Funivia Tahtali 2365m / Olympos

Funivia Tahtali 2365m / Olympos

Avemu sparte u nostru articulu solu cù una dimensione di viaghju è viaghjatore. Sicondu i rapporti preparati da l'ONG, "U permessu di custruisce una funivia è una pista di sci nantu à a muntagna Tahtalı in u Parcu Naziunale di Beydağları minaccia 25 spezie, cumprese 860 spezie vegetali chì si trovanu solu in questa regione, è causa prublemi ligati à e risorse d'acqua". Avemu sempre preoccupazioni per a situazione.

Questa volta à Antalya da altitudine, 2365 m. Avemu guardatu da a cima di a muntagna TAHTALI. Quandu avemu lasciatu Antalya, a temperatura era 18C, nantu à a muntagna Tahtalı, trà a neve, era assai fretu. Piuttostu chè u forte ventu chì soffia chì ti fa sentu minus gradi, stu cambiamentu climaticu colpisce veramente a ghjente in pocu tempu.

In breve, vulemu dì una corsa in funivia chì dura circa 10 minuti. Una di e più lunghe linee di funivia in u mondu à 4350 metri, "OLIMPOS TELEPHONE" vi porta à a muntagna Tahtalı. Cù un cortu viaghju da a riva di u mare, chì hè calmu è dolce, ancu s'è a stagione hè invernu, ghjunghje sin'à. 18C, hè cum'è s'è vo site in un clima friddu di neve in un'altra geugrafia di u mondu.Ma malgradu tuttu questu, tuttu hè sempre caldu !.

Per ghjunghje à a substazione "OLIMPOS TELEPHERE", sè vene da Antalya (chì avemu fattu), passa a prima volta di Beldibi, Göynük, Kemer, Kiriş è Camyuva, è cuntinueghja finu à u segnu chì dice Telecabina nantu à u latu drittu di a strada. Dopu, una maravigliosa strada forestale vi aspetta per 8 km. Ci hè una bellezza cusì chì a muntagna Tahtalı in a neve chì pò esse vistu trà l'arburi inclinati versu a strada in a prossima geugrafia dà una vista maravigliosa. Quandu andate à a geografia di l'arbureti di cedri, sti arburi di u patrimoniu mundiale cumincianu à vede in i lochi. Di sicuru, a vera festa hè dopu avè ghjuntu nantu à a funivia. Di sicuru, u locu induve a strada finisce hè a substazione di telecabina Olympos.

Sta stazione hè una struttura bella è muderna cù similitudini cù stazioni in Europa. In u caminu quì, si ascende nantu à a strada. L'altitudine di a stazione più bassa hè 726 m sopra u livellu di u mari. Dopu à l'entrata in a porta, ci hè una biglietteria è un simpaticu buffet per manghjà è beie prima di passà à a cabina di funivia. Pudete andà à a parte di u balcone ghjustu da u latu è e tavule è sedie vi danu l'uppurtunità di pusà in a vista è l'arburi.

Avemu capitu chì hè u tempu di cullà nantu à a funivia prima di spustà, è andemu versu i turnstiles à u pianu dopu.

Dopu quì, hè un puntu di vista bidirezionale, cum'è in a nostra avventura in funivia chì cullà. Siccomu vi sò sempre alzati davanti à a cabina, ùn pudete micca capisce l'estensione di l'elevazioni naturali chì cresce. A parte posteriore di a cabina ùn impedisce micca solu queste distanze da caduta vittima di l'ingannimentu, ma ancu permette di viaghjà in una vista più bella se u clima hè chjaru.

A bella cosa di i mesi di l'inguernu hè chì pudete viaghjà à una stagione diversa da a stagione sottu. Da a primavera à l'inguernu è da u neru à l'invernu !

Ci era circa 30 persone in a cabina durante u nostru viaghju. Di sicuru, cù a partenza di u telefuninu da a stazione, ci hè una ligera eccitazione, cum'è ogni persona chì i pedi sò tagliati da a terra. Siccomu alcuni di i 4 poli di trasportu sò fatti cù a fisica è i calculi statici, vi pare incredibile. In fatti, quandu tali boni calculi duveranu cunsulate, l'internu chì hè stortu contr'à a muntagna ti fa saltà! Ognunu capisce chì hè assai liscia è ùn ci hè nunda da teme, fora di a piccula oscillazione è a sensazione di viotu chì si sente quandu si passa per i poli. Parlu per l'altri perchè aghju avutu parechji viaghji quì.

Quandu ghjunghje à a cima, hè surprisante chì site nantu à a vista bianca di neve di ogni locu, lochi congelati è nuvole. Quandu entra in a stazione di cima, pudete sente odori diliziosi da stu grande edifiziu multipianu. Prima di tuttu, ùn ci hè micca assai per vede, cusì andemu da a porta per camminà intornu à u giardinu in daretu è camminendu nantu à a neve. Semu sconvolti mentre andemu. Chì ventu friddu è forte ! Siccomu a neve nantu à a terra hè ghiacciata è slippery, avete da marchjà nantu à a strada aperta. Siccomu ùn ci hè micca un centru di sport invernale situatu ghjustu daretu è intornu à a facilità, duvete esse limitatu à a facilità solu.

Un investimentu cusì bellu grande è una natura magnifica solu esse incarceratu in una corsa in funivia è tradisce veramente a natura. Hè straziante per tutte e negatività di a natura fatta solu per un telefuninu.

Ùn ci hè micca assai attività à a cima. Ci hè una buttrega chì vende souvenirs cum'è un classicu alpinu, è un bistro cafe gestitu da Shakespeare, chì vale a pena visita. U fattu chì stu locu era gestitu da Shakespeare hà aghjustatu assai perchè ùn era mai statu satisfacente prima. Dopu avemu bevutu u nostru salep, chì puzzava cum'è cannella (era solu bè chì puzzava è era caldu !! Puderaghju dì chì hè unu di i peggiori salep in a mo vita. Ùn cunvene micca à Shakespeare. Permettemu di signalà quì) . Siccomu Salep ùn era micca assai bonu, avemu riposatu per un pezzu dopu avè urdinatu i nostri latte.

A facilità hè ancu assai impressiunanti cù a so vista nantu à a terrazza, chì hè utilizata per cuncerti di musica è pranzi, soprattuttu di notte in l'estiu. L'imaghjini pigliati da e camere situate quì ponu esse vistu nantu à u situ web di a cumpagnia. Dopu avè vistu i veduti insaziabili è infiniti di u Mediterraniu è di Antalya, avemu avanzatu versu a nostra propria stagione cù u telefuninu, chì si move versu 17: 00, chì hè unu di l'ultimi teleferichi di u ghjornu in i prugrammi d'invernu.

A funivia Olimpos faci un travagliu chì cumplettamenti cumpletamente cù u slogan di "Sea to Sky".

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*