A nostalgia tramvia in Sarajevo hè tornata nantu à i binari

A nostalgia tramvia in Sarajevo hà tornatu à i rails: In Sarajevo, a capitale di Bosnia-Erzegovina, induve hè statu fattu u primu serviziu di tram in Europa, hè stata rilanciata cù una ceremonia chì era esattamente cum'è u tram chì hà fattu a so prima spidizioni 129. anni fà.

In Sarajevo, a capitale di Bosnia-Erzegovina, induve hè statu fattu u primu serviziu di tram in Auropa, u tram "nostalgicu" hè statu tornatu nantu à i rails, esattamente cum'è u tram chì hà fattu u primu serviziu di tram in u 1885.

Cum'è parte di l'avvenimenti di u 100 anniversariu di a Prima Guerra Munniali, una cerimonia hè stata fatta prima chì u tram artigianale, custruitu da a cumpagnia GRAS rispunsevuli di u trasportu publicu in Sarajevo, partia da a Stazione di Sarajevo.

I citadini anu l'uccasioni di viaghjà in a cità sin'à u 9 di settembre cù u tramvia chjamatu "Nostalgia". Un audioguida turistica in inglese è bosniacu servirà ancu in u tram, chì hè decoratu cù ritratti di Sarajevo, Vienna, Budapest è Praga da 100 anni fà.

Jozsef Pandur, Ambasciatore Ungherese à Sarajevo, unu di l'urganizatori di u prugettu, hà dettu à AA chì era assai cuntentu di l'implementazione di u prugettu.

Pandur hà dettu: "Cù stu prughjettu, avemu vulsutu piglià a ghjente in daretu à un seculu è ricurdà di u tempu prima di a Prima Guerra Munniali. U tram in Sarajevo era u simbulu di quellu periodu ".

U meccanicu di u tram, Salih Manyiç, hà nutatu chì hà travagliatu in GRAS dapoi parechji anni è chì micca tutti i meccanichi di a cumpagnia ponu utilizà stu tram. Esprimendu a so felicità in l'usu di u tram, Manyiç attirò l'attenzione à u fattu chì u tram era fattu da i maestri GRAS cù destrezza manuale.

  • U primu tram d'Europa

A Bosnia-Erzegovina, chì era annessa à e terre ottomane da Mehmed u Cunquistatore in u 1463, passò sottu à u regnu di l'Imperu Austro-Ungarico in u 1878. L'Imperu Austro-Ungarico, chì hà pigliatu l'amministrazione in Bosnia, hà implementatu diversi prughjetti in u paese. Unu di i prughjetti era "u primu tram d'Europa".

L'autorità austro-ungarica, chì teme chì u trammu ùn sia micca accettatu da u publicu in u so paese è ùn puderia micca viaghjà cum'è previstu, decisu chì u tramvia faria u so primu viaghju in Sarajevo, micca à Vienna.

U travagliu principia in Sarajevo in u 1884 è finisce in u 1885. U primu tramviu, fattu di legnu è tiratu da u latu di un cavallu biancu, fece u so viaghju inaugurale u 28 nuvembre di u 1885, dopu à pusà nantu à u so rail.

A durata di i rails di stu tram, chì hè stata utilizata per a prima volta in Europa, era di 3,1 chilometri. U tram hà cumpletu i so viaghji cù 28 passageri da Ferhadiye Street à a stazione di trenu in 13 minuti. Siccomu i rails eranu unidiretti, u cavallu chì vene à l'ultima tappa era cunnessu à l'altru finale di u tram è e spidizioni sò state fatte in questu modu. I cavalli chì tiravanu u trammu eranu cambiati è riposu ogni duie volte.

1885 anni dopu à l'usu di u primu tramvia di cavalli in u 10, Sarajevo hà u so primu tram elettricu. Tuttavia, ci pigliò assai tempu per a ghjente di Sarajevo per abituà à stu tram. A ghjente hà avutu a paura di cavalcà sti tramvii, chì chjamanu "mostri elettrici", per un bellu pezzu. Sti tramvii, chì cuminciaru à esse usatu in u 1895, sò stati rimpiazzati da novi tramvii soprannominati "Washingtonlu" in u 1960.

I servizii di tramvia sò sempre in corsa à una distanza di 20 chilometri trà Ilıca è Başçarşı in Sarajevo. U trasportu publicu più trafficatu hè fattu da questi tram.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*