Memoria di u viaghju in trenu di Mudanya di Galip Uzunca

Mudanya Train Travel Memorie di u Dr Galip Uzunca
U sicondu tistimone, u pueta Dr. Ciò chì Galip Uzunca Bey (D.1922) hà dettu di u viaghju à Mudanya, -Prima di u Trenu di Mudanya è di i ricordi di u trenu:
Prima di u trenu, Bursa-Mudanya Line
"Sò un membru di una di e famiglie radicate di Bursa. U mo antenatu, Murat Hüdavendigar
Duranti u periodu, sò ghjunti à Bursa cù a seconda migrazione turca più grande. Comu sapete, i primi grandi migrazioni turchi sò stati in u tempu di Orhangazi cù a cunquista.
Sicondu Ali Uzun, u mo missiavu, chì hè mortu in u 1935 à l'età di 80 anni, hà dettu, a distanza trà Bursa è Mudanya era un boscu cumpletu 150 anni fà. In l'inguerni, 2.5-3 metri di neve ùn suscitanu micca da a terra per almenu 3 mesi.
In questa regione, i cacciaturi cacciavanu i cervi in ​​l'invernu. U fondu di l'arburi era un rifugiu per i cervi chì luttavanu per sopravvive sottu à 3 metri di neve. cervu; funnu a neve sottu à l'arbureti cù u so fiatu è creanu spazi viventi per elli stessi, è si fermanu quì finu à chì a neve principia à risaltà. Anch'elli i cacciaturi ùn mancavanu sta occasione di catturà li vivi : gruppi di cinque o sei cacciatori, cù pulezzi spiciali nantu à i pedi, caminavanu nantu à a neve, cù una scala di corda speciale, per avvicinà à l'arburi induve i cervi eranu intrappulati. Dui di u gruppu falavanu cù a scala di corda à u fondu di l'arbulu, mentre chì l'altri tenevanu a scala à u pianu di sopra, per pudè catturà u cervu vivu è li portanu.
Trasportu trà Mudanya è Bursa
"In novu, l'aghju narratu da u mo missiavu. À quellu tempu, ùn ci era micca veiculi à mutore trà Bursa è Mudanya, è a linea di u Trenu Mudanya ùn era micca stata custruita. I ghjovani chì aspiranu à u trasportu cum'è u mio missiavu avianu dui sumeri di granu ognunu. (Questi sumeri eranu chjamati sumeri egiziani perchè eranu di razzi purtati da l'Egittu.) A matina, si mettevanu nantu à un sumere da a casa è partianu, cambiavanu un sumere à mità di strada (in Bademli) è cuntinueghjanu a strada per Mudanya.
À meziornu, pigliavanu unu di i passageri ch'elli piglianu da u battellu nantu à un sumere è l'altru da ellu stessu è vultà in Bursa. Hè cusì ch'elli facianu l'affari di trasportu di sumere in media, di 6 ore.
Di listessa manera, i pruprietarii di carrughji anu cambiatu i so cavalli è li riposavanu nantu à a rampa di Bademli. Intantu, i dormitori sò stati svegliati in Bademli è dissenu: "Svegliate, avemu ghjuntu à Bademli".
In fatti, à quellu tempu, solu 70 mila di a nostra pupulazione pruvinciali, chì era 30 mila, campavanu in u centru, è a maiò parte campava in paesi.
U 18 di ghjugnu 1892, u sultanu II. Duranti u regnu di Abdülhamit, quandu u Trenu Mudanya hè statu messu in serviziu, l'area trà Bursa è Mudanya hè stata trasfurmata in un vignaghjolu-giardinu per u populu di cultivà. I boschi di a regione sò stati saccheggiati per furnisce carburante per u trenu. Di sicuru, à quellu tempu, u carbone duru ùn era micca cunnisciutu ancu ".
Mudanya Train in Memories:
"Mi ricordu ancu di quellu famosu trenu Mudanya. I binari eranu più stretti di i treni normali. I finestri di i vagoni eranu chjusi in l'invernu è aperti in l'estiu, chì ricordanu i tramvii di Istanbul. Anni dopu, in l'anni 1967-68, quandu eru in Francia, aghju vistu u trenu trà Bordeaux-Bordeaulese, chì hè statu custruitu in u stessu periodu, corre nantu à a strada di 40 chilometri. Sicondu l'opinione ch'e aghju acquistatu da l'infurmazioni datu da i mo culleghi francesi è di e ricerche enciclopediche ch'e aghju fattu dopu, aghju realizatu chì sti treni sò stati custruiti da a listessa cumpagnia in i stessi date.
In questu cuntestu, aghju dettu ancu e seguenti. Trà Bordeaux è Bordeaules ci hè una autostrada eccellente è u fiumu Garon, induve ancu i grandi cargueri naviganu facilmente. Malgradu questu, u trenu era sempre in corsu in quelli anni. Sfurtunatamente per noi, u trenu hè statu sguassatu in u 1948, lascendu ricordi indimenticabili.
A vitezza di u Trenu Mudanya ùn era micca assai veloce, andava da Bursa à Mudanya ogni matina, qualchì volta cù vagoni 5-6, à volte cù vagoni 15-16, è torna da Mudanya à Bursa à a sera.
Quandu u trenu andava cù 15-16 vagoni, quandu u trenu rallintava nantu à a pendenza di Tepedevrent, qualchì volta ci saria a ghjente chì saltava da u trenu, arrubbava angurie da i campi vicini è tornava in u trenu.
Prima chì u canali era custruitu, a pianura di Bursa era spessu inundata durante i mesi d'invernu. U Quartiere di Hürriyet d'oghje, Soğukkuyu è Pasha Farm guasi diventanu un lavu. Stu statu durà per 3-5 ghjorni, à volte per una settimana o deci ghjorni, secondu a precipitazione. Di sicuru, intantu, i servizii di treni sò stati ancu annullati. In quelli ghjorni, i servizii di autobus ùn eranu micca assai populari. In particulare, a linea Bursa-Yalova ùn era mancu mintuatu.
Infine, trà 1930-32, quandu u canali in a direzzione di u ponte Nilüfer è a strada di Yunuseli hè stata custruita, l'inundazioni sò state impedite è i servizii di treni ùn sò micca interrotti.
U viaghju cù u trenu di Mudanya durava qualchì volta 1.5 ore è à volte 2.5 ore, ma u piacè di u viaghju era un altru, ùn possu mai scurdallu ".

Surghjente: timeoutbursa.blogspot.com

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*