U ponte di Galata hè sparitu

U ponte di Galata hè sparitu : 74 metri di u ponte storicu tracciatu à u Cornu d'oru hè statu persu, hè accadutu in Istanbul. 74 metri di u storicu Ponte di Galata, unu di i simboli più impurtanti di a cità, manca !
Sicondu a nutizia di Serkan Akkoç da u ghjurnale Habertürk, 22 parte di u storicu Ponte di Galata, chì hè stata mossa trà Balat è Hasköy 25 anni fà, cù una larghezza di 74 metri è una lunghezza tutale di 3 metri, divintò un misteru. Nimu ùn sà quandu è cumu i pezzi, custituiti da circa mille tunnillati di ferru è azzaru, sò stati persi.
I DISASTI INIZIATI CU U FEU
1912 di e 16 parte chì custituiscenu u storicu Ponte di Galata, chì hè statu messu in serviziu in u 1992 è diventatu inutilizabile per via di un focu suspettu u 12 di maghju di u 3, sò spariti in 22 anni. Tuttavia, u ponte, "2. Hà u statutu di "Proprietà Culturale Necessaria di Prutezzione". Standing nant'à 28 pontoni, u ponte, 25 metri di larghezza è 466.5 metri di longu, era custituitu da 17 pezzi di 2 metri ognunu, chì furnianu e cunnessione terrestri di u ponte nantu à e coste di Karaköy è Eminönü.
Ci era 40 pezzi di mediu 9 metri ognunu li unisci, è u più grande pezzu di 66.7 metri, chì puderia esse apertu per chì i navi puderanu passà in mezu à u ponte. U ponte, chì hà servutu Istanbul per 80 anni, hè diventatu inutilizabile cù un misteriosu focu chì hà scoppiatu in a matina, mentre aspittàva di esse ritirata dopu à a fine di u novu ponte custruitu ghjustu accantu à ellu.
PARTI SPOSTU À L'HALIC
Cù una cerimonia tenuta una settimana dopu à u focu, i parti di u ponte sò stati spustati in u Cornu d'oru. Un pezzu dannatu, chì era guardatu in Eminönü durante u trasportu, hè statu intarratu in u mare in a matina di 1 May. Nurettin Sözen, sindaco di a Municipalità Metropolitana d'Istanbul à l'epica, hà annunziatu chì a pezza hè affundata per via di e tunnellate di sabbia è ghiaia accumulate da a cumpagnia di l'imprenditore, è chì seria eliminata da a cumpagnia chì hà custruitu u novu ponte. Dopu, unu di i 28 pezzi di u ponte, chì hè stata piazzata trà e coste di Balat-Hasköy è Ayvansaray-Halıcıoğlu, di 12 metri è 40 pezzi di 1 metri ognunu, hè sparitu in l'ultimi 17 anni. Siccomu a lunghezza trà sti costi hè più corta di a distanza Eminönü-Karaköy, u ponte hè statu custruitu malgradu i pezzi mancanti. A quistione di quandu è cumu i pezzi di u ponte chì pesanu circa mille tunnillati sò stati persi, aspetta una risposta.
ULTIMA SITUAZIONE
L'ultima cundizione di u ponte, chì ùn hè micca stata aduprata per anni (eccettu per un periudu assai curtu quandu hè stata aperta à u trafficu in 2012), hè deplorable. I buttreghi sottu à u ponte sò diventati un locu per i senza casa. E barche cù a bocca aperta perchè e so copertine sò state arrubate invitanu ogni tipu di periculi. A ruggine è a pastura sò altre tracce di negligenza.
"Avemu spustatu u ponte, ma"
İbrahim Özen, chì hè incaricatu di u cunsorziu chì hà custruitu u novu ponte di Galata, hà spiegatu u prucessu di trasfurmà u vechju ponte cum'è seguitu: "Cum'è una cumpagnia, u nostru cuntrattu includeu u compitu di tirà u vechju ponte in un locu designatu da a municipalità. , è hè digià fattu. A parte affundata era a cunnessione di u pede laterale. Un'inchiesta hè stata fatta annantu à l'affonda, l'azzione legale hè stata presa. Avemu dimustratu chì ùn eramu micca rispunsevuli di l'incidentu di l'affondazione, sia tecnicamente sia da u puntu di vista di l'esperti. Tutti i pezzi sò stati purtati à u locu chì a municipalità hà dettu. A municipalità hà avutu una altra sucietà per fà l'assemblea quì ". Intantu, a Municipalità Metropolitana di Istanbul hà annunziatu chì u ponte pare esse in 8 parti, è 8 d'elli sò cunnessi à e coste di Balat è Hasköy.
L'OMU GERMAN L'HA FATTU

Sultan Abdülaziz hà datu u travagliu di custruzzione di u ponte à a cumpagnia tedesca MAN in u 1909. I tedeschi anu determinatu chì 80-85 metri di pilastri eranu necessarii per u ponte, ma postu chì a tecnulugia di u periodu ùn era micca adattatu, hè statu decisu di custruisce u ponte sopra l'acqua cù pontoni. I pezzi fabbricati in Germania sò stati assemblati in Hasköy Karaağaç Shipyard. U ponte hè statu messu in serviziu cù una ceremonia u 27 d'aprile di u 1912.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*