Una vita nantu à i binari friddi

Una vita nantu à i binari friddi
A matina, à l'alba, u travagliu principia trà e frette di ferru friddu. A distanza percorsa hè di 20 chilometri ogni ghjornu finu à a sera. A ferrovia hè affidata à i guardiani cù parti di 10-15 km in parechje regioni. U guardianu di a ferrovia, chì cuntrolla l'area chì hè rispunsevule ogni ghjornu cù passi pesanti, deve guardà a fiducia.

Mustafa Doğan (1975), chì hà cuminciatu à travaglià cum'è travagliadore in e Ferrovie Statali (DDY) in u 57, hè unu di i guardiani ferroviari.

Mentre cuntrullava a regione per a quale era rispunsevuli di esattamente vinti anni, hà marchjatu 85 chilometri, abbastanza per circunnavigà u mondu duie volte. Quandu Aşık Veysel hà dettu "Sò nantu à una strada longa è stretta, andaraghju ghjornu è notte", hè cum'è s'ellu hà fattu a definizione prufessiunale di i guardiani ferroviari.

Ogni matina, và à u principiu di a strada cum'è eccitatu cum'è u primu ghjornu in a professione. Passa cun cura ogni metru di u chilometru chì cammina, cum'è s'ellu fussi u primu. Inspecciona meticulosamente millaie di assemblee chì fermanu i rails è i traversi, attentendu à a manca è à a diritta di a strada, cù l'alimentu nantu à u so spinu, una lampa di carburu da i tedeschi in una manu, una borsa d'arnesi in l'altra. Ci hè stata una frana, una petra hè cascata nantu à a strada, a viti hè alluntanata, o a noce hè cascata - Ripara istantaneamente i difetti minori cù arnesi manuali, è notifica à quelli chì sò cuncernati i difetti maiò è l'irregularità.

Era in casa durante u terrimotu di u 1998 in Adana. Ancu s'ellu ùn hè micca in u so distrittu, corre à fighjà u ponte di a Ferrovia di Varda, chì ellu chjama "a fiducia di u nostru statu", po vene è verifica a so casa.

Funziona ghjornu è notte per chì u trafficu scorri in modu sicuru è per i passageri per ghjunghje à a carica à tempu. U guardianu di a ferrovia travaglia 10 ore è hè pronta per u duvere 24 ore à ghjornu. A priurità ùn hè micca di fretu, fretu o sudatu nantu à a strada, ma per avè a strada aperta è per compie u travagliu. Passa a so vita nantu à e strade. I so amichi sò i metri di treni chì passanu, millaie di passageri è tunnellate di carica.

À a fine di vint'anni, u guardianu di strada Mustafa Doğan diventa Sergeant Mustafa. U Sergeant Mustafa cuntinueghja à travaglià trà e stazioni Pozantı-Belemedik, Belemedik-Hacıkırı, Hacıkırı-Bucak, chì hè una regione periculosa è impurtante per a HNV per via di a natura di a terra è di e dure cundizioni naturali. Trà e stazioni Belemedik-Hacıkırı, ci hè un passaghju di tunnellu longu è cortu di 4 chilometri cù una lunghezza di finu à 10 chilometri.

A fauna è l'insediamenti sò intrecciati l'una cù l'altru. Ùn ci hè nimu chì travaglia in questa regione è ùn hà micca reumatismu.

Avà e ferrovie sò state ristrutturate. Avà u titulu di Sergeant Mustafa hè ufficiale di mantenimentu è riparazione di linea. U cambiamentu di titulu ùn hà micca diminuitu u pesu di u compitu, à u cuntrariu, impone novi rispunsabilità. Ma i travagliadori cuntinueghjanu à chjamà lu "Sergente". Ùn hè micca solu u titulu chì hà cambiatu, ma i treni elettrici d'alta velocità anu rimpiazzatu i treni ruganti.

"A strada hè cambiata è i treni anu cambiatu ancu", dice u sergente Mustafa. Hà avutu un accidentu pocu tempu. Era à vinti metri quandu avemu intesu a so voce. À pocu pressu à u latu di a strada ", dice.

I materiali chì utilizanu anu cambiatu ancu. "Avemu usatu lampade di carburu da i tedeschi in questu modu. Oghje, avemu usatu luci led, lampi di testa, luci alimentati da batterie. In casu di periculu, petardi è lampi illuminati rossi-verde sò stati utilizati, mentre chì i telefuni mobili è i radiu sò stati usati in i lochi induve ùn era micca. Avà vanu à travaglià in autocars. U Sergeant Mustafa hà dettu: "Moltu hè cambiatu. Dopu à vapore, apparsu i primi treni cù 24 mila cavalli. Allora i britannichi mid-cabine è dopu i locomotive 22 mila hp. Avà, nantu à sta rampa, ci sò 850 mila vitture diesel chì portanu 33 tunnellate di carica ". U più populari hè u Trenu High Speed. Si entusiasma ancu quandu sente u so nome.

Surghjente: http://www.memleket.com.tr

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*