Chì succede à l'Edificiu di a Stazione Haydarpaşa?

A restaurazione di a stazione di Haydarpasa ùn pudia esse cumpletata per anni
A Restaurazione di a Stazione Haydarpaşa ùn puderia micca esse cumpletata per 12 anni

A stazione di Haydarpaşa, custruita da Sultan Abdülhamid-i Sani, hè unu di i simboli di Istanbul. Nantu à u muru di u bastimentu, Sultan II. Ci hè una placca chì dice chì era custruitu da Abdulhamid. Stu edifiziu hà parechje caratteristiche. Hè u puntu di partenza di e ferrovie, Baghdad è Medina.

Si apre à parechje cità di Anatolia da quì. Quelli chì venenu da l'Anatolia capiscenu Istanbul quandu ghjunghjenu à a stazione di Haydarpaşa. Quelli chì andavanu in Anatolia anu da quì u più tristu statu di addiu.
Per un bellu pezzu, cù u guvernu di u Partitu AK, hè statu u sughjettu di parechje nutizie nantu à a stazione Haydarpaşa è u so circondu. Dapoi un tempu, si parlava di una strutturazione Mahnatten in questa regione. Hè stata fermata da una intensa contracampagna. I discussioni sò stati interrotti quandu u Cunsigliu di i Munumenti hà pigliatu a zona sottu prutezzione. Tuttavia, sta volta, e regioni di u Cunsigliu di i Monumenti sò stati cambiati, è l'ufficiali di decisione di u cunsigliu sò stati numinati à altri bordi.
Era u focu in a riparazione di a stazione di custruzzione un accidente o un focu deliberatu? À l'ora di u focu, eramu affucatu. Siccomu hè un locu vicinu à noi, andemu à fighjulà u focu cun tristezza.

Dopu à u prughjettu di Marmaray, i servizii di treni sò stati abuliti cum'è u risultatu di u sviluppu di a ferrovia Istanbul-Ankara è u trasferimentu di u pede d'Istanbul à un locu avanti, è avà a stazione è u circondu sò in un silenziu prufondu.
A nutizia nantu à u bastimentu di a stazione ùn cascà micca fora di l'agenda. U Ministru Yildirim hà prumessu chì u bastimentu ùn serà micca demolitu è ​​serà cunservatu. Tuttavia, l'infurmazione filtrata à u publicu hè ancu peghju. Si dice chì u bastimentu serà cunvertitu in un centru di divertimentu. Questu hè sia offensivu è contru à a spiritualità di Sultan Abdulhamid II è un colpu à a storia di a cultura.

E ferrovie sò ancu un simbulu di resistenza contru l'imperialismu britannicu. U scopu di e ferrovie di Baghdad hè di ghjunghje à Baghdad è u circondu u più prestu pussibule è di prutezzione di a regione da l'imperialismu britannicu. Hè per assicurà chì i suldati sò spediti quì u più prestu pussibule. A ferrovia di Medina, invece, hè per u scopu di fà u peregrinamentu faciule à a regione Hejaz, i lochi santi, è di impedisce à i britannichi di entre in a regione attraversu a Palestina. L'edificazioni chì sò simboli in i paesi europei sò prutetti. In e pochi cità di l'Europa chì avemu visitatu, avemu vistu cumu e strutture ordinarie per noi sò stati cunservati è cumu si sò compilati in cunfurmità cù u so scopu.

Albert Camus.
Stazione Haydarpasa, Sultan II. Rapprisenta Abdulhamid. S'ellu hè cusì, hè megliu di priservà stu edifiziu in u so nome è fate ch'ellu si mette in u so spiritu. Prima di tuttu, pò esse cunvertitu in un museu di Sultan Abdulhamid II. U prucessu di u regnu di 33 anni pò esse mostratu quì. Tutte e dati nantu à u Sultanu stessu, per è contru à ellu, è nantu à u so periodu deve esse cullucatu. Un grande spaziu di mostra deve esse creatu. Pò esse tistimunianza di u periodu di trenta trè anni di a storia ottomana. Da l'Unione è u Prugressu à l'avanti è dopu, tutti i ditagli ponu esse posti davanti à l'ochji di a nazione. Sta storia viva hè assai più influente chè ciò chì hè dettu in i libri di testu.

U so circondu è altre parti di l'edifiziu pò esse usatu per attività culturali. Questu hè u megliu adattatu quì. Oppositu Topkapi hè un centru culturale è un grande museu. Quantu bellu, piacevule è bonu saria. Vulenu turnà in un centru di divertimentu. S'ellu hè per soldi è ingressu, chì ùn hè micca tuttu, deve esse abbandunatu immediatamente. Istanbul avaria persu un'anima impurtante.

Inoltre, un museu di a storia è u sviluppu di e ferrovie pò esse creatu. In fatti, a lotta di l'industria di l'automobile contr'à e ferrovie pò esse spiegata cù mostre quì. KadıköyHaydarpaşa hè un centru chì appartene à noi è hè noi di fronte à l'alienazione di. I divertimenti sopra citati sò ghjustu à traversu l'edificiu di a stazione. Kadıköy Hà troppu da u so latu. Chì stu edifiziu campà quì in cunfurmità cù u so originale. A stazione Haydarpaşa hè solu una è ùn ci hè altru esempiu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*