Yasar Rota hà scrittu a Nova Terminologia di Ferrovia è Trasportu

Yaşar Rota hà scrittu a Nova Terminologia di Ferrovia è Trasportu: U Libru Biancu rivede i sviluppi in u settore di u trasportu, i sfidi futuri ligati à questi sviluppi, è l'iniziativi pulitichi chì anu da esse cunsideratu in u mondu. I trasporti fermanu un mutore chjave di u sviluppu ecunomicu è di a cuesione regiunale è suciale, ma ancu scuntrà novi sfide.
1- TESTI DI GUIDA DI U SECTORE FERROVIARI È TRASPORTI
In l'ultimi anni, ci sò stati sviluppi impurtanti chì sò assai strettamente ligati à u settore di u trasportu. In u risultatu di questi sviluppi, u settore di u trasportu, è in particulare u trasportu ferroviariu, hè intrutu in un prucessu di cambiamentu strutturale è funziunale. Quandu guardemu a legislazione principale chì crea è dirige l'infrastruttura di stu cambiamentu, vedemu i seguenti:
Programma Naziunale Turcu per l'Adopzione di l'Acquis di l'Unione Europea (Ultimu 2008)
Strategia di Trasportu è Comunicazione Turchia Target 2023 (2011)
Legge N ° 6461 nantu à a Liberalizazione di u Trasportu Ferroviariu Turcu (1 di maghju 2013)
Risultati di u 11u Cunsigliu di Trasportu, Marittimu è Comunicazioni (5-7 settembre 2013)
Decretu Legge n ° 655 nantu à l'urganizazione è e funzioni di u Ministeru di i Trasporti, l'Affari Marittimi è e Comunicazioni (1 di nuvembre 2011)
U periodu di u 10u Pianu di Sviluppu (2014-2018) hè principiatu
U scopu cumunu di tutti elli hè di eliminà a distribuzione sbilanciata trà i tipi di trasportu in Turchia, per cuntribuisce à a creazione di un ambiente verde è pulitu in u settore di u trasportu, per riduce l'usu di l'oliu in u settore di u trasportu, per furmà a basa. per un sistema di trasportu cumminatu chì apre a strada per a cumpetitività cù u mondu, è per furnisce u scopu principale di u trasportu urbanu è interurbanu, i sistemi ferroviari sò stati utilizati cum'è assi.
2- APERTURA E FERROVIA À U SECTU PRIVATU
L'Unione Europea (UE) hà introduttu una pratica limitata à l'iniziu di l'anni 1990 in quantu à l'apertura di u mercatu à u settore privatu è a prumuzione di e ferrovie attraversu a gestione indipendente di l'imprese ferroviarie separate da u statu è a separazione di i cunti trà a gestione di l'infrastruttura è l'imprese ferroviarie.
Cù a Direttiva di u Cunsigliu 29/1991/EEC di u 91 di lugliu di u 440, l'UE rende ubligatoriu a ristrutturazione di u sistema ferroviariu in i paesi di a Cumunità. I scopi di a direttiva sò:
Per assicurà a libertà di gestione (publicu, privatu) di l'urganisazione ferroviaria.
Separate l'operazione ferroviaria è a gestione di l'infrastruttura.
Per migliurà e strutture finanziarie di l'urganisazione.
Per permette à l'urganisazioni ferroviarie internaziunali di utilizà e rete di i Stati membri.
Facilità e ferrovie comunitarie à adattà si à i bisogni di u mercatu unicu.
Aumentà a so produtividade. L'UE vole ancu chì l'infrastruttura ferroviaria sia in manu di u statu cum'è un "monopolu".
Tuttavia, da u 2000 in poi, più innuvazione hè necessaria in u cuntenutu di i pacchetti d'azzioni legale. A Cummissione cuntinueghja u prucessu di riforma, chì hà iniziatu cù a Direttiva 91/440, in a forma di u "Primu Pacchettu Ferroviariu" cum'è un passu avanti.
2001u Pacchettu Ferroviaria aduttatu in 1;
Apertura di u mercatu ferroviariu internaziunale.
Disegnu un quadru generale per u sviluppu di e ferrovie europee, spieghendu a relazione trà u statu è u gestore di l'infrastruttura, l'imprese statali è ferroviarie, u gestore di l'infrastruttura è l'imprese ferroviarie (Direttiva 2001/12/CE).
Obligazioni da esse cumpletu da l'operatori di trasportu per ottene una licenza per serve in a reta ferroviaria europea (Direttiva 2001/13/CE).
Include a definizione di e pulitiche per l'attribuzione di capacità è i prezzi di l'infrastruttura (Direttiva 2001/14/CE).
U 2004u Pacchettu Ferroviariu aduttatu in u 2:
Un approcciu cumunu per a sicurità ferroviaria (Direttiva 2004/49/CE).
Requisiti per l'interoperabilità di i sistemi ferroviari d'alta velocità è convenzionali d'Europa (Direttiva 2004/50/CE).
Apertura di u mercatu ferroviariu naziunale è internaziunale di merci in tutta a reta europea (Direttiva 2004/51/CE).
Istituzione di l'Agenzia Ferroviaria Europea (ERA) (Regolamentu (CE) 1335/2008 cum'è mudificatu da u Regolamentu 881/2004).
Di cunsiguenza; U mercatu di merci ferroviaria hè liberalizatu da l'apertura à a cumpetizione nantu à a reta transeuropea di merci ferroviaria da u 15 di marzu di u 2003, per u trasportu di merci internaziunale da u 1 di ghjennaghju di u 2006, è per tutti i trasporti di merci da u 1 di ghjennaghju di u 2007.
U 2007u Pacchettu Ferroviariu aduttatu in u 3:
Apertura di i servizii internaziunali di passageri à a cumpetizione (Direttiva 2007/58/CE).
Stabilimentu di prucedure per a certificazione di i cunduttori (Direttiva 2007/59/CE).
Include i diritti fundamentali per i passageri (Regolamentu 1371/2007).
In u scopu di stu pacchettu, i servizii di passageri internaziunali sò liberalizzati da u 1 di ghjennaghju di u 2010. In novu, in u scopu di stu pacchettu, tutti i passageri chì viaghjanu naziunale o internaziunale anu uguali diritti.
4u Pacchettu Ferroviario: Cum'è dichjaratu in u Libru Biancu di l'UE 2011, u 4 Pacchettu Ferroviario hè valutatu sottu 3 rubriche principali differenti.
* Apertura di u Mercatu Naziunale di Passeggeri: Apertura di u mercatu naziunale di passageri ferroviari à a cumpetizione, cumprese rotte operate sottu obblighi di serviziu publicu è linee d'accessu apertu. (Revisione di a Direttiva 91/440/CE nantu à u sviluppu di e ferrovie comunitarie è u Regolamentu 1370/2007 nantu à i servizii di trasportu di passageri furniti per ferrovia è strada).
* Gestione di l'infrastruttura: u gestore di l'infrastruttura opera in una manera chì ottimiseghja l'usu di a capacità di l'infrastruttura è a gestione di l'infrastruttura assicura un accessu non discriminatoriu à l'infrastruttura è i servizii ferroviari. (Direttiva riveduta 91/440/CE per u sviluppu di e ferrovie comunitarie è a Direttiva 2011/14/CE per l'attribuzione è i prezzi di l'infrastruttura ferroviaria.)
* Interoperabilità è Sicurezza: Eliminazione di e restrizioni amministrative è tecniche chì esistenu ancu malgradu tutti i regulamenti, in particulare riducendu i costi amministrativi, accelerà e prucedure, aumentendu ecunumie di scala per l'imprese ferroviarie è stabilisce un approcciu cumunu di sicurezza è interoperabilità per evità a discriminazione. (Ripetizione di a Direttiva 2004/49/CE nantu à a sicurità di e ferrovie comunitarie, a Direttiva 2008/57/CE nantu à l'interoperabilità di i sistemi ferroviari comunitari è u Regolamentu 881/2004 per l'istituzione di l'Agenzia Ferroviaria Europea (ERA).
3- U LIBRU BIANCU DI L’UE
I libri bianchi sò documenti chì ponu esse trasfurmati in attività di l'UE nantu à diversi sugetti da a Cummissione UE; custituisce soprattuttu a fase dopu dopu à i libri verdi. Se i Libri Bianchi sò appruvati da u Cunsigliu, ponu trasfurmà in "Programmi d'Azione" di l'UE in campi cunnessi.
Per esempiu, u trasportu cumminatu hè u focusu di u Libru biancu di a Cummissione: "Politica europea di trasportu per u 2010: tempu di piglià una decisione" per sustene u trasportu intermodale. U libru in quistione serve à u scopu di ristabilisce l'equilibriu trà i modi di trasportu.
U scopu di a pulitica di a Cummissione in u trasportu intermodale di merci; Supporta u trasportu efficiente porta à porta di merchenzie cù dui o più modi di trasportu in una catena di trasportu integrata. Ogni modu di trasportu; Havi vantaghji unichi cum'è capacità potenziale, altu livellu di sicurità, flessibilità, cunsumu d'energia bassu, impattu ambientale bassu.
Inoltre; U trasportu intermodale permette à ogni modu di piglià u so propiu rolu in a creazione di catene di trasportu chì sò più efficaci, assequibili è sustinibili inseme.
U trasportu stradale era previstu di aumentà da 1998 per centu trà u 2010 è u 50. In cunfurmità cù e decisioni di u Cunsigliu di Göteborg di ghjugnu 2001; Unu di i scopi di u Libru Biancu era di ristabilisce l'equilibriu trà i modi.
A pulitica di a Cummissione cù un pacchettu integratu di misure; u scopu di limità l'aumentu di u trasportu stradale à 38 per centu. Libru biancu; U scopu di ottene questu sviluppendu prima alternative à u trasportu stradale, cum'è u trasportu marittimu, ferroviariu è di l'acqua interna à corta distanza.
Per quessa, i piani d'azzione si focalizeghjanu nantu à u sustegnu di l'alternative à u trasportu stradale, in particulare per a tappa di trasportu "longu distanza". Questu ùn solu riducerà a congestione, ma ancu assicurà a sicurezza stradale è avè un impattu pusitivu in l'ambiente.
U Cunsigliu è u Parlamentu anu aduttatu u prugramma Marco Polo u 22 di lugliu di u 2003. L'obiettivu di u prugramma era di aiutà à trasfurmà l'aumentu previstu di u trasportu internaziunale di merci stradale à u trasportu marittimu, ferruviariu è navigabile internu. U predecessore di u prugramma Marco Polo era u prugramma "Azzioni Pilot per u Trasportu Cumminatu (PACT)". U 14 di lugliu di u 2004, a Cummissione hà prupostu Marco Polo II, u prossimu prugramma di u prugramma Marco Polo.
A Cummissione Europea hà publicatu u so ultimu libru biancu u 28 di marzu di u 2011. U Libru Biancu intitulatu "Roadmap to a Single European Transport Area - Versu un Sistema di Trasportu Competitivu è Efficiente di Risorse" prevede di assicurà un trasportu competitivu è efficiente di risorse in tutta l'UE da u 2050 è di riduce l'emissioni di gas serra da u settore in u quadru di l'impegni globale di l'UE. .
U Libru Biancu passa in rassegna l'evoluzione in u settore di u trasportu in u mondu sanu, i sfidi futuri assuciati à questi sviluppi, è l'iniziativi pulitichi chì deve esse cunsideratu. I trasporti fermanu un mutore chjave di u sviluppu ecunomicu è di a cuesione regiunale è suciale, ma ancu scuntrà novi sfide.
In fatti, ciò chì dice u Libru Biancu deve copre e pulitiche di trasportu di tutti i paesi. In u cuntestu di superà a crisa ecunomica più influente in u mondu dapoi l'anni 1930, a crisa ecunomica recente di u mondu hà purtatu un spike in i prezzi di l'oliu è di l'altri commodities, indicativu di squilibri crescente in l'usu di risorse glubale.
À u listessu tempu, a cumunità internaziunale accunsentì chì l'emissioni di gas di serra in u mondu deve esse ridutta drasticamente. Ci hè dunque un avvene male per u settore di i trasporti, chì hè guasi cumpletamente dipendente da u petroliu, emette più gasi di serra in u 1990 chè in u 2012, è hè una surgente maiò di rumore è inquinamentu di l'aria lucale.
U Libru Biancu cunsidereghja e sfide di perseguite un cambiamentu radicali in u sistema di trasportu, prumove l'abbandunamentu di u petroliu, è custruisce infrastrutture muderne è mobilità multimodale alimentata da sistemi intelligenti di gestione è infurmazione.
Queste sfide sò presentate cù un "Communiqué" è un novu "Piano di Efficienza Energetica" chì furnisce una strada di strada versu una ecunumia bassu di carboniu per u 2050. Questu hè una parte integrante di l'iniziativa "Efficienza di Risorse".
U Libru biancu hè preparatu in 3 parti...
* Parte I - Tendenze attuali è sfide future: Abbandunamentu di l'oliu: Basatu nantu à valutazioni di sviluppi recenti è tendenzi attuali, identifica e sfide futuri potenziali per u sistema di trasportu. In particulare, sta rùbbrica clarifica i limiti di l'emissioni di gas di serra chì i trasporti duverà rispettà in u cuntestu di l'azzioni contr'à u cambiamentu climaticu.
* Parte II - Visione per u 2050: Rete cù una mobilità integrata, sustenibile è efficace: Stu capitulu cerca di furmulà un metudu raghjone è desideratu per risponde à queste sfide cù a cunniscenza di u 2050 è di furnisce servizii di mobilità megliu per i citadini è l'imprese. Questa visione hè accumpagnata da obiettivi per l'azzioni pulitiche previste per a prossima dicada.
*Parte III - Strategia: Politiche per guidà u cambiamentu: Forma a parte funziunale di u Libru biancu. Stu capitulu identifica iniziative chì duveranu esse cunsiderate in a prossima dicada per ghjunghje l'ugettivi stabiliti in u Capitulu I, mette u settore di u trasportu nantu à una strada sustinevule, è custruisce un ponte trà a visione è a realità.
4- TRANSPORT MULTI-MODE
Sapemu chì a selezzione di modi di trasportu hè impurtante per a merchenzie per ghjunghje à u so destinazione in pocu tempu, economicamente è sicuru. In questu cuntestu, era inevitabbile di utilizà più di un tipu di trasportu in u trasportu di a carica da u puntu di partenza à a destinazione.
I termini trasportu multimodale, trasportu intermodale è trasportu cumminatu sò usati in stu sistema di trasportu, chì hè fattu da l'integrazione di più di un tipu di trasportu è diventa sempre più diffusa.
Hè statu aduttatu da l'esperti pertinenti chì u trasportu cumminatu, chì hè soprattuttu evidenziatu in l'UE è in Turchia, cumpone duie cundizioni. U primu di sti cundizioni hè chì u trasportu include almenu dui di i veiculi, cum'è i veiculi di trasportu stradale, treni, barge, navi è aerei, è u sicondu hè chì i carichi da trasportà deve esse fattu in unità di carichi.
In fatti, u trasportu multimodale hè un cuncettu generale chì include u trasportu intermodale è u trasportu cumminatu. U trasportu cumminatu, invece, hè un casu particulari di trasportu inter-spezie.
E definizioni generalmente accettate per una megliu comprensione è spiegazione di u trasportu cumminatu sò i seguenti:
• Trasportu Multimodale : Hè datu u nome generale di u modu di trasportu in quale u trasportu di a carica hè fatta da dui o più modi di trasportu.
• Trasportu Intermodale; Hè definitu cum'è u trasportu di e merchenzie per esse trasportatu cum'è unità (container, 'swap body', trailer) per esse trasportatu è trasportatu cum'è a stessa unità di carica in tutta a catena di trasportu (modi di trasportu differenti).
• Trasportu cumminatu: Hè definitu cum'è rende a parte principale di a catena di trasportu in u trasportu inter-spezie per ferruvia, per via navigabile interna o per via marittima, è e parte di partenza è di fine per strada u più curtu pussibule. L'UE impone una restrizione chì a linea di trasportu ferroviariu, navigabile o marittimu deve esse più di 100 chilometri cum'è a distanza di volu d'un uccello in a zona di trasportu principale.
U trasportu cumminatu, chì hè definitu sopra, hè una catena di trasportu assai raziunale in quale i modi di trasportu sò usati in i lochi induve sò i più tecnichi è ecunomichi efficaci.
In questu cuntestu, sia un trasportu efficace hè furnitu è ​​l'uppurtunità di corregge i disturbi in l'equilibriu di u sistema hè ottenutu. In fattu, traslada l'alta proporzione di trasportu stradale à ferruvia o marittima / via navigabile interna, chì hè destinata à u trasportu cumminatu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*