Prima di l'apertura di u Marmaray, u Ministru Yıldırım Spiegò u Marmaray

Prima di l'apertura di u Marmaray, u Ministru Yıldırım hà dettu annantu à u Marmaray: Eccu i punti salienti da a dichjarazione di Yıldırım.
- A prima cosa chì ci hà pigliatu l'attenzione era e ripliche nantu à u muru, è un picculu museu hè statu apertu à u spinu. Sò questi quelli chì si trovanu durante l'scavi ?
U prughjettu di Marmaray hè un prughjettu chì riscrive a storia di Istanbul. Duranti a custruzzione di Marmaray, sò stati truvati scuperti impurtanti chì ripigliò a storia di Istanbul da 6 mila anni à 8 mila 500 anni. In questu sensu, 35 mila pezzi di artefatti storichi sò stati eliminati. Ùn hè micca pussibule di vede tutti quì. Alcuni esempi di e so ripliche sò in mostra à a stazione di Yenikapı. In ogni casu, i 35 mila artefatti chì sò stati scuperti sò stati descritti da l'esperti unu per unu, marcati, i so tag sò preparati, è dopu seranu esposti in un museu per esse stabilitu in questa zona.
Avemu ghjuntu cum'è un sognu di 150 anni. Quantu costava ? Da induve andarà ?
In l'anni 1860, Sultan Abdülmecit hà pensatu solu è cuncepitu, ma Sultan II.Abdülhamit Han hà fattu u passu in quantu à u veru Marmaray. In u 2, in u 1892, in u 1902, hà avutu prughjetti preparati da i Francesi, i Britannichi è i Tedeschi. Tuttu hè statu tagliatu cortu quandu fù destituitu in u 1904. À a fine di l'anni 1909 di a Republica, u prugettu hè ghjuntu à u primu pianu è hè sparitu.
À a fine di u periodu Özal, u prublema di l'attraversu di u tubu hè tornatu in prima volta, ma à quellu tempu, un prughjettu per u passaghju di veiculi hè statu travagliatu: Più tardi, l'opinione chì deve esse un sistema ferroviariu hà guadagnatu pesu, è un L'accordu di principiu hè statu firmatu da u Primu Ministru Ecevit in u 1999 per a transizione di u sistema ferroviariu cù i Giapponesi. In seguitu, u prughjettu hà fiascatu cù u terrimotu 99. Per a preparazione di prughjetti per i quali l'offerta di cunsulenza hè stata fatta qualchì tempu prima di a nostra regula. Quandu avemu pigliatu l'uffiziu, avemu prima fattu l'offerta per u prughjettu di CR1, CR2, CR3 Marmaray, chì si compone di trè parti. Dumani, apremu a parte chì custituisce u corpu principale di Marmaray, una sezione di 5 chilometri chì cuntinueghja cum'è dui tubi cumpletamente sottu à u mare è sottu à a terra, chì copre e stazioni Üsküdar, Sirkeci, Yenikapı, partendu da Ayrılıkçeşme, chì hè custituitu da 14. stazioni, cumpresa a stazione in quale simu.
- Più tardi ?
Dopu à Kazlicesme HalkalıCi sò linii suburbani finu à ', avemu rinnuvà cumplettamente, aghjustemu una terza linea per i treni di transitu per passà. In listessu modu, e linee suburbane da Ayrılıkçeşme à Gebze sò rinnuvate cumplettamente, è cù a so attivazione in questu modu, Marmaray hà da travaglià tramindui in u trasportu publicu è à u stessu tempu, serà pussibule per i treni di passageri è di merci per passà trà cità è paesi. Questu serà in 2 anni.
-Quandu stu tipu di cose si apre, a ghjente hà prima preoccupazioni di sicurezza. Si passa sottu à u mare, cum'è se l'acqua fuglia o qualcosa. Perchè un tali prublema di sicurità vene in mente.
Questu hè naturali, cusì a ghjente hà paura di u tunnel, di u bughju. Ma eri avemu avutu un gruppu di ghjurnalisti è scrittori è sbarcamu ghjustu à mezu à u Bosforu, assai còmode. Ùn anu micca avutu un sensu di paura. I calculi sò fatti cun cura meticulosa in stu tipu di strutture impurtanti è altamente ingegneria. Sismicità, u focu, a sicurità, i calculi di strettezza sò stati fatti cumpletamente.
Stu prughjettu hè attualmente u primu in u mondu à passà per u mare più prufondu. Hè un primu postu chì hè un prughjettu chì unisce dui cuntinenti. Parlemu di un prughjettu chì serve 1-1 è mezzo milione di persone à ghjornu solu cù u trasportu publicu da u latu anatoliu à u latu europeu, è ancu un prughjettu chì pò passà treni interurbani di passageri è di merchenzie. Hè per quessa chì u sistema di u focu hè spiciale, u sistema di salvezza hè apposta pianificatu per quessa. Questu hè un prughjettu chì hè statu calculatu secondu a magnitudine di 8-9 in un pussibule terrimotu di Istanbul. Se a quistione "Hè a vostra casa hè più sicura o Marmaray hè più sicura" hè fatta, "Marmaray" hè senza dubbitu più sicura.
A probabilità di accadimentu hè assai bassu, ma in casu di una fuga, i coperchi automatichi sò chjusi, ma prima di questu, ci sò 125 sonde d'avvertimentu di puntu è queste sò registrate in l'osservatoriu Kandilli. L'avvertimenti è e precauzioni necessarii sò pigliati quandu hè necessariu.
– Era prufessore s’è ùn mi sbagliu ; Ci era una dichjarazione chì ci saria un prublema cù a signalazione quandu questu hè stata attivata prima chì e trè zoni sò stati cumpletati.
Sicondu sta idea, ùn duvemu micca esse capace di uperà i sistemi ferroviari da a Cina à Londra senza compie tutti. In Istanbul, una sezione di i sistemi di metro hè custruita è cumissioni, è dopu hè custruita l'altra sezione. Ogni rùbbrica hà u so propiu sistema di signale è equipaggiu di salvezza. Diciamu chì avete aghjustatu un modulu più, l'integrate in stu sistema.
– Hè cumplettamente integrata cù altri trasporti ?
Cù stu prughjettu, pudete scendere à Ayrılıkçeşme, chì pò cullà da Kartal, è cullà in Marmaray è vene à Üsküdar, Sirkeci è Yenikapı. Pudete andà da Yenikapı à Bağcılar in ferrovia o da Beyazıt. KabataşSi pò andà à Taksim in funicular. Ma dopu à l'annu novu, hè pussibule passà da a stazione di Yenikapı à Yenikapı, Şişhane, Taksim, Levent, Metro Maslak. Dunque, Marmaray hè a spina principale di u sistema ferroviariu in u trasportu publicu di Istanbul.
– Chì ghjè u costu ? Ci pò esse alcuni chì dicenu perchè ùn era micca fattu da Beşiktaş quandu stu locu era custruitu?
Di sicuru, a struttura geologica, a prufundità di u Bòsforu, e rotte di viaghju in Istanbul sò stati tutti discututi in detail. U costu apprussimativu di a parte chì apremu dumani hè di 5 miliardi è mezzo TL. Ma sopra à questu, sicuru, ci hè a migliione di e linee suburbane. Hè circa 2 miliardi è mezzo di TL. Dunque ci hè un costu di circa 8 miliardi. Questi prughjetti ùn sò micca cunsiderati per prufittu, s'ellu ùn perde micca u tempu nantu à e strade di Istanbul, se ùn brusgianu micca carburante extra, questu hè u prufittu. In Istanbul, a quantità di carburante è a perdita di travagliu causata da aspittà troppu longu nantu à i ponti in traversate da u latu anatolianu à l'Europa hè di 3 miliardi TL.
- Marmaray serve ancu u scopu di espansione e ferrovie ?
Se a ghjente da Üsküdar à Sirkeci prova sempre di andà in vittura, ùn ci hè micca spiegazione per questu. Perchè avemu da alzà da quì quandu avemu da andà in 3 minuti ?
– Chì serà a tarifa ?
I voli programmati cumincianu u 1 di nuvembre. S'ellu hè a prima volta per andà in Marmaray, un Istanbulite pagherà 1.95. Ma dicemu ch'ellu hè scesu da u metro Kartal, andò in Marmaray da Ayrilicesme, ci hè un scontu, pagherà 1.40. I studienti sò più prezzu. IstanbulKart serà ancu validu quì.
– Ci sò altri prughjetti ? A mo quistione ùn hè micca solu Istanbul.
Ci sò parechji prughjetti. Avemu un novu prughjettu di passaghju di tubu 300 metri à u sudu di stu prughjettu, ma hè solu per i veiculi. U prughjettu di u ponte Yavuz Sultan Selim cuntinueghja. U 3er aeroportu cuntinueghja, avemu avanzatu l'opere di Kanal Istanbul.
A quantità di sughjettu di i prughjetti di u sistema ferroviariu di Istanbul hè in crescita. In un periodu di 5 anni, Istanbul supererà i 400 chilometri. Significa chì u prublema di trafficu in Istanbul serà alleviatu in gran parte. Solu cù a messa in opera di Marmaray, a parte di u sistema ferroviariu aumenterà di 20 per centu in Istanbul. Cunsiderendu chì questu hè una attività di ogni ghjornu di 15 milioni, parlemu di un prughjettu chì appellu à un publicu di 3 milioni.
Dumane avemu da campà duie vacanze inseme. Ci sò parechje persone chì anu cuntribuitu à a realizazione di stu prughjettu. Vulemu ringrazià tutti da Sultan Abdülhamit à i nostri pulitici è burocrati chì anu messu a so mente à u prugettu. Ma vulemu ringrazià soprattuttu à u nostru stimatu Primu Ministru, chì ci hà datu u più grande sustegnu in l'iniziu è a fine di u prugettu da u principiu. Cum'è una squadra di trasportu di 100 mila persone, sò assai felice di esse implicatu in un tali prughjettu. Vogliu chì u prugettu sia benefiziu per a nostra Istanbul è u nostru paese.
Ci saranu rumuri, ci saranu quelli chì volenu riduzzione di u prugettu, ci saranu quelli chì volenu calunnià, ma pudemu tollerà. Ùn pudemu micca tollerà nunda, ùn spaventate micca a ghjente, ùn li spaventate micca.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*