Ci sarà l'Orient Express ?

Ci sarà l'Orient Express ?
Aghju una prumessa per mè stessu.. Sì Diu dà salute in l'anni à vene; Se aghju soldi è tempu, vogliu piglià longu viaghju in trenu.

U trenu hè un modu di trasportu completamente diversu. Ùn possu micca pensà à un altru modu di trasportu chì pò rimpiazzà u trenu. Hè longu, stancu forse, ma hè tremendamente piacevule. Forse perchè sò obsesionatu, pruvate à seguità i servizii di treni maiò in u mondu.

Ci hè dui servizii di treni maiò in u mondu. Unu hè u Trenu Transiberianu, l'altru hè u Trenu Africanu. L'alternativa in u nostru paese hè Eastern Express.

U Trans-Siberian Express hè un avvenimentu straordinariu. Hè assai lussu, assai caru. I so rigulari sò persone assai ricche di 60 anni è più di Turchia è di u mondu. U trenu parte da a costa di l'Oceanu finu à u livante di a Cina. Una strada di 9 7 chilometri passa, ghjunghje à Mosca. 7 ghjorni, XNUMX notti. Piglia una pausa in e grande cità chì passa, è i passageri giranu a regione in autobus. In i steppi di Mongolia, a vita lucale hè entrata. U trenu si ferma à a riva di u lavu Baikal, unu di i tesori naturali più impurtanti di u mondu, è i so passageri entranu in l'acqua ghiacciata, credendu in a prufezia di "Quellu chì nata in stu lavu diventa immortale".

Trenu Africanu hè una altra avventura. Parte da a parti più sittintriunali di u Cuntinente Neru, da Dar es Salaam in Egittu. Stu trenu hè ancu estremamente lussuosu. Traversa tutta l'Africa da u nordu à u sudu. Finisce in Cape Town, a punta più meridionale di u cuntinente in Tanzania, Zambia, Zimbabwe, Botswana, Sudafrica. Durante u vostru viaghju di 5.742 ghjorni nantu à a strada di 14 chilometri, passate per zone piene d'animali salvatichi è ondeghjanu à leoni è elefanti. Vede i più grandi cascate di u mondu è scuntrà i nativi africani.

I dui treni sò in u cunfortu di un hotel di 5 stelle. I pranzi straordinarii sò preparati in i so ristoranti ogni ghjornu.

L'alternativa in Turchia era l'Orient Express, chì era assai più corta è certamente micca lussuosa. Mentre i treni viaghjanu, pigliamu u Bosphorus Express, Anadolu Express à Ankara solu per piacè; Eru andatu à Denizli dopu à Kocaelispor cù Pamukkale Express. Vuliu tantu piglià l'Orient Express, ùn aghju mai avutu tantu tempu.

L'Eastern Express partia da Haydarpaşa à 08.30:1928 ogni ghjornu. 90 chilometri di strada finu à Kars. Hè stata aduprata in a Guerra di l'Indipendenza, in i primi anni di a Republica. Si ferma à 38 stazioni nantu à a strada da Haydarpaşa à Kars. Arriva à Kars in 40 ore è XNUMX minuti.

C'eranu 1ª classe, 2ª classe, vitture di dorme in u trenu. Ecunomicu .. Partia da Haydarpaşa cù 250-300 passageri ogni volta. U Eastern Express hà cuminciatu à sviutata in Hereke cù l'arrivu di i studienti chì venenu à KOÜ da Istanbul. L'aghju vistu l'altru ghjornu in u documentale Dogu Express, preparatu da u ghjurnalistu Nazım Alpman.

A 26a tappa di u trenu hè Ankara. Da quì, ci sò solu 7-25 passageri in u trenu di 30 vitture finu à Erzurum. Dormi solu in u compartmentu. Dopu à Ankara, a vechja ferrovia hè rotta. Inoltre, e linee elettriche sguassate è a locomotiva diesel hè appiccicata in u trenu. Per quessa, a vitezza di l'Eastern Express cade à 55 chilometri per ora. U trenu passa per Sivas, Erzincan. Hè torna affollatu in Erzurum. Diciamu chì s'hè alzatu u luni matina da Istanbul Haydarpaşa, ghjunghje à Kars versu 22.00:XNUMX u marti sera.

Pò sembrà chì ùn ci hè nunda di fà a distanza percorsa in 1.5 ore in aereo è in 38 ore oghje. Ma questu hè un viaghju diversu. Scuntrà è parlate cù e persone anatoliane. Ghjucanu u saz, voi cantate inseme.

Ricertamenti, u guvernu AKP hà iniziatu un grande muvimentu nantu à e ferrovie. Grandi cità di Turchia seranu cunnessi trà di elli da u Trenu d'Alta Velocità. Sembra chì nè u Bosforu, nè l'Anatolia, nè l'Express di Pamukkale, nè l'Espresso Orientale ùn restaranu.

In fatti, aghju sempre preoccupazioni. Forse u trenu suburbanu ùn viaghja ancu trà Izmit è Istanbul.

U trenu, però, hè una cultura diversa. Ci deve esse treni. In u trenu suburbanu trà Istanbul è Adapazarı; Ci deve ancu esse u Eastern Express trà Istanbul è Kars. U settore privatu opera treni di passageri è di merci in i paesi europei, l'America è l'Estremo Oriente. U Trans-Siberian Express è u Trenu Africanu, chì aghju citatu à u principiu di questu articulu, sò ancu operati da grande cumpagnie private, è e grande cumpagnie turistiche cummercializanu i so tour.

U guvernu hà alluntanatu a strada per a privatizazione di u trasportu di passageri è di merchenzie in e ferrovie in Turchia ancu. Ch'ella sia privatizata, ùn sò micca contru. Ma in u nostru paese, u trenu ùn deve esse usatu solu per u trasportu di merchenzie.

Quandu a nova ferrovia hè finita, duvemu esse capace di andà in Istanbul in trenu da Izmit di novu.

In novu, l'Eastern Express da Istanbul à Kars duveria travaglià. Se funziona, sò decisu di unisce à stu viaghju di 38 ore. Sò sicuru chì serà una avventura assai piacevule.

Ma aghju paura ch'elli finiscinu di a nostalgia di u trenu in u nostru paese. Malgradu tanti investimenti in ferrovie, anu distruttu u spiritu di a cultura di u trenu.

Sò sicuru chì, se u nostru Orient Express hè statu trasfurmatu in un trenu di lussu è turisticu, ancu parechje cumpagnie straniere vulianu cullà. In fatti, cum'è u Trans-Siberian, Trenu Africanu, si pò diventà un tour culturale di u mondu sanu, chì hè in dumanda da i medie-età è sopra-riccu in u mondu, upirari à 100 per centu piena capacità ogni volta. In fatti, ci deve esse Van Lake Express è Kurtalan Express cum'è prima.

Ùn duvemu micca distrughje i treni. Ùn ci vole micca pensà à e ferrovie solu per i treni muderni chì vanu da un locu à un locu à alta velocità.

Aghju sempre una certa speranza da u Ministru di i Trasporti, Binali Yıldırım.

Chì ci sia u Trenu d'Alta Velocità, ma deve esse ancu treni Adapazarı-Istanbul, Istanbul-Kars.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*