Nuri Demirağ Documentariu, Unu di i Primi Contractors di a Republica di Turchia Custruzzione Ferroviaria

circa nuri demirdag
circa nuri demirdag

Unu di i primi contraenti di a custruzzione ferroviaria di a Republica di Turchia è unu di i primi milionarii di l'era republicana, hà investitu a so ricchezza in u sviluppu industriale di Turchia cù u so fratellu Abdurrahman Naci Demirağ è hè largamente cunnisciuta cum'è una persona caritativa oltri a so. vita d'affari. Unu di i primi contraenti di a custruzzione ferroviaria di a Republica di Turchia è unu di i primi milionarii di l'era republicana, cù u so fratellu Abdurrahman Naci Demirağ, hà investitu a so ricchezza in u sviluppu industriale di Turchia è hè largamente cunnisciuta cum'è una persona caritativa in più. a so vita cummerciale.

Hè natu in a cità Divrigi di Sivas in u 1886. Hè u figliolu di Mühürdarzade Ömer Bey, unu di i notabili di sta cità, è u nome di a so mamma hè Ayşe Hanım. Perde u so babbu quandu era solu trè anni, è hè statu criatu cum'è autodidatta sottu u patronu è l'incuragimentu di a so mamma. Hà finitu a so educazione di u liceu in a so cità nativa è hè statu numinatu cum'è maestru in u stessu liceu, hà vintu un esame di cuncorsu apertu da Ziraat Bank è hà travagliatu prima in Kangal è dopu in Koçkiri branch di sta banca. Hà passatu un esame apertu da u Ministeru di Finanze è trasferitu da i servizii bancari à i servizii finanziarii, hè vinutu à Istanbul è hà travagliatu cum'è un ufficiale distintu à tutti i livelli di Finanze, è divintò un Inspector di Finanze trà 1918-1919 quandu avia 32-33 anni. . Si stabilì in Beşiktaş, Istanbul, senza interrompe a so cunnessione cù Divrigi.

Sicondu u so propiu registru, hà iniziatu l'affari di carta di sigaretta cù u so risparmiu di 56 oru (252 lire di carta) è hà emessu una carta di sigaretta chjamata "Vittoria Turca". In quelli ghjorni amari è scuri, u "Turkish Victory Cigarette Paper" era assai dumanda, è hà purtatu assai soldi à Mühürdarzade Nuri Bey cù u so cognome à quellu tempu, 252 lire diventenu 84 000 lire in trè anni. In seguitu, aduttendu u grande travagliu di custruzzione chì u guvernu republicanu hà iniziatu cù i Ferrovii Turchi è l'autostrade, hà iniziatu a so vita di cuntratti cù l'offerte più adattate à u statu.

"U primu Contractor Ferroviariu Turcu hà cuminciatu à avanzà cù tutta a forza di a so determinazione è a so fede da u mumentu chì hà sbattutu u primu piccone è di tessi tutti i lochi ch'ellu passava cù rete di ferru". Ma u successu di Nuri Bey ùn hè micca limitatu à tricotà i lochi chì passava da Samsun à Erzurum cù e rete di ferru. Hà pruvatu à rializà a so grande pretensione. Dopu à u so primu accumulu da Samsun, hà custruitu una ferrovia di 1012 chilometri nantu à e linee (Fevzipaşa-Diyarbakır) (Afyon-Antalya) (Sivas-Erzurum) (Irmak-Filyos), è hà iniziatu altre grandi opere di custruzzione. Hà custruitu ancu e fabbriche Merinos di Sümerbank in Bursa, Iron and Steel in Karabük, Cellulose in Izmit, Cement fabrics in Sivas, Market Hall in Istanbul è Eceabad - Air bag. Ci vole à aghjunghje chì Nuri Bey ùn hà micca scurdatu di urganizà funtane di carità davanti à tutte e so grandi opere è in u so circondu, postu chì u numeru di sti funtani superava quarantottu”.

Nuri Demirağ hà cuminciatu à pusà i fundamenti di l'industria di l'aviazione in u 1936. Cum'è u primu travagliu, hà avutu un pianu-programma preparatu per un periudu di 10 anni. In parte di stu prugramma, Beşiktaş Barbaros hà stabilitu l'Atelier di Studiu di l'Aviò vicinu à Hayrettin Pier. Stu attellu di l'aeronautica divintò in pocu tempu una fabbrica gigante. Hà compru Elmas Pasha farm in Yesilkoy per fà un quadru di l'aviò. Hà custruitu un pianu pianu pianu di 1000 X 1300 metri. Un esempiu di questu era in Amsterdam, chì era l'aeroportu più mudernu in Europa in quellu tempu. In u 1937-1938, l'Associu Aeronauticu Turcu urdinò 10 aerei di scola è 65 glider. U primu aviò turcu domesticu, custruitu in fabbriche di Istanbul, volò à Divriği, u locu di nascita di Nuri Bey, in l'aostu di u 1941. Pensendu chì tali manifestazioni, chì ancu eccitate u publicu, sò benefiche, Nuri Bey hà vulsutu dimustrà à a ghjente chì pudemu prutegge u nostru celu cù i nostri stessi aerei è dà a fede volendu una flotta di 12 aerei nantu à a strada di Bursa, Kütahya, Eskişehir, Ankara, Konya, Adana, Elazığ è Malatya in settembre. L'aviò di passageru di tipu Nu.D.38 hè un aviò di tipu turcu chì hè statu sviluppatu interamente da ingegneri è travagliadori turchi. L'aviò di passageru di 6 posti hà un cuntrollu di pilotu duale. Pò accelerà finu à 325 chilometri per ora è vola 1000 chilometri per ora. L'Associazione Aeronautica Turca hà rinunciatu à cumprà questi aerei chì Nuri Demirağ avia urdinatu à e so fabbriche.

"Nuri Demirağ era trà i fundatori è assume a presidenza di u Partitu Naziunale di Sviluppu, chì era u primu partitu di l'uppusizione in a transizione à u sistema multipartitu per a terza volta in a storia di a Republica (1945)" Benchì u trattamentu ufficiale di u partitu hè statu finitu u 26/8/1945, Nuri Demirağ Hè statu presentatu cù u slogan "basta basta" u 6/7/1945 è u tentativu di stabilisce un partitu puliticu hè statu iniziatu in quella data. "Cusì, Nuri Demirağ hè un pioniere è capu micca solu in u sviluppu ecunomicu di u paese, ma ancu in a distruzzione di u regime di un partitu in a vita pulitica" In a dura lotta elettorale di u Partitu Populare Republicanu è u Partitu Democraticu in l'elezzioni di u 1946, u Partitu di Nuri Demirağ hà fiascatu à vince in l'elezzioni, è u Partitu di u Sviluppu Naziunale sguassatu ghjornu per ghjornu. in ogni modu, in l'elezzioni di u 1954, Nuri Demirağ hè statu numinatu cum'è un candidatu indipendente da u Partitu Democraticu in Sivas è cusì Nuri Demirağ intrì in a Gran Assemblea Naziunale cum'è membru di Sivas. A so vita in u parlamentu ùn durò tantu, hè mortu u 13 di nuvembre di u 1957 è fù intarratu in u cimiteru di Zincirlikuyu in Istanbul. Nuri Demirağ, chì era maritata cù Mesude Demirağ, avia dui figlioli, Galip è Kayı Alp, è figliole chjamate Mefkure, Şukufe, Süveyda, Suheyla, Gülbahar è Turan Melek.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*