Politiche Ferroviari Munniali Dapoi u 1950 è u So Effettu nantu à Turchia

Politiche Ferroviari Munniali Dapoi u 1950 è u so Effettu nantu à Turchia: Fighjendu l'ultimi 10 anni, si vede chì i studii Turchi nantu à e ferrovie è i sistemi ferroviari urbani anu aumentatu. Parallelamente à questu aumentu, a percepzione generale chì si prova à esse creata in a sucità, in particulare i nostri dirigenti, hè chì "unchiodi ùn sò micca stati inchiodati à e ferrovie dopu à u 1950, ma avà, grazia à l'amministrazione attuale, l'investimenti sò fatti in e ferrovie. ". Senza mintuvà l'aspettu publicitariu di i pulitici, hè necessariu di capiscenu e pulitiche ferroviarie prevalenti in u mondu da u 1950 à l'oghje è u riflessu di sti pulitiche in Turchia. Allora a quistione deve esse fatta subitu. In u periodu subitu dopu à u 1950, hè dichjaratu chì l'interessu per e ferrovie hè diminuitu per via di a pulitica di Turchia dipendente di l'estero o di a visione generale di u mondu. Ebbè, fighjendu i sviluppi in u mondu sanu, i sviluppi in a direzzione ferroviaria in l'ultimi 10 anni puderanu esse u risultatu di e pulitiche dipindenti di l'estero o una visione di u mondu cambiante, piuttostu chè a nostra propria iniziativa?
Per un capiscenu più chjaru, hè necessariu di piglià un ochju à a visione di u mondu dopu à 1950 è a terra chì hà preparatu sta vista.
Duranti a Siconda Guerra Munniali, i sviluppi tecnichi fatti per vince a guerra feranu ancu u so pesu in u postu di guerra. Sti sviluppi; A scuperta è l'adattazione di i mutori di jet à l'aviò - A scuperta è u sviluppu di i razzi - Per ottene una grande energia splitting l'atomu - Sviluppu di l'aviò chì ponu vola à distanze più longu - Forsi u più impurtante, u sviluppu di tecniche di pruduzzioni di massa per a rimpiazzamentu immediata di a guerra - a terra è l'aviò dannighjati. Pò esse ordinatu simplicemente. U sviluppu di i tecnichi di pruduzzione di massa permetterà più veìculi terrestri è aerei per esse pruduciutu cù metudi più prezzu, è questu avarà a strada per a furmazione di idee novi è intelligenza in a direzzione di u trasportu. Dopu à a guerra, mentre chì l'Europa è u Giappone cercavanu di guarì e so ferite, i Stati Uniti, chì ùn avianu mai avutu a guerra in i so terreni è avianu una industria assai vigorosa cù a tecnulugia è e tecniche di pruduzzione di massa chì hà sviluppatu per pruduce machini di guerra, entreranu in . una mossa per cuglieri i « frutti » di a guerra ch’ellu avia vintu. In ogni casu, per sta mossa, avia da fà una "prumozione" in i termini d'oghje. Sapemu stu affari promozionale cum'è "Marshall Aids". I giganti europei cum'è l'Inghilterra, a Germania è a Francia sò trà i paesi chì ricevenu l'aiutu Marshall. In ogni casu, cum'è e culturi industriali prufonda chì emergenu da a rivoluzione industriale incitavanu questi paesi à ricuperà in pocu tempu è à rinviviscia e so industrie, questu era pocu pussibule per Turchia.
Cambiamentu di l'intelligenza di u trasportu dopu à u 1950:
Cù l'aiutu di Marshall, l'USA hà introduttu i so prudutti in quasi ogni parte di u mondu, è dopu cuminciaru à piglià i passi necessarii per a vendita è u marketing. Stu modu di pensà era i passi distanti di una nova cunniscenza ecunomica, vale à dì u capitalisimu, chì avaria affettatu u mondu, in particulare l'Europa. Tecniche di pruduzzione in massa è e tecnulugia novi sviluppate, in particulare in i Stati Uniti, anu destinatu à pruduce più merchenzie è à cummercializà sti merchenzie in u mondu, chì più ovviamente portanu à un cambiamentu in l'intelligenza di u trasportu. Cù tecnichi di pruduzzione seriale è prezzu, ùn ci era micca bisognu di esse assai "elite" cum'è prima, per cumprà una vittura. Inoltre, invece di campà in appartamenti in i centri di a cità, a cultura di campà fora di u centru, in i suburbii, in case cute, staccate era diventata più cumuna. Cum'è e copie ridimensionate di e ville o palazzi di l'"elite" fora di a cità, e persone di "revenu mediu" chì puderanu cumprà vitture stavanu ancu campà stu tipu di vita. In qualchì modu, ci era una vittura, è era pussibule andà da casa à u centru di a cità o induve unu vulia. A situazione in l'industria era cambiata. Puderia trasportà a materia prima ch'ellu avia bisognu o e merchenzie ch'ellu pruducia cù camioni ogni volta ch'ellu vulia. Ùn ci era micca bisognu di stabilisce una fabbrica à u latu di a ferrovia o di disegnà una linea di ferrovia à a fabbrica stabilita è aspittà i treni. Eccettu per quantità pesanti o grandi di carica, u trenu ùn era micca necessariu quantu prima. Da a vita suciale à l'industria, u trasportu porta à porta affettarà u mondu sanu. In risposta à sta dumanda, l'autostrade, chì eranu più faciuli di custruisce cà e ferrovie à quellu tempu, cumincianu à chjappà in ogni locu. "Quale aspetta u trenu? Sì avete una vittura, andate induve vulete, quandu vulete. Esse liberu…"
"A vittura hè libertà. "Vulu avvicina u luntanu"
Questu è slogans di publicità simili eranu l'iniziu di una nova cunniscenza in u trasportu. Micca solu l'autostrada, ma ancu i sviluppi in a linea aerea sò trà i fatturi chì afectanu a cunniscenza di u trasportu. Cù tecnichi di pruduzzione di massa è tecnulugia sviluppati, ci era un aumentu di a pruduzzione di aerei boni, è in parallelu cù questu aumentu, e cumpagnie aeree chì operanu in distanze medie è longu cuminciaru à apre. L'aumentu di i voli transatlantici ùn porta micca solu a fine di i viaghji transatlantici, ma ancu u trasportu di passageri ferroviari à longa distanza, in particulare in i Stati Uniti, in u 1969. Ancu s'ellu era più caru di vola, hà risparmiatu assai tempu.
U cambiamentu principia in i Ferrovii Munniali dopu à u 1950:
Per capisce megliu u cambiamentu è poi per pudè affruntà megliu l'impattu di e so riflessioni nantu à Turchia, ci vole à valutà u cambiamentu in dui punti diffirenti, à dì l'USA è l'Europa.
USA:
In i Stati Uniti, a decadenza di a ferrovia principia à u principiu di a Sicunna Guerra Munniali. In u periodu di post-guerra, l'aumentu di u trasportu stradale è aereu hà influinzatu assai u trasportu di passageri, in particulare u trasportu di passageri à longa distanza, è inseme cù u trasportu di merci, parechje cumpagnie ferroviarie anu fallutu da u 2. A fallimentu di Penn Central in u 1967 avissi statu u più grande fallimentu in a storia di i Stati Uniti finu à quellu tempu. Cumpagnia di ferrovia falluta:
- New Jersey Central Railroad 1967
- Penn Central 1970
- Ann Arbor Railroad 1973
- Erie Lackawanna Railway 1972
- Lehigh Valley Railroad 1970
- A Cumpagnia di Lettura 1971
- Leigh è Hudson Rivere Railroad 1972
In u 1969, u trasportu di passageri à longa distanza ghjunghjia à a fine, è in u 1970 u Cungressu si mette à sta situazione è promulgà a Legge di serviziu di passageru di a Ferrovia. Immediatamente dopu à sta lege, Amtrak, una sucietà statale per u trasportu di passageri à longa distanza, principia à opera in u 1971.
U periodu trà u 1970 è u 1980 passava in a storia cum'è u periodu turbulente di e ferrovie americane. In u 1973, u Cungressu promulgà una legislazione cunnisciuta cum'è 3R per mantene u trasportu ferroviariu regiunale vivu è salvà.
Parechje stazioni seranu chjusi, tutte e linee chì ùn sò micca cunsiderate efficaci per u trasportu di merchenzie seranu annullate, è u travagliu principia à riregulazioni in u trasportu di carichi. Dopu tuttu, u trasportu di merchenzie ferroviaria era un prufittu.
Dopu à u 1980, in particulare in u campu di u trasportu di merchenzie, ci seranu anni di transizione per i ferrovie americani da u colapsu à a ricuperazione. A più grande parte in u prucessu di ricuperazione seria l'Attu di u Serviziu Ferroviariu di u Nordu di u 1980, in più di u Staggers Railroad Act di u 1981. Quessi seranu chjamati a lege 4R in generale, è grandi passi seranu fatti per chì a ferrovia puderia cumpete in particulare cù u trasportu di camion.
Europa:
A situazione in Europa hè un pocu più cumplicata. A guariscenza di e ferite di a guerra, u sviluppu di l'industria è, sicuru, l'effetti di a nova cunniscenza di u trasportu causanu assai cambiamenti in e ferrovie. L'effettu di l'autostrade cumencia à fà sente in Auropa da a fine di l'anni 1930. E cumpagnie private operanu e ferrovie in Europa. Da a fine di l'anni 1930 à l'iniziu di a 2ª Guerra Munniali, era u tempu quandu u trasportu veloce di i passageri hè ghjuntu à u primu pianu per attirà l'attenzione à e ferrovie. Quessi sò i periodi quandu i treni à vapore viaghjanu à velocità sin'à 200 km / h è i record mundiali sò battuti per i treni à vapore cù 202 km / h. I ferrovii, chì principarmenti servutu l'esercitu durante a guerra, sò previsti per sustene u sviluppu di l'industria dopu a guerra. In ogni casu, cù l'effettu di a nova cunniscenza di u trasportu di u periodu, e cumpagnie ferroviarie ùn anu micca bè, per quessa, ci saranu richieste di salari elevati per u trasportu da esse fattu in nome di u sviluppu industriale. L'aumentu di l'impattu di u novu cuncettu di trasportu di u periodu, in corta, l'autostrada, offre novi opportunità di cummerciale è industriali à i paesi cum'è l'Inghilterra, l'Allemagne, a Francia è l'Italia, chì avianu digià una industria stradale prima di a guerra, cù u sustegnu di l'aiutu Marshall. Tuttavia, ci era bisognu di una ferrovia in u sviluppu, in particulare in l'industria pisanti. Questa necessità diventerà una pulitica statale è e ferrovie, nantu à quale l'imprese ùn anu micca investitu è ​​sviluppatu, è esigevanu tariffi di trasportu elevati, seranu naziunalizati.
Cù a lege promulgata à a mità di l'anni 1930, a Germania pruibisce u trasportu d'autobus à longa distanza è furnisce un serviziu limitatu solu in certi rotte. Sta lege era destinata à prutege e ferrovie contr'à l'espansione stradale nantu à una basa di passageri. A lege resta in vigore finu à u 2012. In fatti, unu di i mutivi principali di a promulgazione di sta lege era chì l'autostrada era dipendente di energia impurtata, oliu. Tuttavia, e ferrovie puderanu ancu travaglià cù l'energia elettrica, chì era completamente energia domestica.
In u periodu trà 1950-1980, e linee chì eranu largamente aduprate in e ferrovie, soprattuttu in Germania è in Francia, seranu elettrificate, è i treni seranu fatti più còmode è più veloce cù u pensamentu chì "l'aumentu di l'interessu per e ferrovie hè per via di u trasportu di passageri ". In fatti, in u 1955, quandu a Francia hà battutu u record mundiale cù un trenu di prova di 331 km/h, attirà tutte l'attenzione. In seguitu, in u 1964, cù u Shinkansen (Bullet Train), u primu trenu d'alta velocità di u Giappone, hà da principià i voli cummirciali à una vitezza di 200 km/h.
U paese induve a ferrovia hè nata era l'Inghilterra, dopu a naziunalizazione cumpleta di e ferrovie, à partesi da u 1965, hà da principià una grande impresa di mudernizazione. In ogni casu, in l'affari di mudernizazione, l'Inghilterra era trà i primi paesi à rializà e benedizioni di l'oliu, è sottu à l'influenza di e grandi cumpagnie petrolifere, lascià l'usu di l'electricità in e ferrovie per un tempu dopu è fucalizza nantu à u diesel più mudernu. sistemi chè à quellu tempu.
Eccettu per a Francia, l'Alimagna, hà travagliatu per e ferrovie in Svizzera, Austria è Italia, chì anu una geugrafia difficiule. Fora di tutti sti paesi, ùn si pudia dì u listessu per altri paesi europei. Tramindui e cundizioni ecunomiche è u cambiamentu in a cunniscenza di u trasportu di quellu periodu seranu affettati da u ventu, è e ferrovie regressanu significativamente.
Ebbè, stu sforzu di i paesi chì travaglianu in ferrovie in u periodu 1950-2000 impediscenu u trasportu stradale generalizatu ?
- Aduttatu l'idea chì "l'aumentu di l'interessu in a ferrovia hè per via di u trasportu di passageri", è anu datu priorità à u trasportu di passageri aumentendu a vitezza è u cunfortu di i treni. Questu, in cuntrastu cù l'USA, hà aumentatu significativamente u trasferimentu di u trasportu di merchenzie ferroviaria, chì hà più ritorni, à l'autostrada. In fatti, in u 2010, malgradu tutti i studii chì parleraghju in e seguenti parti di l'articulu, si vede in e statistiche chì a tarifa di trasportu di merchenzie in l'UE hè di circa 7-8% cumparatu cù altri modi. .
- Trà 1980-2000, per via di e pulitiche di passageri seguite, i sistemi di treni d'alta velocità anu fattu u so pesu, è i treni d'alta velocità cuntribuiscenu considerablemente à e linee ferroviarie di novu custruite. Sta situazione diventerà più impurtante in l'anni dopu à l'annu 2000, è saria difficiuli di currezzione, è ci saranu difficultà in a custruzzione è l'arrangiamentu di e linee miste di trasportu-passageru (linea cunvinziunali).
- Ogni paese cuncepisce i so sistemi ferroviari secondu a tecnulugia è e pussibulità chì hà determinatu, è ci sarianu prublemi è ritardi seri in u trasportu internaziunale è e transizioni trà i paesi. Questu, à u turnu, assicurarà chì u trasportu, in particulare u trasportu di merci, si trasfirìu à l'autostrada.
– A custruzzione di l'autostrade à più corsia si sparghjera rapidamente, è e linee ferroviarie ùn puderanu micca ghjunghje à sta vitezza. I Ferrovii seranu chjamati prughjetti di "visione" cù treni d'alta velocità, è i sviluppi in e linee cunvinziunali è i treni d'alta velocità ùn saranu micca assai sperimentati.
- In u periodu trà 1980-2000, l'operatore di treni d'alta velocità, chì cercava d'esse equipatu di sistemi chì puderanu cumpete cù e compagnie aeree in via di sviluppu è minimizzà e differenze di sistema in attraversà u paese, avia bisognu di una grande quantità di sussidi di u guvernu per ùn avè micca. riflette u so altu costu in termini di costi operativi à i prezzi di i biglietti. Mentre chì, se u trasportu di merci, chì hà un rendimentu elevatu, ùn hè micca statu spustatu à l'autostrada, puderia avè bisognu di sussidi più bassi cù u ritornu di u trasportu di merci. Stu ambiente avarà a strada per a furmazione di l'idea chì "i ferrovii facenu male, sò un pesu per i stati" in l'anni dopu.
– Inghilterra : Ancu in Inghilterra, paese duv’elli sò nati i ferrovie, trà 1950-1979, 1600 km. Trà 1979-1997, mentri 3200 km d'autostrade multi-strada sò stati custruiti, parechje linee nantu à e ferrovie sò state chjuse per u funziunamentu sottu u pretestu di "inefficient and old". Questu hè chjaramente visibile nantu à a mappa sottu.

  • Francia: In u periodu trà 1914-1930, ci era più di 1435 km di linee di ferrovia in u paese, cumprese i sistemi decovil (menu di u gabaru standard di 600 mm oghje, per esempiu, cù un scartamentu di 1000-60000 mm, induve più chjucu. i veiculi ferroviari operanu). Dapoi u 1930, cumpresi i sistemi dekovil chjusi, oghje hà circa 40000 km di linee ferroviarie.
  • Germania: U paese, chì hà una reta ferroviaria di circa 80000 km oghje, hà seguitu una pulitica ferroviaria più stabile paragunata à i paesi sopra, cù l'effettu di a lege chì pruibisce l'operazione di autobus interurbani trà u 1934 è u 2012. Tuttavia, ci hè statu un calatu, soprattuttu in u trasportu di merci. L'anni 1990 anu ancu avè avutu tempi turbulenti in u numeru di passageri.
    L'approcciu di trasportu basatu in strada, chì hà principiatu in l'anni 1930 è aumentatu dopu à 1950, hà ancu dimustratu u so effettu in Europa. Cù l'idea di "Energia Naziunale", a crisa di u petroliu chì scoppiu in u 1979 hà da purtà à u primu pianu quantu era ghjustu i so pinsamenti. Ma ancu questi sviluppi ùn puderanu micca impedisce u sviluppu vertiginu di l'autostrada è poi di a compagnia aerea.
    U cuncettu di trasportu hè cambiatu in u mondu dopu à 1950 E Turchia ?
    Di sicuru, ùn si pudia aspettà chì Turchia, chì hà ricevutu u sustegnu di l'Occidenti, chì a so cunniscenza pulitica è e pulitiche straniere eranu dirette versu l'Occidenti, in particulare l'USA, è chì sunniava di esse una "piccola America" ​​​​dapoi u 1947 Marshall. aiuti, ùn saria micca affettatu da u cambiamentu di trasportu sopra citatu o seguite una strada opposta. Era più faciule di custruisce una autostrada di trasportu unicu-doppia corsia chè una ferrovia. E rampe ripide di a ferrovia dispiacevanu virate strette. In ogni casu, in u nostru paese, chì hè in generale muntagnolu, duverebbe esse à tempu rampe strette è virate forti. Questu era un altru fattore chì facilitò a custruzzione di l'autostrada.
    Un puntu impurtante era chì l'autostrada apre a porta à novi furmazioni industriali. A riparazione è u mantenimentu di i veiculi stradali preparava un ambiente per stazioni di benzina per esse aperte in tuttu u paese è una subindustria custituita da pneumatici, sigilli di porte è coprisedili in u futuru.
    Cù a pulitica liberale aduttata, a Legge di Incoraggiamentu di l'Investimenti Stranieri serà promulgata in u 1954. Di sicuru, cù a visione di u mondu di u periodu, era abbastanza normale chì l'investimenti in trasporti, cuncessioni è facilità di creditu è ​​iniziative di capitale straneru eranu principarmenti autostrade à quellu tempu.
    Si dice chì l'aiuti Marshall anu minatu e ferrovie. Fighjendu l'appropriazioni attribuite per u trasportu da l'aiuti Marshall per u periodu 1948-1952, ma ùn deve esse sbagliatu.
    1948-1949 Periudu :
    Autostrade 5 000 000 $ Ferrovie 0 Maritime 0
    1949-1950 Periudu :
    Autostrade 10 000 000 $ Ferrovie 4 474 000 $ Strade maritime 9 414 810 $
    1950-1951 Periudu :
    Autostrade 3 500 000 Ferrovie 19 127 830 $ Strade maritime 19 539 000 $
    1951-1952 Periudu :
    Autostrade 0 Ferrovie 18 172 430 $ Strade maritime 10 713 160 $
    Total totale:
    Autostrade 18 500 000 $ Ferrovie 41 774 260 $ Strade maritime 39 666 970 $
    Fighjendu a lista di l'appropriazioni attribuiti sopra, si vede chì l'investimenti stradali sò menu di l'investimenti ferroviari è marittimi. Questu pò pare interessante. Tuttavia, ci hè un puntu chì deve esse attenti. In issi appruvazioni, più di 90% di a quantità spesa in autostrade hè stata spesa in a nova custruzzione di strada. In i ferrovie, principarmenti l'acquistu di novi treni di mutore è a prima linea elettrificata di u nostru paese, chì serà messu in opera in u 1955, Sirkeci-Halkalı serà spesu per l'elettrificazione di a ferrovia è l'acquistu di locomotive elettriche.
    In u 1947, a data di l'accettazione di l'aiutu Marshall, una delegazione di sperti sottu a presidenza di u Direttore Generale di Strade Federali di i Stati Uniti, HG Hilts, hè ghjunta in Turchia è hà fattu diverse investigazioni, è hà preparatu un rapportu nantu à ciò chì deve esse fattu in u risultatu di sti esaminazioni. Cù l'ispirazione di l'intelligenza di u trasportu cambiante in u mondu, i gestori di u periodu anu vistu u rapportu Hilts cum'è adattatu per l'interessi di u paese è hà iniziatu a mobilizazione di strade asfaltate, unica o doppia. I pulitiche di trasportu post-1950 sò basati nantu à u rapportu preparatu da Hilts in u 1947.
    A durata tutale di l'autostrade, chì era 1950 km in u 47080, hà aumentatu à 1960 km in u 61542. Trà 1950 è 1980, una media di 30 km di novi ferrovie sò stati custruiti annu.
    Sicondu u rapportu SPO 1969, a quantità tutale di l'aiutu datu finu à quellu annu hè di 237 000 $, a parte di sti aiuti trasferiti à u settore di u trasportu hè 000 30 766 $, 000 13 156 $ spentu solu in autostrade.
    Inoltre, cù u stabilimentu è l'espansione di l'industria di l'autostrade in l'anni 1970, hè stata creata l'industria di l'autostrada, chì hà purtatu à un aumentu di l'interessu in l'autostrade cum'è in u restu di u mondu.
    Nunda hè statu fattu à a ferrovia trà 1950-2000 in Turchia ?
  • Sirkeci-Halkalı elettrificazione di a linea. Acquistu di novi locomotive elettriche per questa linea.
  • Sirkeci-Halkalı custruzzione di DRS, chì era u sistema di signalazione mudernu di u periodu.
  • L'elettrificazione di a linea Haydarpaşa-Gebze.
  • Inoltre, Sirkeci-Halkalı, è ancu l'acquistu di novi treni elettrici (serie EMU) per Haydarpaşa-Gebze.
  • Acquistu di novi treni di mutore (set DMU) per u trasportu veloce interurbanu è regiunale di passageri.
  • Acquistu di locomotive diesel per treni interurbani di passageri express è treni di merci.
  • Prima di tuttu, picculi locomotive a vapore chjamati Mehmetçik è Efe, è poi locomotive a vapore prodotte in tuttu u paese chjamatu Bozkurt è Karakurt sò state prodotte in Eskişehir Cer Atelier, chì hè cunnisciutu oghje per a vittura di rivoluzione, chì hè oghje chjamata TÜLOMSAŞ.
  • TÜVASAŞ hè stata fundata in Adapazarı, chì hà iniziatu cù u nome Wagon Repair Workshop in 1951, trasfurmatu in Adapazarı Railway Factory in 1961, Adapazarı Wagon Industry Enterprise in 1975, è Turkey Vagon Industry Inc. in 1986. In u 1971, un totale di 77 vagoni sò stati esportati in Pakistan è Bangladesh.
  • A ferrovia trà Istanbul è Ankara hè stata cunvertita in electricu.
  • A causa di e parti è altri prublemi sperimentati in locomotive diesel impurtate, in parallelu cù l'urgente necessità di locomotive diesel, locomotive diesel licenziate sò state prodotte in 1970 in TÜLOMSAŞ cù u so nome attuale. Alcune di sti locomotive sò mudernizati è usati oghje.
  • In u 1990, un railbus di produzzione domestica chjamatu Sakarya hè statu pruduttu da TÜVASAŞ. (11 pezzi)
    Forse mi mancava qualcosa di l'opere sopra. Tuttavia, ùn saria inghjustu dì chì "ùn hè statu martellatu micca chiodi nantu à e ferrovie dapoi u 1950". Di sicuru, in più di tutti sti travaglii, u più impurtante ùn hè micca di dà abbastanza impurtanza à a custruzzione di novi linee ferroviarie. In l'anni 1970, un pocu affettatu da u ventu di u trenu d'alta velocità chì soffia da l'Europa è u Giappone, u novu prughjettu "Speed ​​​​Railway" trà Istanbul è Ankara hè statu iniziatu, l'investimenti sò stati fatti in u scopu di stu prughjettu, ma era lasciatu à u so destinu senza alcunu prugressu in più di 30 anni. Sapemu ancu stu prughjettu cum'è "Tunnel Ayaş Unfinished".
    Dopu à u 1990, l'intelligenza ecunomica è l'opinioni nantu à e ferrovie sò cambiate in u mondu:
    A disintegrazione di l'URSS, u colapsu di u muru di Berlinu, a disintegrazione di a Cecoslovacchia è a riformulazione di i Balcani, l'ingressu di l'USA in Iraq, chì hè essenzialmente una guerra di petroliu, a furmazione è u sviluppu di u fattore cinese in a pruduzzione, a furmazione di l'intelligenza di l'Unione Europea d'oghje, sò trà i principali avvenimenti di l'anni 1990. Cù l'effettu di a cunniscenza ecunomica cambiante, vale à dì u capitalismu, a cunniscenza di i paesi di e grande cumpagnie, piuttostu cà di l'imprese di i paesi, emergerà ancu. U cuntrollu di i corridori energetichi sottu u nome di "guerre di cumpetizione è di l'impresa" era unu di i scopi principali di e grande cumpagnie. Di sicuru, quandu si tratta di cuncurrenza, i beni è i servizii pruduciutu anu da esse boni, è per esse boni, ci anu da esse materie prime boni, energia à pocu pressu, travaglii boni è trasporti boni. In questu spaziu, a Cina hà fattu un grande saltu in avanti in a "produzione à pocu pressu" è hà cuminciatu à pruduce per altre marche in u mondu in più di e so marche. L'Asia cintrali è u Mediu Oriente sò i centri energetichi di u mondu, è hè trà l'ugettivi per esse sottu à u cuntrollu di certe cumpagnie in queste regioni. Energia economica da quì, pruduzzione economica da Cina. Allora va sempre cusì? L'Unione Europea (UE) hà da piglià passi in questu sensu, da u 2000 à l'oghje, parechji paesi orientali cum'è a Repubblica Ceca, l'Ungheria, a Pulonia, a Slovacchia, a Slovenia, a Bulgaria, a Romania, chì anu una manodopera à pocu pressu è materie prime parziali, è chì sò nantu à e strade di cunnessione cù l'Asia.Includia u paese europeu in l'unione. Grandi imprese in i paesi cù salarii elevati (paragunatu à u salariu minimu) cum'è a Francia è l'Alimagna trasladenu alcune di e so fabbriche quì. Inoltre, l'imprese asiatiche chì vulianu acquistà mercati in Auropa anu ancu stabilisce fabbriche in queste regioni. A situazione di u travagliu à pocu pressu è di e materie prime boni paria esse risolta. Per l'energia economica, u prucessu chì principia cù l'invasione di l'Iraq cuntinueghja cù a "Primavera Araba". U trasportu economicu restava. Quandu u trasportu economicu hè mintuatu, "vechju amicu abbandunatu" hè vinutu in mente.
    ferrovie;
  • In i sistemi ferroviari elettrificati, l'usu di l'energia era assai bassu in quantu à a quantità di trasportu. In generale, i prezzi di l'electricità eranu più stabili di i derivati ​​di u petroliu.
  • L'energia cunsumata secondu a quantità di trasportu in e ferrovie cù u funziunamentu di diesel era più bassu di quella di l'autostrada.
  • Troppu carichi pò esse purtatu in una volta. Per esempiu, un trenu puderia facilmente trasportà ciò chì 25 camioni portavanu. Almenu 25 cunduttori per 25 camions, i so salarii, indennità, prime d'assicuranza, etc. hà aumentatu u costu di trasportu. In ogni casu, in u trenu, cù a tecnulugia di sviluppu, cù unu o dui cunduttori, grande risparmiu seria ottenutu da ogni tipu di pagamentu fattu à i cunduttori.
    Queste opportunità furnute da a ferrovia eranu appetizing, cunziddi u sviluppu di e cundizioni ecunomiche di u periodu. Cù e lege promulgate in l'anni 1980, l'USA hà cuminciatu à travaglià per migliurà u trasportu di merchenzie ferroviaria, chì hà un altu ingressu, è hà fattu un grande prugressu cù leggi supplementari è supporti statali à l'imprese in l'anni 1990 è 2000.
    In Europa, a situazione hè assai diversa. Ancu s'è i vantaghji finanziarii di u trasportu di merci ferroviaria sò appetizing, ci hè ancu assai travagliu da fà in i ferrovie per stimulà u trasportu di merci.
  • Ancu s'è e ferrovie sò state postponate, naziunalizate, è u sustegnu statale hè statu furnitu in u campu di u trasportu, cù a dominanza di l'autostrade chì principia in l'anni 1930, hà persu assai sangue in u trasportu di merci. Sicondu a cunniscenza di u trasportu stabilitu da u 1950; In cunsiderà u trasportu di merci stradale chì pò esse fattu in tempi veloci è flessibili, a mancanza di intervalli di tempu flessibili di e ferrovie, a necessità di assai più carichi à un tempu per un trasportu efficiente è l'aspittà chì sta carica sia raccolta sò fattori impurtanti in a perdita di sangue in u trasportu di merci ferroviaria quandu valutata in termini di fattore tempu.
  • Cù a diminuzione di l'interessu in u trasportu di merci ferroviaria, certi paesi chì anu fattu e ferrovie una pulitica statale anu focu annantu à u trasportu veloce di passageri. Questu hà purtatu à a priorità di u trasportu di passageri, in particulare in i sistemi ferroviari convenzionali induve u trasportu mistu (merci / passageri) hè realizatu. Intervalli di tempu più flessibili per u trasportu di merchenzie seranu difficiuli per via di l'altu trafficu di linea di passageri.
  • Quasi ogni paese hà determinatu i so sistemi ferroviari è i normi secondu i so bisogni, è e differenze di cumpatibilità trà i sistemi di signalizazione, i veiculi ferroviari è l'infrastruttura facenu u trasportu internaziunale assai difficiule.
    Di sicuru, ciò chì hè scrittu sopra hè a parte principale di e difficultà. A principiu di l'anni 1930 è dopu à a Siconda Guerra Munniali, u trasportu stradale è aereu è u novu muvimentu di industrializazione purtatu da stu trasportu spinta i ferrovii à u sfondate, è oghje, i prublemi di continuità sò sempre assai più grande. Ferroviari naziunalizati in Auropa, è in i Stati Uniti d'America, u sustegnu statali hè statu furnitu da e lege promulgate, è in una certa manera, e cumpagnie ferroviarie sò state salvate. In corta, i ferrovii, chì sò ghjunti à un locu in l'anni 2 cù u sustegnu di u statu, ma ùn pudianu sviluppà abbastanza perchè sò sempre stati in u sfondate cù l'intelligenza creata, attiratu l'attenzione dapoi l'anni 1990, soprattuttu cù u grande vantaghju ch'elli anu. furnitu in termini di costu di trasportu unità di tons / km.
    Postponà e ferrovie era un sbagliu. Tuttavia, dicendu "Aghju fattu un sbagliu" ùn era micca assai accettabile per i dirigenti di i grandi imprese o i dirigenti pulitichi di i paesi. Aghju menzionatu in a parti precedente di l'articulu, chì l'intelligenza economica cambiante in u mondu cunfirmà u fattu di i stati di e grande cumpagnie invece di l'imprese di i stati. In questu cuntestu, i criminali sò stati cercati per spiegà u mutivu perchè e ferrovie ùn puderanu micca sviluppà à i populi di u paese. Di sicuru, ùn pudia esse espertu chì u culprit hè a furmazione di l'intelligenza di u trasportu in u passatu, è cumpagnie chì stabiliscenu industrii novi è versatili cù questa cunniscenza di u trasportu. U culpitu era u "monopolu statale". In fatti, sta funzione, chì hè u puntu sensibile di l'oghje, saria enfatizzata ancu di più per e ferrovie amichevuli di l'ambiente, l'amministratori di u paese di u periodu aumentanu a so reputazione aduprendu novi rigulamenti in quantu à e ferrovie, è più impurtante, una industria ferroviaria gigante. settore sarà creatu, cumpresi i sistemi ferroviari urbani. Se vi ricordate, aghju mintuatu in e parti previ di l'articulu chì l'enfasi di l'autostrade è di e compagnie aeree creanu spazii industriali novi è in rapidu sviluppu. Dopu à u 1990, u listessu s'applicava à e ferrovie. Ogni tipu d'equipaggiu utilizatu in infrastruttura, treni è stazioni permettenu a creazione di parechji prudutti principali è sub-industriali.
    E suluzioni à sti prublemi, chì venenu da u passatu è crescenu in modu esponenziale ogni annu, seranu longu. Ma avia da principià in qualchì locu. À longu andà, u ritornu seria grande in parechje manere. L'iniziativi di privatizazione principiavanu in u 1990, trattandu cù l'amministrazione statale "criminale" o monopoliu. In u 1991, a Direttiva UE 91/440 (Direttiva UE 91/440) hè stata publicata. In a direttiva, e ferrovie seranu divise in duie strutture basi cum'è infrastruttura è gestione, è si parlava di a necessità di furmà cumpagnie chì operanu in queste strutture. Inoltre, u nùmeru di persunale chì travaglia in u statu è i so salarii anu vistu ancu altu. Dopu a privatizazione o l'incorporazione, "spese di u persunale" diminuinu. In termini simplici, e ferrovie, in particulare i Stati membri di l'UE, cambiavanu e so cunchiglia.
    Di sicuru, tutte queste cose necessitanu soldi. L'esperienza di quella parte di l'affari era digià fattu in forma di prestiti à longu andà è bassu interessu è cuncessione per sustene l'autostrada è più tardi a compagnia aerea in l'anni 1950. U stessu s'applicava à e ferrovie oghje, cuncessioni è prestiti à longu andà à pocu interessi seranu furniti per incuragisce a ferrovia è aumentà l'investimenti. Di sicuru, chì tipu di cundizioni eranu dispunibili per a prestazione di questi prestiti era un prublema separata.
    In cortu, i fattori sopra citati cuntavanu a maiò parte di i fatturi in u cambiamentu di vista di e ferrovie in u mondu, in particulare in a UE.
    Ci sò questi sviluppi in u mondu dopu à 1990. E in Turchia ?
    Ùn era micca pussibule chì a Turchia ùn sia micca affettata da i sviluppi in u mondu oghje, cum'è in u passatu. In fatti, era impensable di stà indifferenti à questi sviluppi in u mondu in u periodu d'oghje, quandu ci sò situazioni cum'è l'unione doganale di l'UE è u prucessu di adesione, a so inclusi in accordi internaziunali in i corridori di trasportu, i zoni di cummerciu esteru è i flussi di capitali straneri. Mentre u rapportu Hilts in u 1947 hà dichjaratu chì l'autostrade deve esse datu impurtanza, u rapportu Booz & Hamilton o più cumunimenti cunnisciutu Canac, chì hè statu messu in pratica in u 1994, impone una lista di cose da fà nantu à e ferrovie sottu u nome di "efficienza". . Ci era parechje regulazioni nantu à sta lista, cum'è l'eliminazione o a limitazione di u trasportu di passageri ferroviari à longa distanza quant'è pussibule, chjude e stazioni sottoutilizate, chjude e linee ferroviarie sottoutilizate, "staffing" è riduce u numeru di persunale. Quessi sò stati implementati unu per unu, è un "cambiamentu di cunchiglia" principia in e ferrovie in Turchia. U prucessu di "ripresa economica" è a nova amministrazione dopu a grande crisa finanziaria di u 2001. In u mondu sanu, l'investimenti ferroviari anu guadagnatu impulsu, è cum'è l'annunziatu sopra, i cuncessioni è i prestiti economici sò stati furniti per questi investimenti. L'investimenti ferroviari anu purtatu u settore ferroviariu cun ellu per migliaia di equipaghji è equipaghji utilizati, piuttostu cà un investimentu di trasportu solu. Se vi ricordate, à l'iniziu di st'articulu, quandu parlava di e ferrovie europee dopu à u 1950, aghju mintuatu l'idea chì "l'aumentu di l'interessu per i ferrovie hè per via di u trasportu di passageri". In u quadru di sta idea, sò stati fatti investimenti per treni veloci è veloci. Turchia passaria ancu per queste strade. Eranu prughjetti di "visione" per i pulitici è, cum'è i so culleghi à l'esteru, l'annunziu di "i precedenti ùn anu micca fattu, l'avemu fattu" hè spessu citatu in l'anni dopu. Mentre i sviluppi in i ferrovie mundiali avanzavanu à un ritmu vertiginu, qualcosa urgente avia da esse fattu in Turchia. U primu passu, fattu senza opportunità limitate è infrastruttura tecnica abbastanza, sfurtunatamenti costava a vita di 40 persone. Avemu da gravà questu in i nostri ricordi cum'è l'accidentu di Pamukova chì hè accadutu in u 2004. Immediatamente dopu, u prughjettu Ankara-Istanbul YHT (Train High Speed ​​​​) seria attivatu cù prestiti è cuncessioni adatti, a linea Ankara-Eskişehir seria aperta, è a linea Konya-Ankara serà custruita è messa in opera prima. ghjunghje à Istanbul. I prughjetti YHT seranu attivati ​​per parechje pruvince. In questu modu, cum'è dichjaratu in u rapportu Canac, u trasportu di passageri à longa distanza da e linee cunvinziunali seria ridutta, è parechji treni espressi seranu annullati in questu cuntestu. I passageri seranu principalmente diretti à i treni d'alta velocità. In questu modu, e linee cunvinziunali cù capacità limitate seranu lasciate à u trasportu di merci à altu rendiment. U trasportu di passageri nantu à e linee cunvinziunali serà trasfirutu à i treni regiunale di media è curta distanza. Hè ancu per un usu efficace di e linee. Di sicuru, intantu, i travaglii di mantenimentu è rinnuvamentu di e linee cunvinziunali seranu ancu realizati. In qualchì modu, era faciule d'ottene un creditu adattatu è un sustegnu per l'investimenti ferroviari in u mondu. Ciò chì resta era un cambiamentu radicali. In Auropa, u culpitu di u fallimentu di e ferrovie era u "monopolu statale". Questu duveria esse u casu ancu in Turchia. Sottu à u nome di « deregulation », a lege chì permette à u settore privatu di operà nant’à i treni saria accettata. L'infrastruttura è l'operazione seranu cumpagnie separate, cum'è in e direttive di l'UE. In cortu, u ventu di a ferrovia chì soffia in u mondu avaria ancu affettatu in Turchia, è grazia à questu ventu, l'interessu è l'investimenti in i sistemi ferroviari urbani aumentanu.
    Malgradu tuttu:
    Ci hè un dettu chì i sperti di solitu dicenu di a storia. Sta parolla; Hè una frase cum'è "Quand'è esaminendu a storia di un paese o di una regione, ci vole ancu cunsiderà a visione di u mondu di quellu periodu". In breve, Turchia, ieri è oghje, hà determinatu e so pulitiche di trasportu per mantene a visione di u mondu attuale. I prughjetti futuri seranu implementati è ancu in u mondu. A pulitica di i nostri pulitichi attuali cù a logica basica di "nunda hè statu fattu in u passatu, avemu fattu tuttu" causa argumenti è lotte inutili. Hè ancu inghjustu à quelli chì anu pruvatu à fà qualcosa cù i mezi limitati in u passatu. Credu chì hè necessariu di mette da parte sti discussioni inutili è i discorsi chì preparanu a terra per sta discussione, è di travaglià dura per creà una reta ferroviaria chì pò furnisce un trasportu veloce è sicuru di merci è di passageri à punti strategichi d'impurtanza vitale per a Turchia. in u futuru.

Omer Tolga Sumerli

 

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*