Ùn lasciate micca chì u piacè di u sci si trasforma in tortura

Ùn lasciate micca chì u piacè di u ski si trasformi in tortura : cù l'iniziu di u semestru, e stazioni di ski cumincianu à riempie. L'esperti anu avvistatu di pussibuli ferite durante u ski: Mantene i vostri ghjinochje piegate, se cascate, ùn alzate micca finu à chì ùn si ferma.

U ski, una di l'attività prediletti di i mesi INVERNALI, hè diventata più cumuna trà i ghjovani è l'adulti. In ogni casu, assai persone ponu ferite mentre sciate. Centru di Salute Anadolu Specialista in Ortopedia è Traumatologia Prof. Dr. Ahmet Kıral hà listatu i feriti più cumuni cum'è ferite di ghjinochju, fratture di spalla è dislocazioni per cadute, fratture di u polso, fratture vertebrali è ferite di ligamenti articulari. Kıral hà spiegatu e so ferite in ski cum'è seguente:
KNEE: I feriti di ghjinochju, chì custituiscenu circa 30-40 per centu di e ferite di l'esqui, ponu varià in grandezza da una semplice lacrima di meniscus à ferite ligamenti più gravi. I feriti ligamenti più impurtanti sò u ligamentu collateral mediale è u ligamentu cruciate anteriore.
LIGAMENTI INTERNI: I feriti di ligamenti collaterali internu, chì custituiscenu u 20-25 per centu di e ferite, sò veduti soprattuttu in principianti o skiers intermedi. Perchè cù i tecnichi di sliding è stance utilizati in questi periodi, più carica hè posta nantu à a parti interna di u ghjinochju.
LIGAMENT CROSS ANTERIOR: In i skiers più prufessiunali, a ruptura di ligamenti cruciate anteriori, chì si trova per via di cadute specifiche, cuntene circa u 10-15 per centu di e ferite. U pazientu di solitu dichjara chì sente un sonu snapping durante a ferita. U gonfiore appare in pochi ore.
MENISCUS: I turni bruschi nantu à un pede fissu pò causà lacrime di meniscus. Mostra i sintomi in forma di dulore è inzucchera occasionale.
DISPLACEMENTS DI SPALLA: Di solitu si trova in u risultatu di caduta nantu à a spalla o u bracciu apertu durante un accidente è hè assai doloroso.
FRATTURE: Fratture in u femur è l'osse di shin si sò soprattuttu cù un muvimentu rotativu nantu à un pede fissu, mentre chì e fratture di spalla è di u polso sò più spessu in i snowboarders quandu cascanu in avanti nantu à un bracciu apertu. U risicu di fratture di u polso aumenta cù l'età per via di a densità ossea diminuita.
SPRAIN, INJURY: L'intervenzione immediata deve esse fatta in casu di sprains è ferite di tissuti rossi. À u primu, l'area ferita deve esse riposu, u ghjacciu deve esse appiicatu, è deve esse alzatu è fasciatu per prevene l'edema.

Prutegge cù SIMPLE PRECAUTIONS
- Pruvate di mantene i ghjinochje piegate. Ùn pruvate micca di apre i ghjinochje durante a caduta.
- Dopu à caduta, ùn pruvate micca di esce; Stà in terra finu à chì ferma.
- Attenti à i scogli è i bumps ! Ùn saltate micca à menu chì ùn sapete induve cascate. Quandu toccu u tarrenu dopu à u saltu, assicuratevi chì i dui skis passanu in u stessu tempu è mantene i vostri ghjinochje piegate.
- Aduprate l'attrezzatura pensata per u sci. Verificate s'ellu i skis sò ben attaccati à i vostri pedi.