Chì succede in Yenikapi?

Chì succede in Yenikapi?
ÖMER Erbil hà avutu una notizia in Radikal chì hà orrorizatu u lettore l'altru ghjornu:
A cumpagnia chì hà custruitu u metro in Marmaray hà intrutu in l'area chì l'archeologi anu scavatu per anni in Yenikapı cù una grua, ma a grua s'hè vultata è u situ archeologicu hè stata capovolta.
Hè abbastanza naturale per noi avè un tali vandalismu chì ùn pò micca esse truvatu in ogni paese civilizatu in u mondu, perchè questu hè un paese chì hà vindutu u bagnu chì Sinan hà custruitu cinque seculi fà, è dopu ùn hà micca lasciatu esse demolitu!
A sera di u ghjornu aghju lettu a nutizia nantu à a grua, ci era un prugramma nantu à l'excavazioni di Marmaray in unu di i canali documentarii. Micca solu u portu è i battelli di milla anni sò stati truvati in Yenikapı, ma ancu migghiara di ossi d'animali sò stati truvati, l'osse sò stati trasferiti à a Facultà di Medicina Veterinaria, a so classificazione è u travagliu cuntinuatu, etc.
I scavi di Yenikapı anu avà duie dimensioni completamente diverse: Prima, a disgrazia di a cumpagnia di l'imprenditori in a custruzzione di u metro, immersione in l'area di scavi cù gru; l'altru hè l'scavi chì sò andati dapoi anni, ma ciò chì hè statu fattu, cumu hà risultatu è quantu hà cambiatu ciò chì hè cunnisciutu di u passatu di Istanbul finu à oghje hè sempre un misteru...

PUBLICIDAD E VENTU DI LAUGNA
"Ohaaa!" à a mentalità chì hà purtatu grue è machini di custruzzione à u situ archeologicu. S'ellu hè veru o ancu menu di dì, hè ugualmente ghjustu chì a cità è i so abitanti aspettanu chì l'archeologi spieghenu esattamente ciò ch'elli anu scupertu finu à avà.
Ùn sò micca straneru à a storia di i scavi in ​​Yenikapı, aghju pruvatu à seguità da u ghjornu chì hà cuminciatu; Eru unu di i primi à fà nutizie nantu à i scavi di qualchì annu fà è à pubblicà i ritratti di i battelli truvati per a prima volta. Aghju vistu l'entusiasmu è l'entusiasmu di truvà qualcosa, ma sfurtunatamenti aghju vistu ancu a curiosità di certi scientisti in a publicità, a so incapacità di attruverà l'altri, è u fattu chì certi cunnisciuti di l'affari dicenu "Illallah" è li fece missu. Dopu tuttu, ùn pudia capisce cumu e ruine è l'uggetti truvati in Yenikapı hà cambiatu a storia di a cità ...
Ùn pudia capisce, perchè u ventu di e parolle è di l'annunzii circundanu "8 mila anni", "periodu neoliticu", "Ùn sò micca sapè quanti scheletri di milla anni", "millaie d'ossi", "portu persu" , "sforzu superumanu", "bad contractor" ecc.. Hè impussibile di capiscenu ! Qualcosa si trova, si dice chì a scuperta hè estremamente impurtante è hà cambiatu cumplettamente a storia di Istanbul. In i ghjorni à vene, emerge un'altra cosa: "Bè, hè chì Istanbul hè un anticu stabilimentu", hè stunatu; teste di cavalli, zampe di bovini, mascelle di cani, conchiglie ecc. u ventu ùn pudia calmà.
Sei o sette anni di scavi ùn pò micca esse abbastanza per pudè parlà di sicuru in archeologia, ma u cunnoscitore di l'affari hà di sicuru da vene cun una idea...

A CITTA ATTENDA L'INFORMAZIONI
Ciò chì mi dumandu sò queste idee, vale à dì ciò chì l'excavazioni di Yenikapı anu cambiatu in a storia di l'archeologia di a cità è di u mondu, ancu per avà ... Per esempiu, i mura appena scuperte appartenenu à Custantinu o Teodosiu ? Chì ghjè u mutivu esatta perchè Elefterion, u portu chì hè statu trovu, si firmò sottu terra o fangu è a costa si alluntanò quasi mille metri in mille anni ? I terrimoti ghjucanu un rolu in questu? I scavi aiutanu à identificà i cambiamenti chì Custantinu hà fattu à e fruntiere di Istanbul durante u tempu di Septimus Severus ?
E più impurtante: Chì hè esattamente l'attività in corso in Yenikapı per sei o sette anni cambiatu in a storia di Istanbul? Finu à quandu si pudia andà al di là di i rumuri è di e leggende, è cumu tutti questi novi scuperte risonanu in i circles di l'archeologia di u mondu ?
Istanbul, senza publicità di u travagliu fattu à questi è simili quistioni, senza chianciri è chiagneri è oscura u sughjettu cù cuncetti tecnichi, in una manera chjara è chjara chì tutti ponu capisce: "Avemu trovu questu, questu, quellu, a storia di a cità. hà cambiatu cusì, chì, cusì "o "Ùn avemu micca ancu ghjuntu à una cunclusione." Aspittavamu e risposte chì duverebbe esse datu cum'è "ùn pudemu micca ghjunghje"...

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*