U scopu principale hè un trenu d'alta velocità ?

Hè u scopu principale di u trenu d'alta velocità: unu di i ghjurnali principali in l'Inghilterra, u Financial Times, hà discututu u settore di a custruzzione, chì hà ghjucatu un rolu chjave in l'operazione di corruzzione.
U ghjurnale Financial Times scrive in l'articulu intitulatu "L'inchiesta in Turchia hà ligatu a custruzzione è a pulitica", è chì u ligame trà e cumpagnie di custruzzione è u Primu Ministru Recep Tayyip Erdogan, dopu à l'inchiesta di corruzzione lanciata in Turchia, era sottu à i riflettori.
L'articulu di Daniel Dombey è Piotr Zalewski si cuncentra nantu à u "pianu di u Primu Ministru Erdogan per custruisce unu di i più grandi aeroporti di u mondu in Istanbul" è cuntinueghja cusì:
"U Primu Ministru Erdogan, in u so discorsu à i so sustenidori dumenica, hà dettu: "Questi imprenditori, sò quelli chì custruiscenu u terzu aeroportu, eccu, li chjamanu ancu. Perchè? Cusì ùn ponu micca custruisce u terzu aeroportu. Avà appellu à tali prosecutori maliziusi. Induva hè u vostru patriotismu ? disse.
U discorsu d'Erdogan, cum'è l'inchiesta di corruzzione stessu, mostra quantu a pulitica è a custruzzione sò diventate intricate durante u so regnu di deci anni.
KARMAN HA STUT CORRETTA
Dopu à a prima seria di arresti di u 17 dicembre nantu à l'allegazioni di corruzzione, l'inchiesta hè stata ghjittata in u disordine postu chì u guvernu trasladò centinaie di agenti di polizia è hà pruvatu à aumentà u so cuntrollu nantu à i prosecutori è i ghjudici.
Ma a seconda fase di l'inchiesta, chì hè stata bluccata da u guvernu, si preparava à fucalizza nantu à l'allegazioni di rigging di l'offerta in l'industria di a custruzione, chì u guvernu hè sempre più interessatu.
DATE ESEMPIU DA U GIurnale UFFICIALE
Sicondu un studiu realizatu da a cumpagnia di cunsulenza di Istanbul S Informatics, quasi 2013% di e decisioni publicate in a Gazzetta Ufficiale in i primi 6 mesi di u 60 eranu ligati à a custruzzione.
Refet Gürkaynak, un economista chì travaglia in l'Università di Bilkent, hà dettu: "U sistema funziona cusì: Se a municipalità di Istanbul dice chì ùn pudete micca custruisce in un locu, Ankara pò annullà sta decisione. Dunque, i circles di l'affari trovanu più logicu per andà direttamente à u guvernu cintrali ".
Gürkaynak dice chì invece di riforme strutturali prufonde, u guvernu hà alimentatu l'industria di a custruzzione aumentendu a quantità di permessi di custruzzione, è in u risultatu, l'impieghi in l'industria di a custruzione hè cresciutu di 51% è hà righjuntu 1,9 milioni in l'ultimi cinque anni.
In conversazioni private cù u Financial Times, dui imprenditori prominenti anu dettu chì a corruzione hè qualchì volta necessaria per i grandi prughjetti. Ma u guvernu dice chì a Turchia hà risuscitatu à u 177u postu di 53 paesi in l'ultimi deci anni in l'Indice di Percepzioni di Corruzzione preparatu da Transparency International.
U ROLO DI ERDOĞAN hè GRANDE
Erdogan ghjoca un rolu maiò in l'industria di a custruzione:
Sicondu un annunziu publicatu in a Gazzetta Ufficiale in u ghjugnu, tutti i trasferimenti di terra da e cumpagnie publiche devenu esse appruvati da u primu ministru.
L'amministrazione di l'abitazione publica in Turchia, TOKI, hè direttamente subordinata à u primu ministru è hè cresciutu considerablemente durante u so regnu. TOKİ, chì ùn hà ancu rispostu à e nostre dumande di spiegazione, dice chì hà 7 miliardi di dollari di terra in a so cartera.
U deputatu di l'uppusizione Aykut Erdoğdu, chì hà preparatu un schedariu nantu à l'istituzione, dice chì "TOKİ hè cum'è una scatula negra". Ellu attira l'attenzione à a mancanza di trasparenza, cum'è ellu chjama, in l'accordi di ripartizione di i rivenuti trà u bracciu cummerciale di TOKİ, Emlak Konut, è i contractori privati.
Ancu Murat Kurum, u direttore generale di Emlak Konut, è Ali Ağaoğlu, chì anu travagliatu in grandi prughjetti immubiliarii cù a cumpagnia, sò stati arrestati in a prima fase di l'inchiesta di corruzzione, sò stati dopu liberati.
In i documenti filtrati à a stampa, chì sò pensati per esse a trascrizione di e conversazioni telefoniche, Ağaoğlu si dice chì s'hè indirizzatu à Erdoğan cum'è u "grande capu". A cumpagnia di Ağaoğlu, cuntattata da u Financial Times, hà dettu chì ùn vulia micca cummentà ciò chì hè stata attribuita à ellu.
(…) Pò esse difficiule di ottene finanziamentu per u prughjettu di l'aeroportu è u prughjettu di u canali, per quale a cumpagnia vincitrice offre 22 miliardi d'euros. Certi banchieri è imprese dicenu chì a ghjustificazione cummerciale per u prughjettu di u canali hè debule è u settore finanziariu hà una capacità limitata per finanzià grandi prughjetti cum'è questu.
I rumuri chì alcune cumpagnie affiliate à l'offerta di l'aeroportu sò implicati in l'investigazione di corruzzione aumentanu ancu l'incertezze.
L'amministratori di i gruppi Limak, Kolin è Cengiz citati in l'offerta di l'aeroportu è chì travaglianu strettamente cù u guvernu dicenu chì l'ispettori ùn anu micca cuntattatu cù l'allegazioni.
Hè u trenu rapidu di destinazione principale ?
Sicondu i rumuri, l'inchiesta di corruzzione cuncintrau nantu à u prughjettu di u trenu d'alta veloce, chì include e trè cumpagnie. Mehmet Cengiz, chì hè u capu di u gruppu Cengiz, hà dettu chì ùn ci hè micca una basa per l'allegazioni di rigging in l'offerta è chì assai parte di u prugettu sò stati fatti sottu à i valori di u mercatu.
Erdogan dice chì a dimensione di i prughjetti di l'infrastruttura prova chì l'allegazioni di corruzzione sò irragionevuli. In un recente discorsu, hà evidenziatu u pruduttu internu grossu crescente di u paese durante u so regnu è e strade è l'aeroporti chì anu custruitu.
Erdogan hà tandu dumandatu a quistione, chì sperava forse finisce u dibattitu: "I mo fratelli, u guvernu corruptu pò fà questu?"

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*