Mehmet Behiç (Erkin), un Ferroviario, hè statu cummemoratu à u Simposiu Internaziunale di i Balcani IBU

Abant İzzet Baysal University Capu di u Dipartimentu di Storia Prof. Dr. Mustafa Gencer, docenti Assoc. Dr. Ayşe Kayapınar è Assist. Assoc. Dr. Nuray Özdemir hà assistitu à u Simposiu Internaziunale di i Balcani tenutu à u Centru di Cungressu di Istanbul Grand Cevahir.
Parlendu à u Simposiu Internaziunale di i Balcani tenutu per u 100th Anniversary of the Balkan Wars, Prof. Mustafa Gencer hà toccu l'allianza balcanica formata contr'à l'Imperu Ottumanu è spiegò i motivi sottostanti di a guerra. In a so presentazione, Gencer hà dettu: "L'ultimu bastione di l'Imperu Ottumanu in a Guerra Balcanica (1912-1913) in l'Africa di u Nordu, a Guerra di Tripoli è a Prima Guerra Munniali (Richard C. Hall), chì hè descritta cum'è " Prova di a Prima Guerra Munniali" è a patria di l'Imperu Ottumanu. Hè un avvenimentu assai impurtante chì pruvuca i terri ch'ellu cunsidereghja esse persu permanentemente in uni pochi di settimane. Hè cunnisciutu chì l'esercitu ottumanu hà avutu prublemi in a gestione di l'operazioni, in a gestione di i suldati, in a logistica è l'intelligenza durante a Guerra Balcanica, ma u stabilimentu di una alleanza contr'à l'amministrazione ottomana palesa chì a guerra era un muvimentu urganizatu. Cumu hè stata stabilita l'Alianza Balcanica, chì hè più cungetturale chè sacra, in quale prucessu? Quale sò i so attori è sustenidori ? Chì ghjè u scopu è cumu hè pianificatu per ottene stu scopu? U documentu, chì cercarà risposte à queste dumande è simili, pruvarà à analizà i sviluppi prima di l'iniziu di a guerra è soprattuttu u prucessu di furmazione di l'Alleanza Balcanica. L'operazioni militari chì cuminciaru cù l'attaccu di u Montenegro contr'à l'Imperu Ottumanu l'8 d'ottobre di u 1912, e fasi di a guerra è i so risultati seranu esclusi. Esaminà a currispundenza di u Ministeru di l'Affari Esteri tedescu cù rapprisentanti diplomatichi in centri cum'è Sofia, Belgrad, Vienna, Atene è Istanbul formanu a basa di stu studiu.
Assoc. Dr. Ayşe Kayapınar hà parlatu di i punti di vista di i storichi bulgari in a so presentazione intitulata "A prospettiva di i bulgari nantu à e guerre balcaniche". Kayapınar hà dettu: "Ancu se sò passati 100 anni da u principiu, pudemu dì chì parechji aspetti di a Guerra Balcanica chì ùn sò micca stati esaminati in a literatura turca è mundiale anu ancu sette dimensioni. Unu di sti aspetti hè chì u puntu di vista di i paesi chì participanu à a guerra ùn hè micca statu cumplettamente revelatu. Indubbiamente, a Bulgaria hè unu di i paesi chì deve esse trattatu in quantu à a Guerra Balcanica. Cumu a Bulgaria hà vistu a Guerra Balcanica durante l'anni di guerra? Cumu hè statu mutivatu è mobilizatu u suldatu bulgaru ? Pudemu truvà e risposte à queste dumande in u "Diary of the Balkan Wars" di Nikola Dodov è in a memoria di Simeon Radev intitulata "Ciò ch'e aghju vistu da i Balkan Wars". U scopu di stu studiu, basatu annantu à sti dui travaglii, hè di revelà a perspettiva di a Bulgaria nantu à e guerre balcaniche è ciò chì motiva i bulgari à cuntinuà a guerra. À u listessu tempu, l'infurmazioni datu da sti dui travaglii seranu paragunati cù l'infurmazioni datu da opere simili preparate da i lati turchi durante u periodu di guerra. Un altru scopu di u studiu hè di revelà l'aspetti contradictori di e prospettive sviluppate da i lati bulgari è turchi nantu à sti guerri. Asst. Assoc. Dr. Nuray Özdemir hà ricevutu grandi acclamazioni cù a so presentazione "A Railwayman in the Balkan Wars: Mehmet Behiç (Erkin) Bey". Özdemir hà ancu mintuatu l'impurtanza di e ferrovie in a guerra in a so presentazione. Nuray Özdemir, "Behiç Erkin (1876-1961) hè u primu nome chì vene in mente quandu "ferrovia" hè citatu in Turchia. Behiç Bey, chì hà servitu in diverse funzioni ligati à u trasportu in l'esercitu ottomanu, hà servitu cum'è Commissariu Militare di a Ferrovia di l'Unione Istanbul-Tessalonica durante l'anni di a Guerra Balcanica. Cù l'entrata di l'armata greca in Saloniccu, Behiç Bey fù captu da i Grechi u 26 di nuvembre di u 1912. Quandu u so prigiuneru in a cità greca di Pireu finisci u 18 di nuvembre di u 1913, fù numinatu à a sede di u Staff General in Istanbul. A filiale hè stata assignata à u Capu di Sezione Simendifer. Vide l'impurtanza di i servizii di trasportu in a vittoria di una guerra in un tempu quandu i veiculi di trasportu è e strade eranu inadegwate, è hà cullatu i so studii nantu à e ferrovie durante e guerre balcaniche in un libru chjamatu "Punto di vista militare di a ferrovia, a storia, l'usu è l'usu. urganizazione". Spiegò chì, ancu s'è i putenzi alleati anu utilizatu assai ferrovie in a Guerra di i Balcani, u fattu chì l'Ottumani avianu una sola linea hà ghjucatu un rolu impurtante in a perdita di a guerra. In questu studiu, l'attività di Behiç Bey per a difesa è l'operazione di e ferrovie ottomane durante a Guerra Balcanica seranu incluse.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*