Ch'ella sia un tram o una statua

Ch'ella sia un tram o una statua, Izmit hè stata cunnisciuta dapoi anni cum'è a "città cù un trenu chì passa". I treni neri è i treni di merci passavanu per Izmit per un seculu. Quandu u trenu s'hè rottu in Izmit o i vagoni eranu troppu longu, i passaghji à livellu restanu chjusi, causendu stress à i veiculi è i pedoni. U trenu abbandunò a cità anni fà, ma avà torna cum'è un tram.
Tramway hè un modu indispensabile di trasportu in e cità europee muderni. A sucietà europea, chì hà sappiutu di priservà a so struttura storica durante seculi è hà cura di e sculture in i piazze di a cità, meriteghja elogi in questu rispettu.
Anni fà, Izmit avia un slogan: "Izmit, una cità europea".
Tramway hè ancu una figura in a strada di a cità europea di Izmit. Tuttavia, ci sò carenze impurtanti in a nostra cità in quantu à a cultura è l'arti.
Ùn ci sò statue in i piazze di a cità di Izmit, chì a so storia torna à 3 mila anni. Tuttavia, in i paesi europei, pudete truvà una statua in ogni passu di a strada. Inoltre, queste sculture ùn sò micca scribbled cù vernici spray, eranu sculture chì u publicu hà curatu è prutetti...
Ci sò trè statue magnifiche chì anu sopravvissutu à l'oghje in Izmit, chì era una volta a casa di l'Imperu Rumanu. Induve ? Di sicuru, in u Museu di Izmit... Unu di elli hè a statua di Ercole, l'altri sò e sculture di e stagioni.
In a mitulugia greca, Eracle, in a mitulugia rumana, Ercole hè u figliolu di Zeus è Alcmene, a figliola di u rè di Micene. Zeus, chì s'hè innamuratu di a donna, s'avvicinò disfrazatu da u so maritu. Capendu chì Eracle era u zitellu di Zeus, Hera hà sempre trattatu cun ellu è hà causatu a so morte. Eracle hà u putere divinu da u ghjornu chì hè natu. Avia solu uni pochi di ghjorni quand'ellu hà tombu dui serpenti velenosi mandati da Hera.
Eracle hà ricevutu una educazione superiore. Ciò chì face megliu hè di tirà frecce, cavalcà cavalli è lotta. Quandu avia 18 anni, hà uccisu u famosu mostru chì viveva in i boschi di Kitharion. Comu ricumpensa, Megara, a figliola di u rè di Tebe, li fù datu. Hà avutu trè figlioli da sta zitella. Per esse implicatu, Hera hà sbulicatu Eracle, è Eracle hà uccisu a so moglia è i so figlioli. Per esse purificatu di i so crimini, duvia entre in u serviziu di u rè di Micene è fà ciò ch'ellu vulia. I 12 impieghi chì u rè hà fattu à Eracle sò chjamati i 12 duveri o atti di Eracle in a mitulugia. Hè cunnisciutu ancu com'è un caratteru assai forte.
Avà andemu à u nostru Eracle, vale à dì u nostru Ercole...
Fundatu da u rè Nicomede in u 262 aC è chjamatu dopu à u rè fundatore
U Regnu Ellenisticu, u Gran Imperu Rumanu, l'Imperu Bizantinu è l'Imperu Ottumanu lasciò tracce assai impurtanti in Izmit, chì era chjamatu Nicomedia in riferimentu à questu, è l'antica Izmit hà ancu servitu cum'è a capitale in u periodu Rumanu è Ellenisticu.
Sicondu u storicu Walter Ruge, grandi festivali sò stati celebrati in Izmit in u 238 AD in onore di i 500 anni di a fundazione di a cità, è muniti (soldi antichi) chì rapprisentanu a legenda fundatrice di Izmit sò stati cuniati.
Cum'è sarà ricurdatu, A cità di Astakoz, chì hè stata stabilita in l'oghje in a regione Başiskele è Seymen in u 262, hè stata interpretata cum'è a dumanda di i dii per esse stabilitu una nova cità, quandu l'aquila hà pigliatu a vittima è volò à e muntagne Izmit durante un rituali religiosu. U rè Nicomede hà urdinatu a creazione di una nova cità chjamata Nicomedia nantu à e muntagne ghjunte da l'acula.
L'acula, u veggente è u rè Nicomede sò stati rapprisentati è ricurdati cù rispettu nantu à e muniti datati 500 dC, chì sò stati cuniati in onore di u 238 anniversariu di questu avvenimentu. Quandu sti muniti sò stati cuniati, Maximianus era l'imperatore Rumanu.
2014 hè u 2276 anniversariu di a creazione di Izmit ...
Izmit è u so circondu sò una di e regioni antiche più impurtanti di u mondu, cù una storia chì stende millaie d'anni è tesori storichi inestimabili chì si trovanu sottu à a terra. Se raschiate a terra in Izmit, a storia sboccarà. A statua gigante d'Ercules, chì era stata scavata in l'anni precedenti, hè stata ghjittata in a basura. Stu incidente, revelatu da u nostru ghjurnale, hè statu un esempiu assai impurtante di ghjurnalismu in quantu mostra chì ùn ci hè ancu una cuscenza di a storia in Izmit è chì u patrimoniu culturale di sta cità pò esse ghjittatu imprudente. In seguitu, quella statua d'Ercules hè stata impannillata, guardata in u giardinu di a Loggia di Caccia per un tempu, è posta in a sala d'entrata di u museu cù l'apertura di u Museu d'Archeologia è Etnografia di Izmit.
Hè sicuru chì i tentativi assai impurtanti sò stati fatti in l'ultimi anni per avè u passatu storicu di Izmit è per trasfirià u nostru patrimoniu culturale à e generazioni future. Per esempiu, i Municipalità Metropolitana è Izmit facenu studii assai impurtanti in questu sensu. I ristaurazioni d'opere impurtanti sò realizati, i cumune s'impegnanu i travaglii chì u Ministeru di a Cultura deve fà.
Parechji anni fà, ci era una serie TV chjamata "Ghost in the Museum" in a televisione in biancu è neru à un canale. Mentre fighjemu u fantasma in u Museu di u Louvre in Francia cù eccitazione, avemu vistu per a prima volta ciò chì significa un museu cù u core di i nostri zitelli in quella serie TV.
I figlioli di Izmit sò assai furtunati oghje. Ci sò parechji musei in a nostra cità.
Ma tutti avemu un duvere. Deve esse u duvere di i genitori, di i prufessori, di e municipalità è di tutti noi di purtà i zitelli à i musei.
U Museu di Etnografia è Archeologia di Izmit hè in cundizioni eccellenti. Artefatti storichi preziosi sò esposti. Pudete andà quì solu per vede a statua gigante di Hercules. Sfurtunatamente, u numeru di visitatori hè assai pocu ...

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*