Quantu hè veloce u trenu bullet

Quantu hè veloce u trenu d'alta velocità: Quanti chilometri pò andà u trenu d'alta velocità ? 250 km/h? 300 km/h? 500 km/h? E di più ?

Era a mità di l'anni 1990. In u mo terzu annu di l'università, aghju avutu à fà un documentariu cum'è u mo prughjettu termu è aghju sceltu e ferrovie cum'è u mo sughjettu. I treni anu sempre attiratu a mo attenzione da a mo zitiddina, è ùn era micca surprisa chì u mo primu filmu era nantu à questu sughjettu. Mentre facia a ricerca per u documentale, aghju scontru a prima avventura di treni d'alta velocità di Turchia è era assai surprised. Avemu sempre intesu parlà di i treni d'alta velocità à l'esteru, li invidiamu, è admiravamu e rete di u sistema ferroviariu in i paesi sviluppati.

Sfurtunatamente, Türkiye hà guasi cessatu di invistisce in ferrovie dapoi l'anni 1950. Ancu se certi prughjetti sò stati sviluppati da u tempu à u tempu, ùn hè statu fattu assai prugressu. Ma un passu assai impurtante hè statu fattu in u 1976 è a fundazione di u prughjettu di l'Ankara - Istanbul Speed ​​​​Railway hè stata stabilita da Demirel. A cuntrariu di a linea di trenu d'alta velocità Ankara-Istanbul d'oghje, u prugettu ùn hà micca andatu intornu à Eskişehir, ma seguitava una linea retta. Cusì, un viaghju assai più corta hè stata pianificata. Ma era una zona difficile geograficamente.

Per questu scopu, trilioni di soldi sò stati spesi è tunnellati sò stati custruiti in Ayaş, ghjustu fora di Ankara, ma u prugettu ùn hà micca travagliatu. Mentre preparava u documentale, aghju avutu l'uppurtunità di vede quelli tunnel è mi sò maravigliatu. Decine di guverni sò passati da u 1976, ma per certi motivi pulitichi è ecunomichi, quelli tunnelli sò stati lasciati à putreri (dopu à trilioni di lira spesi da i nostri tassi).

Mentre i paesi europei è di l'Estremo Oriente anu fattu un prugressu significativu in i treni d'alta velocità, li avemu scontru solu cù a linea Ankara - Eskişehir, chì hè stata finita in 2009. Dopu, in u 2011, a linea Ankara - Konya è infine a settimana passata (ancu ancu micca cumpletamente cumpleta) a linea Ankara - Istanbul hè stata messa in serviziu.

Senza dubbitu, sti linii sò investimenti assai impurtanti. Pensu chì l'aspettu menu criticable di u guvernu AKP hè e ferrovie. Hanu fattu investimenti in ferrovie chì nisun guvernu avia fattu finu à avà. E linee di treni d'alta velocità è Marmaray sò prughjetti assai impurtanti per a Turchia.

Ma quandu u paragunemu cù u restu di u mondu, "U nostru Trenu d'Alta Velocità hè veramente veloce?" Ùn pudemu micca aiutà ma dì questu. Ùn puderianu micca esse custruite ferrovie più veloci investendu un pocu di più in u futuru mentre eranu custruite da zero?

In u mondu sanu, a velocità di 250 km / h è sopra sò cunsiderate treni d'alta velocità. Questu hè u nostru limitu avà. A linea Ankara - Istanbul pò attualmente ghjunghje à una velocità massima di 250 km. A linea Ankara - Konya hè adattata per una vitezza di 300 km / h è ghjunghjerà à quelle velocità cù i novi treni da cumprà. Ma soprattuttu e duie metropoli più grandi di Turchia duveranu esse cunnessi l'una cù l'altru assai più veloce è in un tempu più breve.

Oghje, parechji treni d'alta velocità utilizati in Europa, Giappone è Cina ponu ghjunghje à velocità di 300 km / h è sopra. I treni TGV utilizati in Francia anu battutu un record nantu à a ferrovia standard, ghjunghjendu à velocità di sin'à 2007 km / h in 574.

In novu, u Giappone, a Cina è a Germania anu fattu sviluppi significativi in ​​i Treni Maglev chì viaghjanu nantu à campi magnetichi invece di rails standard. U Trenu Maglev, chì hà righjuntu 2003 km / h durante a fase di prova in Giappone in u 581, tene u record in sta tecnulugia.

U record in a custruzzione di treni d'alta velocità appartene à a Cina. U guvernu cinese hà trasfurmatu i treni à alta velocità in una mossa d'investimentu assai impurtante è hà custruitu quasi 6 11.000 km di linee di treni à alta velocità in solu 490 anni. Pensa à radduppià stu investimentu in pochi anni. U trenu Maglev chì cunnetta l'aeroportu di Shanghai à a cità hà righjuntu XNUMX km / h in a so corsa di prova.

Di sicuru, un tali muvimentu di custruzzione maiò in pocu tempu hà purtatu ancu un pesu di debitu enormi è corruzzione.

Fighjemu un ochju à u futuru

I treni d'alta velocità seranu senza dubbitu i veiculi di trasportu di u futuru. U fattu chì hè veloce, còmode, ecunomicu è amichevule à l'ambiente pò esse preferitu à l'aviò da parechje persone. Parechji paesi, cum'è Türkiye, cuntinueghjanu à investisce in questu sensu.

L'investimenti in treni maglev cuntinueghjanu ancu. A Germania è a Corea di u Sud investenu ancu in i treni Maglev, chì sò attualmente aduprati in una piccula misura in Cina è Giappone. U Giappone pensa à cunnette Tokyo è Osaka cù un trenu Maglev da u 2045.

Ci sò ancu prughjetti di sognu; Hyperloop hè u prughjettu di Elon Musk, u creatore di u prughjettu SpaceX, chì attualmente pare un sognu. Hyperloop, chì a so tecnulugia hè attualmente una teoria, serà custituitu di capsule chì si movenu in una pipa o un tubu. Hè riclamatu chì u prughjettu, chì pò purtà sia persone è vitture, pò ghjunghje à 1220 km / h. Cusì, a linea Los Angeles - San Francisco di 570 km pò esse coperta in 35 minuti.

Indubbiamente, u prugressu tecnologicu ùn pò esse rializatu senza sunnià. Turchia hà ancu bisognu di pensà un pocu radicali in i so investimenti in u futuru.

 

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*