Corso Storicu di Sistemi Ferroviari in Trasportu

Storia postale di e ferrovie ottomane
Storia postale di e ferrovie ottomane

U nostru paese hà inizialmente agitu inseme cù i paesi europei in a pianificazione è a custruzzione di sistemi ferroviari. Comu si pò vede quì sottu, u primu affari di ferrovia era in Inghilterra in u 1829 ; Hè cuminciatu à esse custruitu in u 1869 nantu à u tronu di l'Imperu Ottumanu. In ogni casu, l'amministratori chì aspiravanu à guvernà u paese dopu, soprattuttu trà 1940-2000, ùn anu pussutu capisce bè l'impurtanza di a ferrovia.

Storia di i Sistemi Ferroviari in u mondu

Oghje, in quasi tutte e cità maiò di u mondu, u trasportu publicu hè principalmente realizatu da i sistemi ferroviari. Per via di i so numerosi benefici, i sistemi ferroviari anu una grande impurtanza in u trasportu di "passaggeri" è di "merci". In l'ultimu seculu, soprattuttu cù a crescita di e zone residenziali densamente populate, a custruzzione di sistemi ferroviari hè stata enfatizzata.

In particulare in e grande cità di i paesi sviluppati, sò stati creati "reti di metro multi-piani" è a carica di trafficu hè stata presa in gran parte sottu terra è un trasportu assai più efficace hè statu furnitu.

U primu affari in u campu di u trasportu cù sistemi di ferrovia hà cuminciatu à operare in Inghilterra in u 1829. Ancu s'è a dumanda di trasportu / trasportu ùn era micca grande ancu in u periodu chjamatu, u "trasportu publicu" era destinatu. Dopu à l'anni 1860, i sistemi ferroviari cuminciaru à esse operati in u trasportu urbanu in altre cità maiò di u mondu.

Comu pò esse vistu in a tavula sottu; Per ogni "mila persone", un sistema di ferrovia di 3,6 metri hè statu custruitu in Istanbul è un sistema di ferrovia di 31 metri in New York. A parte di i sistemi ferroviari in u trasportu publicu hè; Hè 60% in Sydney è 98% in Tokyo.

Rete di u Sistema Ferroviariu Per 1000 (Milaia) Persona: 20

Lunghezza di u Sistema Ferroviariu di a cità

Istanbul 3,6 metri.
Tokyo 22 m.
Parigi 25 m.
New York 31 m.

Parte di i Sistemi Ferroviari in u Trasportu Pùblicu: 21

Ratio di ferrovia di a cità

Istanbul (Turchia) 6%
Toronto (Canada) 58%
Sydney (Australia) 62%
Londra (Inghilterra) 77%
New York (USA) 78%
Parigi (Francia) 82%
Tokyo (Giappone) 98%

Corso Storicu di Sistemi Ferroviari in Turchia

A custruzzione di u sistema ferroviariu, cunnisciutu oghje cum'è "Tunnel di Karaköy" in Istanbul, hà iniziatu in u 1869 è hè statu messu in opera in u 1874. Cù u "Tünel" in Istanbul, i suluzioni sò stati cunsiderati per u trasportu publicu urbanu in e cità ottomane cum'è una necessità di a civilizazione cuntempuranea; L'operazioni di tramvii è ferrovie suburbane in Istanbul è Izmir è tramvii in Konya, Baghdad, Damascu è Saloniccu sò stati messi in opera.

In cunsiderà u cursu storicu di i sistemi ferroviari in u mondu, u trasportu è u trasportu basatu annantu à i sistemi ferroviari, chì hà iniziatu in un periodu iniziale è rapidamente in u nostru paese, ùn pudia micca esse sviluppatu abbastanza è a pianificazione, a custruzzione è l'operazione di i sistemi ferroviari diminuinu gradualmente dopu à u l'urbanizazione rapida principia in l'anni 1950.

In u trasportu urbanu, dapoi l'anni 1950, i veiculi di trasportu dipinnenti da a strada è di roti di gomma cum'è "bus", "snatcher" (dolmus) è "automobile privata" sò stati in circulazione intensiva.

A custruzzione di i sistemi ferroviari hè stata trascurata per diversi motivi: l'anni sò passati, ma e linee di metro ùn anu pussutu esse custruite, l'imprese suburbani ùn anu pussutu esse rinfurzate, e linee di tram sò stati smantellati è l'imprese chjuse.
Dapoi a fine di l'anni 1980, una era relativamente nova hè iniziata è l'amministratori lucali anu cuminciatu à cunsiderà i sistemi ferroviari in u trasportu urbanu.

Tuttavia, ancu in Istanbul, u travagliu nantu à novi prughjetti di metro principia esattamente 3 (centu deci) anni dopu à u "Tunnel di Karaköy", chì hè accettatu cum'è u terzu metro di u mondu.

U sughjettu hè statu prisentatu à Sultan Abdulaziz, u sultanu di u tempu, per a custruzzione di una ferrovia in Istanbul; Abdulaziz hà attribuitu una parte di u giardinu, chì era inclusu in l'edifici di u palazzu à quellu tempu, à a ferrovia.

À u listessu tempu, i primi piani sò stati fatti per a creazione di un sistema di ferrovia ligera per u trasportu urbanu in Viena, a cità imperiale d'Austria, è a so custruzzione sotterranea.

Tuttavia, l'idea di "linee sotterranee" hè stata rifiutata da l'Imperatore cù e parolle "Der Untergrund ist nur der Aufenthaltsraum der Toten" (U metro hè solu per i morti), è a custruzzione di u sistema ferroviariu in Vienna hè stata ritardata per una stonda.

Fonte: Ener Strategy Center

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*