Ùn ponu micca aduprà Marmara

Ùn ponu micca aduprà Marmaray: i Istanbuliti mostranu un grande interessu in Marmaray, chì cunnetta l'Asia è l'Europa cù un tunnel sottumarinu è hè qualificatu cum'è u "prughjettu di u seculu".
Ass. da l'Università Üsküdar. Assoc. Dr. Uğur Hatıloğlu hà dichjaratu chì queste persone ùn puderanu micca aduprà Marmaray à menu chì ùn superanu a so paura è l'ansietà. Enfatizendu chì u trattamentu di a malatia hè pussibule, Hatıloğlu hà dichjaratu chì qualcunu pò avè claustrofobia. Hatıloğlu hà dettu: "Puderia ancu manifestà cum'è l'incapacità di stà in spazi stretti. Ci hè bisognu di certi criterii per ùn esse definitu cum'è una malatia. Ùn hè micca currettu per definisce ogni persona chì hà a paura di spazii chjusi cum'è un paziente. I sintomi di sta malatia; a persona si sente cum'è s'affucava. Hà palpitazioni, sudazione, sensazione di svenimentu è vertigini. Cumparisce cù sintomi di panicu hè distintivu per a malatia. Quandu sta situazione si trova parechje volte, a persona sperimenta u timore è principia à evitari u listessu cumpurtamentu. "Cerca sempre un posponimentu, una alternativa". disse.
Nutendu chì tali situazioni si verificanu soprattuttu in casi di MRI di u cervellu è ùn sò micca capaci di pusà in posti alti, Hatıloğlu hà dettu: "A ghjente pensa chì a situazione hè dovuta à e so caratteristiche persunali è pianificanu a so vita in cunseguenza. In fatti, questu hè una fobia, un disordine d'ansietà. Ùn hè micca ghjustu dì solu "Sò cusì" è ignurà. A ghjente accetta sta situazione cum'è normale. Perciveghjanu cum'è una caratteristica persunale. Stu timore principia da a zitiddina. Ùn pare micca da nulla. Queste persone anu storie di esse chjusu in qualchì locu. Hè più cumuni in e persone chì i so genitori sò assai ansiosi è chì sperienze esse chjusi in un locu. Puderanu sentu incòmode in lochi cum'è ascensori, trasportu publicu, cinema, aule, è certi parti di a casa. Queste persone preferanu i posti più vicinu à l'uscita. In i cinema, i biglietti sò dispunibili vicinu à a porta è a surtita. Piglianu qualcunu cun elli. Impegà in un cumpurtamentu di ricerca di sicurità. Portanu articuli di sicurità. "Per esempiu, ricevenu una buttiglia d'acqua, un alcoholimetru, un tissutu, o una persona". disse.
PERCHÈ A GENTE CLOSTROPHOBICA ÙN PUDE USARE MARMARAY ?
Dichjarà chì pò esse difficiule per e persone chì ùn ponu micca piglià l'elevatore per aduprà Marmaray, Hatıloğlu hà dettu: "Seranu esitanti è eviteranu di passà per a sezione di tubu sottu u Bosforu. In particulare in l'ultimi ghjorni, a nutizia chì ci sò state alcune disrupzioni aumenta ancu l'ansietà è u timore di queste persone. U fattu chì u prughjettu hè novu è ci sò qualchi disruptions inevitabbilmente affetta negativamente e persone chì anu a paura di stà in spazii chjusi. Quelli chì anu prublemi ligeri ponu cavalcà, ma quelli chì anu prublemi severi ùn puderanu micca cavalcà. Se una persona hà ansietà, sempre pensa chì qualcosa li succederà. Cumu pensate, a tensione aumenta è i sintomi di panicu appariscenu. In questu casu, a persona deve pruvà à superà a so ansietà. Duverebbe dirige a so attenzione in altrò. Per esempiu, pò leghje un libru o fighjà qualcosa. In questu casu, a respirazione currettamente hè assai impurtante. "A respirazione di e persone pò esse deteriorata per l'ansietà". disse.
IN QUALE CASU U TRATTamentu MEDICAMENTE NECESSA?
Hatıloğlu, chì hà ancu datu infurmazioni nantu à quali casi deve esse applicatu trattamentu di droga, hà dettu: "Se l'attacchi di panicu sò diventati una parte indispensabile di a vita, se a persona ùn pò micca entre in spazi chjusi in ogni modu, ùn pò micca entre in uffizii, uffizii, se u ghjornu. passa cum'è un turmentu è s'ellu ùn pò micca fà piani cù i so amichi, a qualità di vita di a persona diminuirà. In questu casu, u trattamentu hè inevitabbile. Se a persona pospone sta situazione, pò esse depressione o disordine di panicu in u futuru. U trattamentu senza medicazione hè ancu pussibule. A psicoterapia hè definitamente applicata in questu casu. Se a so funziunalità hè assai deteriorata, usa medicazione. In ogni casu, u trattamentu psichiatricu pò esse micca necessariu. "In i casi moderate è moderate, u prublema pò esse superatu cù un psicologu chì cunnosce a terapia cognitiva cumportamentale". disse.
"A paura pò esse battuta lentamente"
Hatıloğlu hà dettu: "U timore è l'ansietà ponu esse affrontati. Per esempiu, ùn saria micca ghjustu per qualchissia chì ùn pò micca aduprà u prughjettu di Marmaray per usà di colpu Marmaray. Hè necessariu di desensibilizà à stu prublema passu à passu. Prima, pudete passà per tunnelli più brevi. S'ellu ùn possu micca esce da quì, s'ellu mi annegu... ecc. Altrimenti, se u timore hè affruntatu di colpu, ci hè u risicu di trasfurmà in traumu è a situazione pò aggrava gradualmente. U timore pò diventà più forte quandu scontru situazioni simili. È a paura ferma cun quella persona cum'è un amicu. Ellu evita tuttu ". hà datu l'infurmazioni.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*