Tram hè ghjuntu in u latu Anatolian di Istanbul dopu à 57 anni

U tram hè ghjuntu à u latu anatoliu di Istanbul 57 anni dopu: U tram hà cuminciatu à operare in cità europee cum'è Londra è Parigi in l'anni 1860. Hè vinutu à Istanbul in u 1871.

Ci vole 57 anni per u tram per attraversà u Bosforu è ghjunghje à Üsküda. U mutivu di questu era chì l'omi stati accusati l'un l'altru di corruzzione è guadagni malati. Per via di sti lotte, u tram Üsküdar-Kısıklı, a prima linea di tram in u latu anatolia, puderia esse messu in serviziu solu in u 1928.

I primi tramvii d'Istanbul sò stati custruiti u 20 d'aostu di u 1869 per via di a cuncessione data à Konstantin Karapano Efendi. A cumpagnia di tram d'Istanbul fundata da Karapano Efendi hà prima messu in opera a linea Karaköy-Beşiktaş-Ortaköy. In seguitu, e linee Eminönü-Aksaray, Aksaray, Yedikule è Aksaray-Topkapı cuminciaru à serve, rispettivamente.

In più di esse un novu modu di trasportu, u tram era più prezzu di l'altri mezi di trasportu. Per quessa, hè stata aduttatu rapidamente da Istanbulites. I carru di tram, tirati da cavalli grossi è forti chjamati katana, diventanu a dicurazione di e carrughji.Quantu u numeru di passageri aumentò à pocu à pocu, era cumunu di vede ghjente chì viaghjava in piedi è ancu appiccicatu à u tram.

Ntô nuvembre di u 1899, u belga Henry Bormans vulia custruì tramvii à vapore in Üsküdar è i so circondi, ma ùn hè statu ottenutu nisun risultatu. In u 1907, l'allora Ministru di a Ghjustizia, Abdurrahman Pasha, vulia avè u privilegiu di custruisce un tram per Üsküdar è i so circondi è di purtà l'electricità à u circondu. Abdurrahman Pasha era un membru di u guvernu ottomanu. L'altri membri di u guvernu l'hanu criticatu fermamente in a riunione induve u prublema di cuncessione hè statu discutitu. Ils l'accusèrent d'avoir essayé d'obtenir un avantage injuste en utilisant l'influence de son ministère.

Abdurrahman Pasha, chì era disturbatu da l'accusazioni, hà reagitu à i membri di u guvernu dicendu: "Avete à circà l'imprese straniere perchè site ghjilosu di mè ottene privilegi". U Gran Visir Mehmed Ferid Pasha hà dettu: "Ùn ci hè nunda d'invidia in questu. "Cerchemu di assicurà l'interessi di u statu", hà rispostu. U Ministru di l'Affari Interni Zeki Pasha andò più in là è disse: "Avete dopu à u vostru propiu guadagnu, agisce cù a logica chì pigliaraghju i soldi è u statu duverebbe pagà una compensazione se vulete". Dopu, Abdurrahman Pasha hà rispostu: "Avete affettatu a mo salute". Queste discussioni cuntinueghjanu longu.

U tram hè servitu à a ghjente di Istanbul per circa 90 anni da a parte europea è 35 anni da a parte anatolia. In l'anni 1960, quandu e lagnanze cuminciaru à aumentà per a causa chì rallenta u trasportu, hè statu decisu di sguassà. In u 1961 in u latu europeu, in u 1966 in Üsküdar è Kadıköy L'operazioni di tramvii in l'aeroportu sò state terminate.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*