Comunicatu di stampa di a Camera di l'Ingegneri Meccanici di Bursa Branch: a Municipalità Metropolitana di Bursa paga milioni di euro à i veiculi di u sistema ferroviario scratchati da l'Europa

Comunicatu di stampa di a Camera di l'Ingegneri Meccanici di Bursa Branch: a Municipalità Metropolitana di Bursa paga milioni di euro per i veiculi di u sistema ferroviario scartati da l'Europa
U sindaco metropolitanu, chì insiste à fà u so propiu, da una banda dice "creemu una cità di marca", è da l'altra parte vede i veiculi di u sistema ferroviariu scrapped cum'è un favore per a ghjente di Bursa.
I sistemi di metro è di ferrovia ligera, chì sò trà l'impurtanti sistemi di trasportu publicu di e cità cuntempuranee di u mondu, cuntinueghjanu à esse diffusi in diverse cità di u nostru paese è in Bursa. Di sicuru, hè ghjustu è necessariu di espansione i sistemi ferroviari, chì sò d'impurtanza indiscutibile per risolve i prublemi di trasportu urbanu.
In ogni casu, hè ancu vistu chì i prublemi chì anu da esse risolti cù a pianificazione à longu andà sò qualchì volta sacrificati à e pulitiche chì portanu à costi elevati in u futuru cù calculi di ogni ghjornu à cortu termine.
Comu tutti sapemu, Bursa Light Rail System (BHRS), pianificatu per risolve u prublema di trasportu publicu urbanu, chì hè diventatu una ferita sanguinante in Bursa, hà iniziatu in 1998 cù a stallazione di i fundamenti di a prima tappa.
In u periodu di 1998 anni da u 13, quandu a prima fundazione hè stata stabilita, cù a fine di e tappe ABC di BHRS è l'aghjunzione di Emek, a lunghezza tutale di a linea hà righjuntu circa 31 chilometri è u numeru di veiculi hà righjuntu 78. U travagliu cuntinueghja nantu à a tappa D, chì hè prevista per esse cumpletata in questu annu è hè di circa 8 chilometri da Arabayatağı à Kestel, è quandu sta linea hè finita, seranu necessarii almenu 24 altri veiculi.
Finu a data, u prugettu BHRS hà subitu diversi cambiamenti è ci sò stati una quantità di sbagli è discussioni durante i prucessi di custruzzione è d'acquistu di veiculi.
In particulare, ci hè statu un dibattitu nantu à a localizazione in ogni compra di veiculi, i prezzi di i veiculi acquistati sò stati dubbiosi è i primi esperimenti ùn sò micca stati riflessi in più tardi.
Per esempiu, in a prima compra di veiculi di 48 unità, sò state tenute discussioni di produzzione lucale è straniera è eventualmente hè stata realizata cù u partenariatu SIEMENS-TÜVASAŞ. In altre parolle, a localizazione parziale hè stata ottenuta.
In ogni casu, sta sperienza ùn hè micca stata cunsiderata in l'acquistu di u sicondu veiculu di unità 30, una marca completamente diversa hè stata scelta, i prezzi di quale era cuntruversu, è i bisogni fornitu da l'esteru. Cusì, grandi quantità di soldi sò stati pagati fora di u paese, u sistema operatore ferroviariu hè diventatu più cumplicatu è i costi anu aumentatu.
Avemu un sviluppu assai interessante in a terza compra di veiculi. Duranti stu periodu, a municipalità metropolitana di Bursa, chì s'hè scurdatu di cumprà un veiculu supplementu, andò dopu à un veiculu di seconda mano per una soluzione urgente.
A Municipalità Metropolitana di Bursa, chì ùn hà micca avvicinatu l'implementazione di u prugettu in modu olisticu, hà cercatu una soluzione urgente per eliminà sta negligenza risultata da a so propria mancanza di pianificazione. A suluzione truvata hè stata di nominare BURULAŞ per fà una licitazione è cumprà veiculi di seconda mano senza offerta, per evità di aspittà per un periodu di circa 2 anni necessariu per i veiculi da esse pruduciuti à a fine di l'offerta.
A municipalità metropolitana di Bursa, chì avia da aspittà per 2 anni è ùn pudia sopportà aspittà, hà acquistatu 24 vagoni di seconda mano, circa 1984 anni, custruiti in u 30, da a cità di Rotterdam, Paesi Bassi, per risponde à a necessità di 44. Hè dichjaratu chì 2008 vagoni abbandunonu u Metro di Rotterdam in u 44. Hè statu revelatu à u publicu di Bursa chì 20 d'elli seranu usati cum'è pezzi di ricambio, è 24 d'elli seranu messi in serviziu dopu chì e parti elettriche sò mudernizati in Germania. , u sistema di sedia serà rinnuvatu in Bursa è serà messu in serviziu à un costu tutale di 6 milioni d'euros.
In ogni casu, ancu s'è l'acquistu è l'usu di veiculi di seconda mano ùn hè micca esplicitamente pruibitu, hè essenziale chì u sistema ferroviariu urbanu rispettu i normi è a legislazione naziunale è internaziunale è hè custruitu cù tecnulugii d'attualità. Per questu mutivu, cum'è dichjaratu in a specificazione pertinente, i veiculi da esse aduprati in u Sistema Light Rail includeranu a tecnulugia più avanzata di l'oghje è permetterà l'implementazione di pussibuli avanzati tecnologichi in u futuru.
Inoltre, in cunfurmità cù a legislazione, tuttu u Prughjettu, cumpresi i veiculi per esse acquistatu, deve esse appruvatu da u Ministeru di i Trasporti.
I veiculi di seconda mano sò cunsiderati "Scrap"
In i paesi europei, l'eliminazione di e macchine, i veiculi è l'equipaggiu chì anu finitu a so vita ecunomica è sò stati fora di l'usu hè difficiule è hè sottumessu à una legislazione è prucedure seria. Sti tipi di veiculi sò cunsiderati scrap è quandu si trova un cumpratore, sò disposti quasi à u prezzu di spedizione.
In fatti, i prezzi dichjarati di i veiculi acquistati da BŞB cunfirmanu questu. Ùn pudete micca "risparmià soldi" cù i veiculi di seconda mano. U calculu fattu hè sbagliatu è ingannatu.
Ùn hè pussibule di parlà di un "risparmiu" calculendu u costu di sti veiculi di seconda mano è paragunendu cù u prezzu di u novu veiculu. U paragone pò esse fattu solu per i veiculi cù u listessu livellu tecnologicu, qualità è caratteristiche simili. Inoltre, u paragunu ùn pò esse fattu solu nantu à u prezzu di u veiculu; parechji fatturi, cum'è a vita ecunomica di u veiculu, i costi operativi, i costi di aghjurnamentu è di mantenimentu è eventualmente i costi di eliminazione sò fattori in u paragone.
Hè preoccupante per l'ecunumia di u paese chì i bisogni di u sistema ferroviariu sò sempre diretti à l'esteru invece di esse soddisfatti in u paese, è chì una sperienza precedente ùn hè micca utilizata in a prossima.
L'acquistu di veiculi da l'esteru chì anu finitu a so vita ecunomica è sò cunsiderati "SCRAP" hè inaccettabile per Bursa. U fattu chì Bursa è a so ghjente, chì anu u scopu di diventà una cità di marca da una banda, è un centru di pruduzzione è tecnulugia di tram, da l'altra banda, ricorrenu à i veiculi di seconda mano hè, in una parolla, "disrespect", è u prucessu di compra di sti veiculi hè, in duie parolle, "mancanza di pianificazione" è "incompetenza".
L'offerta ùn hè stata fatta, ùn era micca nantu à l'agenda di l'Assemblea BŞB.
U fattu chì u prucessu di compra hè statu realizatu da BURULAŞ è chì ùn hè statu passatu da u Cunsigliu di a Municipalità Metropolitana è ùn hè stata fatta alcuna offerta hè una materia di discussione separata. In ogni casu, in un prughjettu cusì impurtante chì cuncerna a cità sana è decennii di a cità, l'annullamentu di i cunsiglii di a cità è a dinamica di a cità hè un altru indicatore impurtante di cumu a Municipalità Metropolitana porta u so travagliu.
Sò passati 15 anni da a prima fundazione di u sistema di ferrovia leggera Bursa, è u sistema attuale diventa gradualmente obsolet è hà bisognu di aghjurnà in parallelu cù i sviluppi tecnologichi. Dunque, mentri ancu u sistema attuale hà bisognu di aghjurnà, cumprà un veiculu assai più anticu di 30 anni ùn pò esse una "soluzione raziunale".
I veiculi acquistati prima sò di duie marche diverse, è per via di e differenze, ci sò difficultà operativi, pezzi di ricambiu, serviziu è mantenimentu separati per ogni marca. Cù l'entrata di una terza marca differente di veiculu, u sistema diventerà più cumplessu è i costi di operazione è di mantenimentu aumenteranu ancu di più.
Se stu sbagliu ùn hè micca currettu, un "scrap vehicle dump" si farà in Bursa in un futuru vicinu. Questu hà da creà un costu significativu è un prublema ambientale.
I nostri cunsiglii
I nostri suggerimenti cum'è TMMOB Chamber of Mechanical Engineers Bursa Branch;
• L'acquistu di veiculi di seconda mano in BHRS deve esse abbandunatu immediatamente.
• U travagliu deve esse cuminciatu immediatamente per acquistà i veiculi necessarii cum'è novi è prudutti domestici.
• In tuttu u paese, i bisogni di u Sistema Ferroviariu urbanu deve esse cumpletu cù a produzzione domestica, u Ministeru di i Trasporti deve piglià a rispunsabilità in questu riguardu è impegnà a coordinazione trà i pruduttori è e municipalità (istituzioni).
In questu cuntestu, vulemu chì u sindaco di a municipalità metropolitana di Bursa, u Signore Recep Altepe, risponde à e nostre dumande seguenti:
• Hè statu ricevutu appruvazioni da u Ministeru di i Trasporti per i veiculi di seconda mano chì avete sceltu per BHRS?
• Un veiculu di seconda mano di 30 anni si adatta à Bursa, chì hà u scopu di diventà una "Brand City"?
• Da un latu, vi sò facennu sforzi intensi per a pruduzzione trammu domesticu "SILKWORM", à l 'altra banda, vi sò andendu dopu à i veiculi impurtati second hand, cumu si spiegà stu :?
• Ùn pensate micca chì Bursa diventerà in u futuru un "scrap wagon dump" in u futuru cù i vagoni di seconda mano, è chì a "produzione domestica" serà bluccata da l'acquistu d'impurtazioni è darà un esempiu negativu?
• In i prugetti cusì grandi chì cuncernanu a cità, perchè ùn avete micca in anticipu l'opinioni di l'attori di a cità è di e camere prufessiunali ?
L'avemu prisentatu à u publicu cun rispettu. 10/01/2013
İbrahim MARCH
TMMOB Camera di l'ingegneri meccanichi
Bursa Branch Presidente di u Cunsigliu di Amministrazione
Per u rapportu, cliccate:  Rapportu di Valutazione di "Veiculu di Seconda Mano" in u Sistema di Ferrovia Ligeru di BursaBursaray

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*