Chpli Ören: Chì l'Edifiziu di a Stazione Horozköy diventerà un Museu Ferroviario

Chpli Ören: Chì l'Edificiu di a Stazione Horozköy sia un Museu Ferroviario. CHP Manisa Deputy Hasan Ören hà suggeritu chì a storica Stazione Ferroviaria di Horozköy, chì hè stata purtata à l'agenda da İHA in i ghjorni passati, sia un Museu Ferroviario.

Apuntendu chì a situazione deplorable di l'edificiu di a stazione di Horozköy in Manisa disturba a ghjente di Manisa, CHP Manisa Deputy Hasan Ören hà dettu: "Manisa hè trà i lochi induve u trasportu ferroviariu, chì hà una storia di 150 anni, hà iniziatu prima in u nostru paese. Dopu à a ferrovia İzmir-Aydın, a custruzzione di a quale principia in u 1856, e linee İzmir-Kasaba 'Turgutlu' è Manisa-Bandırma sò state custruite è messe in serviziu in u 1865. Per quessa, a stazione è l'edifici di stazione in Manisa è i so distretti anu un valore storicu è culturale. L'edificiu di a stazione di Horozköy, chì hè cunsideratu unu di i più impurtanti è custruitu cù l'architettura francese, hè tenutu inattivu.

Nutendu chì l'edificiu abbandonatu hè statu distruttu cù u tempu da persone scunnisciute, Ören hà dettu: "Hè cunnisciutu chì l'edifiziu storicu hà subitu quattru restaurazioni in deci anni, una di e quali hè vera à l'uriginale. Nunustanti chistu, u dannu à l'edifiziu cresce ghjornu per ghjornu perchè ùn hè micca prutettu. Per prutege l'edifici di a stazione, aghju sottumessu una quistione parlamentaria chì dumandava à risponde à u Ministru di i Trasporti, di l'Affari Marittimi è di a Comunicazione. Hè u nostru duvere di prutezzione di sti strutturi chì anu vistu a Guerra di l'Indipendenza è a storia di a Republica. Pensu chì sti strutturi, chì sò u valore di Manisa, deve esse usatu per scopi culturali è deve esse valutati in cunfurmità cù a so uriginale. Per quessa, apre un "Museu di a Ferrovia" in Manisa, unu di i lochi induve u trasportu ferroviariu hà iniziatu, seria un serviziu utile. U fattu chì l'edificiu di a stazione di Horozköy serà utilizatu per questu scopu piacerà à tutti i residenti di Manisa ".

A quistione parlamentaria presentata da Hasan Ören à a Presidenza di a Gran Assemblea Naziunale di Turchia è dumandata à esse risposta per scrittura da u Ministru di Trasporti, Affari Marittimi è Comunicazioni, Lütfi Elvan, hè a siguenti:

"Quante stazioni è stazioni sò in Manisa ? Chì istituzioni anu pussede ? Ci sò stazioni affittati à altre istituzioni, urganisazioni è individui ? Avete qualchì travagliu per restaurà è riparà l'edificiu di a stazione di Horozköy in cunfurmità cù a so forma originale? Avete da fà un studiu nantu à a custruzzione di l'edificiu di a stazione di Horozköy, chì hà una grande impurtanza in quantu à a storia di u trasportu ferroviariu in u nostru paese, cum'è un Museu Ferroviario? Se u bastimentu ùn serà micca usatu da a vostra istituzione, pensate di trasfiriri stu bastimentu à e municipalità o à altre istituzioni per l'usu culturale, basta ch'ellu sia cunsirvatu in cunfurmità cù a so forma originale ?

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*