ancu a guerra di civilisazione di a nostra nazione. A storia di Nuri Demirağ è di e persone cum'è ellu, chì i so nomi solu pochi di noi cunnosci o avemu scurdatu, farà luce nantu à a nostra mossa di sviluppu, in a strada di a mudernità è a civilizazione.

"Turcu; Hè capaci di pensà, di fà ciò chì pensa è di riesce per u paese, ogni cosa utile chì u putere umanu pò creà. Ùn pudendu significà “Ùn pudia micca, ùn possu micca; Aghju passatu per u vostru esse, u vostru esse ... Aghju accettatu l'impotenza, a debule.

Nuri Demirag, 1938

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*