U prughjettu di a telecabina di Kocaeli hè suspesu

U prughjettu di u telefuninu di Kocaeli hè sospesu: a municipalità metropolitana di Kocaeli hà finalmente pigliatu l'azzione per risolve i prublemi di trasportu publicu è di trasportu, chì parenu esse u prublema più impurtante in a nostra cità, è piglia passi concreti. L'altru ghjornu, avemu annunziatu chì a Municipalità Metropolitana avia apertu l'offerta per i servizii di l'ingegneria per u prughjettu è i studii di fattibilità per u "Sistema di Ferrovia Ligera", è chì sta licitazione si terrà l'11 di dicembre.

Cunnoscu assai pochi di i gestori chì piglianu a carica in u persunale amministrativu di a Municipalità Metropolitana. Aghju fiducia in u Sicritariu Generale Ersin Yazıcı è u Vice Sicritariu Generale Tahir Büyükakın, chì sò trà i mo cunnisciuti, abbastanza per assicurà a so onestà è u so travagliu duru.

Caru amicu Tahir Büyükakın, Vice-Segretariu Generale, chì seguita strettamente i prublemi di trasportu publicu è di trasportu, hè ghjuntu l'altru ghjornu. Hà datu infurmazioni detallate nantu à i studii iniziati. Pensu chì "Light rail" è "Tramway" eranu a stessa cosa. Büyükakın hà riparatu prima stu errore. Allora, "Avete fattu una nutizia chì implica chì avemu apertu stu tender per ingannà u publicu, mentre l'alizzioni s'avvicinavanu. Micca cusì. I novi muvimenti ligati à u trasportu chì avemu principiatu sò cumpletamente sovrapposti cù u prugramma elaboratu da u Pianu Maestru di u Trasportu. "Senza u Pianu Maestru di u Trasportu, ùn pudemu micca avè principiatu", disse.

Ci sò avà dui grandi prughjetti ligati à u trasportu nantu à l'agenda di a Municipalità Metropolitana. Unu hè u sistema di ferrovia ligera. L'altru hè u prughjettu di u tram. Vogliu sparte l'infurmazioni furnite da Tahir Büyükakın cun voi.

U Sistema Light Rail serà stallatu nantu à l'autostrada D-100, possibbilmente in a mediana cintrali. Parterà da Yarımca Atalar Mahallesi è ghjunghje à l'aeroportu Cengiz Topel in Uzuntarla. Stu sistema hè previstu di portà 35 mila passageri per ora in una direzzione. L'impresa di ingegneria chì vincerà l'offerta l'11 di dicembre determinerà induve u sistema di ferrovia leggera serà stallatu nantu à sta strada di 32 chilometri è induve saranu e so tappe.

U sistema di ferrovia ligera hè prevista per esse cumpletu da u 32 nantu à a strada di 2025 chilometri. Prima, u prugettu preliminariu serà preparatu. Allora un prughjettu detallatu serà fattu per l'applicazione. Büyükakın hà dettu: "U costu tutale di stu prughjettu ghjunghjerà à 1 miliardi di TL. Avemu da travaglià per fà u sistema di ferrovia ligera da u bilanciu generale di u Ministeru di i Trasporti. Hè un prughjettu chì supera a dimensione di a cità metropolitana ", disse.

Circa 32 chilometri di u sistema di ferrovia ligera, chì hè prevista per esse 100 chilometri in totale è chì hè previstu di passà per a mediana cintrali di a D-5, seranu in a forma di un passaghju di tubu sotterraneo. I passageri chì montenu o scendenu à e tappe di a strada attraverseranu a D-100 cù passaghji sottu. U Pianu Maestru di u Trasportu prevede chì a necessità di a cità per un tali sistema principia dopu à u 2023. Se stu prughjettu gigante hè realizatu, u prublema di u trasportu publicu trà Yarımca è Uzuntarla, induve a pupulazione di a cità hè più cuncentrata, sarà finita.

U prughjettu di u tram hè cunsideratu solu per u trasportu in u centru di a cità di Izmit. In a prima tappa, inizierà davanti à a succursale di Izmit di a Banca Centrale, passerà per u centru di a cità, probabilmente per Cumhuriyet Caddesi, entrerà in u Parcu Doğu Kışla, esce da M.Alipaşa da quì, girarà in Arastapark in Yahya Kaptan è ghjunghje à u Parcu Doğu Kışla. stazione d'autobus. Dopu, a seconda tappa di u prughjettu di u tram hè prevista. Questu serà u percorsu induve u tram purtarà i passageri da l'est à l'ouest di a cità, più prubabilmente passendu per a strada İnönü. Büyükakın hà spiegatu chì u costu di stu prughjettu hè calculatu cum'è 2 milioni di TL è chì avarà una capacità di passageru di 40 mila ogni ghjornu, "Cumu a Municipalità Metropolitana, realicemu stu prughjettu. Avemu u scopu di finisce per 15 ", disse.

Avemu ancu parlatu cù Tahir Büyükakın nantu à u prublema di u trasportu publicu in a cità, chì causanu sempre più prublemi cù ogni ghjornu chì passa. Ellu hà dettu chì a fusione di e cooperative Karamürsel-Gölcük hè stata cumpletata è chì a cooperativa hà da cumprà 10 novi autobus grandi è mette nantu à sta linea. A Cooperativa di u Golfu pigliarà 8 autobus grossi è li mette in serviziu. A cooperativa di a cità Izmit hà ancu cumprà 15 autobus grandi novi, 10 finu à u 10 di ghjennaghju è 20 finu à a fine di ferraghju. Büyükakın hà dettu: "I grandi autobus seranu utilizati in u trasportu publicu in tutta a cità. Cusì, u numeru tutale di veiculi diminuirà è serà furnitu un trasportu publicu di megliu qualità.

U prughjettu "Cable Car", chì hè trà e prumesse di u Metropolitan in 2009, hè in attesa per avà. Büyükakın hà dettu: "A mo opinione persunale hè chì u funiculu pò esse custruitu per quelli chì volenu fighjà Izmit da a cima. Ma ùn hè micca usatu cum'è veiculu di trasportu publicu in ogni locu in u mondu. Se una sucità domestica o straniera aspira à u prughjettu di a funivia, u Metropolitanu serà sempre prontu à parlà.

Tahir Büyükakın, Vice Sicritariu Generale di a Municipalità Metropolitana, ammette chì ci hè un prublema di trasportu publicu in a nostra cità. Ellu hà dettu chì cù u Pianu Maestru di u Trasportu, chì hè statu finitu l'annu passatu, anu avà una mappa stradale chì mostra ciò chì deve fà, è chì i travaglii sò realizati passu à passu in u scopu di stu pianu maestru. U Metropolitanu hà ancu principiatu u travagliu di prughjettu per riparà e stranezze in u D-100 Izmit crossing è per eliminà i prublemi in u Ponte di Ghjustizia. Büyükakın hà dettu u seguente in un tonu assai gentile è cun grande sincerità:

"Sapemu chì ci sò seri prublemi in u trasportu publicu è u trasportu. A suluzione di questi ùn hè micca pussibule in un annu o dui. Facemu ogni passu chì deve esse fattu in cunfurmità cù u Pianu Maestru chì avemu. Simu cuscenti di l'impurtanza di u sughjettu. Quessi sò cose da esse affruntate, micca cose da fà sottu pressione pulitica. Mentre pressu chì nunda hè statu fattu, tuttu hè statu fattu male, simu cunfusi per ciò chì deve fà. A ghjente di a cità pò fidà di noi. Sapemu bè ciò chì facemu, quale prughjettu avemu bisognu di compie è quandu. Ùn siate micca troppu duru per noi, perchè ùn ci ferite micca ".

Per mè stessu, aghju prumessu à Büyükakın d'esse attentu à questu.

Intantu, lasciami fà un altru ricordu. Mentre u prughjettu di Tramway per u centru di a cità di Izmit hè realizatu, hè ancu cunsideratu chì tuttu u centru di a cità è e duie strade in i dui lati di a Strada Walking seranu cumplettamente chjusi à u trafficu di i veiculi. .

Dopu à u 30 di marzu di u 2014, a municipalità metropolitana sottu a gestione di Karaosmanoğlu pianifica passi giganti in u trasportu... Ma vedemu i frutti di tutti questi solu dopu à l'anni 2020. Di sicuru, aghju dettu: "Ùn saria megliu se avete principiatu sti travaglii in u 2004 è finitu avà?" Aghju u dirittu di dumandà.