TCDD restaurà e cose di Atatürk

E cose di u Great Leader Atatürk in l'Edificiu di a Stazione di Ankara, chì hè stata utilizata cum'è Quartier Generale di Comandante in Capu è residenza durante a Guerra di l'Indipendenza, sò state restaurate cù a cooperazione di a Republica di Turchia State Railways (TCDD) è Gazi. Università.
Custruitu in u 1892 durante a custruzzione di a Ferrovia di Baghdad, u "Steering Building", cù u so anticu nome, hè stata attribuita à u cumandamentu di u cumandante in capu è a residenza per un bellu pezzu da l'arrivu di Atatürk in Ankara u 27 dicembre 1919. Il avait assisté à des décisions étrangères. Mentre i negoziati è a firma di l'accordu cù i Francesi in u 1920, i negoziati per a furmazione di a Gran Assemblea Naziunale di Turchia è e decisioni di celebrà u 1922 d'aprile cum'è a Sovranità Naziunale è u ghjornu di i zitelli sò stati presi in questu edifiziu, u Gran Leader hà dettu. a famosa frase "A sovranità appartene à a nazione incondizionatamente" in questu edifiziu.
Gazi Mustafa Kemal hà utilizatu u sicondu pianu di u "Steering Building" cum'è residenza. U "Steering Building" serve à u publicu cum'è museu dapoi u 1964. À u sicondu pianu di l'edifiziu, u studiu di Atatürk, a sala di ricezione, a camera è a stanza di Fikriye Hanım, e cose private di Atatürk è Fikriye Hanım è i mobili di quellu ghjornu si trovanu in a so forma originale.
Circa 80 articuli sò stati restaurati
TCDD è a Facultà di Belle Arti di l'Università di Gazi stanu restaurando questi articuli, chì anu vistu una parte impurtante di a storia di Turchia è sò stati usati personalmente da Atatürk è Fikriye Hanım.
Università di Gazi Facultà di Belle Arti Dipartimentu di Conservazione è Restaurazione di u Patrimoniu Culturale, Assoc. Dr. In u scopu di l'opere sottu a presidenza di Bekir Eskici, circa 80 articuli seranu trattati, cumprese u lettu, asciugamani, accappatoi, mobili misti di legnu-pelle, prudutti tessili utilizati da Gazi Mustafa Kemal è u lettu chì appartene à Fikriye Hanım.
U professore di a Facultà di Belle Arti di l'Università di Gazi Serap Özdemir hà datu infurmazioni nantu à l'opere à u currispundente AA. Spieghendu chì prima anu fattu un esame preliminare di l'articuli è dopu cuminciaru u travagliu di restaurazione, Özdemir hà dettu:
"Avemu eliminatu i pezzi di pelle di u mobili cun grande cura. Li pulitemu è cumpletemu. Siccomu i materiali sò assai vechji, hè necessariu esse assai sensibili in materia cum'è sguassate da u mobili è reinstallà dopu a restaurazione. Perchè l'articuli chì u nostru antenatu hà utilizatu personalmente, dunque, anu un grande valore. Pruvamu di trasfurmà u più pussibule à a manera chì Atatürk l'hà utilizatu. Facendu cusì, però, ùn facemu micca rimpiazzamenti cumpleti. Pruvemu di cumplettà e parti mancanti usendu a parte originale, in particulare in materiali di coghju, ancu s'ellu ci sò pezzi rotti. Dopu à stu travagliu di risturazione, spergu chì puderemu priservà questi articuli per parechji anni. Mantenimentu periodicu hè ancu necessariu per questu. Discutemu stu prublema cù TCDD. Se volenu, simu pronti à dà u nostru megliu sustegnu per u so mantenimentu periodicu. Hè un travagliu assai onoratu per noi. Mentre facemu stu compitu assai onorevoli, avemu avutu mumenti emotivi. Facemu u nostru travagliu sentendu a so spiritualità è u valore in noi. Spergu chì questi articuli, chì i nostri antenati anu utilizatu personalmente, seranu aperti à i visitori cù a bella maghjina chì meritanu ".
Özdemir hà dettu chì i travaglii di risturazione sò stati in 1 mese, "Avemu previstu di compie in 3 mesi in totale, ma s'ellu ùn ci hè micca scontru, pò esse finitu prima".

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*