E navi affundate di Marmaray si preparanu per esse esposte

E navi affundate di Marmaray si preparanu à esse presentate: Processi di cunservazione di 8 navi affundate, chì sò stati truvati in Yenikapı durante i scavi archeologichi realizati in u scopu di i prughjetti di Istanbul Marmaray è di metro, è chì sò stati trasportati da a terra in 37 anni. , cuntinuà.

A cunservazione (preparazione di l'artefatti pronti per l'esposizione) di 8 navi affundate truvate in Yenikapı durante i scavi archeologichi realizati in u scopu di i prughjetti di Istanbul Marmaray è di metro, chì sò stati trasportati da a terra in 37 anni, cuntinua.

Facultà di Lettere di l'Università di Istanbul (IU), Capu di u Dipartimentu di Conservazione di Reliquii Culturali Subacquei è Capu di u Prughjettu di Naufragi di IU Yenikapı, Assoc. Dr. Ufuk Kocabaş hà ricurdatu chì durante i scavi archeologichi realizati in u scopu di i prughjetti di Marmaray è di metro, a rimozione di 37 navi affundate da u campu hè stata finita in 8 anni.

Kocabaş hà dichjaratu chì 2005 di i naufragi scuperti durante i scavi di salvezza di Yenikapı in 2013-27 sò stati cacciati da u campu da studii di documentazione cuntinuu, è chì l'annu passatu, u Centru di Ricerca di Naufragi di İÜ Yenikapı si concentrava nantu à a documentazione post-scavi, a conservazione-risturazione è l'analisi. studii di i naufragi.

Rimarchendu chì e strutture in u "Portu di Teodosiu", unu di i porti più impurtanti di Istanbul in u Medievu, è decine di millaie di artefatti archeologichi, è ancu a più grande cullezzione di barche medievali di u mondu, sò stati purtati in u paese, Kocabaş. hà dettu chì i studii scientifichi nantu à i resti di navi affundate cuntinueghjanu, è chì u più anticu hè di circa 500 anni di resti di legnu. Spiegò chì a risturazione puderia piglià anni.

Indicà chì scavi simili, chì anu purtatu à a luce a più grande cullizzioni archeologica di naufragi in u mondu, sò stati ancu realizati in i centri di cità d'Europa, chì si distinguenu cù a so struttura storica, Kocabaş hà dettu: "I primi cose chì mi venenu in mente sò Pisa. , Napuli, Roma in Italia, Oslo in Norvegia, Sofia in Bulgaria. , Atene in Grecia, Saloniccu, Marseglia in Francia, Copenhagen in Danimarca, Amsterdam in Paesi Bassi, Londra in Inghilterra, Liverpool. Ciò chì rende Yenikapı speciale hè a stratificazione ricca è e caratteristiche di i naufragi. À u listessu tempu, avemu scontru u portu di a capitale è opere degne di u so splendore.

Dendu l'infurmazioni chì pensanu à fà una replica di u naufragiu di Yenikapı 12, ma chì anu una carenza di fondi, Kocabaş hà dettu:

"U naufragiu Yenikapı 9, datatu à u IXu seculu dC, hè una nave mercantile chì hè sopravvissuta finu à oghje cù a so carica in assai boni cundizioni. Hè pensatu chì a nave di circa 12 metri di lunghezza hè stata aduprata in u cumerciu di u liturale è affundò in u Portu Thedosius durante una tempesta severa. A ricustruzzione di a nave attirà l'attenzione à a ricca cultura marittima di a cità è darà l'uppurtunità di testimunià e tradizioni maritime millenaria. Parlemu di un prucessu chì esige un travagliu detallatu è meticulosu, chì hà passi assai tecnichi. U naufragiu hè statu scavatu in u 10 è avà avvicinemu à l'ultime tappe di cunservazione ".

"Illustrazioni è animazioni di a barca sò state preparate"

Kocabaş hà dichjaratu chì a prucedura di desalinizazione di Yenikapı 12 hè stata cuntinuata in 2007-2009.

Kocabaş cuntinuò e so parolle cusì:

"Stu sali pò causà deterioramentu reagendu cù a chimica utilizata in a cunservazione, soprattuttu in a fase di mostra. In u laboratoriu di scavi, l'elementi di lignu di a barca Asst. Assoc. Dr. Hè statu disegnatu da Can Ciner in dimensioni reali in un ambiente di computer 3D sottu a tutela di Işıl Özsait Kocabaş. In u risultatu di l'analisi dettagliate nantu à i boschi in u scopu di a tesi di dutturatu preparata da Kocabaş, hè stata ottenuta assai infurmazione, cum'è l'unità standard aduprate in a so custruzzione, i marchi di u maestru custruttore, l'arnesi chì hà utilizatu, è induve l'elementu di lignu hè statu ottenutu. E dimensioni di Yenikapı 12, a forma di e parti perse è i principii di disignu sò stati determinati.

Sicondu sti dati, i disegni di restituzione di a barca sò stati fatti. In seguitu, sti disegni sò stati etichettati è illustrazioni è animazioni chì mostranu a cundizione di a barca nantu à u mare è in u portu sò stati preparati.

IU Facultà di Foresta Lettore Prof. Soulignant que Ünal Akkemik a préparé presque une carte en bois du naufrage, Kocabaş a déclaré que les processus de conservation du bois saturé d'eau du naufrage se poursuivaient et qu'une thèse de doctorat était en préparation.

Kocabaş hà spartutu l'infurmazioni chì Yenikapı 12 serà prontu per a mostra cù u dispusitivu di liofilamentu utilizatu da a squadra İÜ per a prima volta in Turchia à l'iniziu di l'annu prossimu, è hà dettu: "Dopu à a fine di sti prucedure, a ricostruzione. di u naufragiu, vale à dì, i pezzi seranu esposti cumminenduli unu à unu nantu à u scheletru. Cum'è scentifichi turchi, cuntinuemu un prucessu longu è arduu facendu tutte e prucedure ghjustizia, è mettemu meticulosamente tutti i passi tecnichi chì ci vole à piglià. Hè previstu chì u periodu da l'escavazione à l'esposizione serà di 12-9 anni per Yenikapı 10 ".

"Ughjemu à compie a cunservazione di almenu dui naufragi ogni annu"

Enfatizendu chì tutti i naufragi seranu cunservati, ma micca tutti i 37 navi seranu esposti, Kocabaş hà dichjaratu chì certi naufragi seranu mostrati fendu una selezzione secondu certi criterii.

I Musei Archeologichi d'Istanbul, elli stessi è Dr. Enfatizendu chì pensa chì una cullizzioni serà preparata per piglià l'opinioni di Cemal Pulak, Kocabaş hà dettu: "U fattu chì ùn hè micca menu di 10-15 navi hè impurtante in quantu à vede a magnificenza di a cullezzione. In fattu, u travagliu di cunservazione di Yenikapı 36, unu di i naufragi in a zona di scavi, hè statu finitu in 2014. Questu era unu di i naufragi più deteriorati in a zona, cusì stu naufragiu hè statu trattatu prima è u prucessu di conservazione-riparazione hè statu finitu. Da avà, vulemu compie a cunservazione di almenu dui naufragi ogni annu.

Indicà chì u sindaco di a municipalità metropolitana di Istanbul, Kadir Topbaş, attribuisce una grande impurtanza à u sughjettu è hà preparatu prughjetti di museu, Kocabaş hà dettu: "Aghju ancu esaminatu tecnicamente parechji musei di archeologia marittima sottumarina, chì hè unu di i mo campi di studiu, è aghju assistitu à parechji. riunioni cum'è un accademicu chì dà lezioni nantu à questu sughjettu è trasmette e mo opinioni. Spergu chì u museu creatu serà una struttura multi-strati chì mette in luce a storia, l'archeologia è a marittima di Istanbul.

"A cumunità scientifica americana hè assai interessata in tali grandi prughjetti"

Kocabaş hà ricurdatu chì anu fattu una "gira americana" in 2012 per spiegà u prugettu.

Kocabaş hà dettu: "Aghju viaghjatu intornu à l'America è hà datu 22 lezioni in 14 ghjorni nantu à Yenikapı è i naufragi" è hà cunclusu u so discorsu cusì:

"Aghju avutu l'uppurtunità di parlà in i principali centri di scienza, università è musei in America. Harvard University-Dumbarton Oaks, Smithsonian Institution, Texas A&M University, The Museum of History in Raleigh, Ocean Institute (Dana Point), UCLA (Università di California, Los Angeles) per citarne uni pochi. In più di questu, aghju tenutu cunferenze in Toronto è Ottawa cù l'invitu di a nostra Ambasciata Canadiana, ​​è à u Museu di a Scienza cù l'invitu di u nostru Cunsulatu Generale in Houston. In April, cù l'invitu di u nostru Cunsulatu Generale di Boston, daraghju 3 altre cunferenze, cumprese a Storia di l'Arte di l'Università di Harvard è l'Associazione di e Nazioni Unite di Greater Boston.

A cumunità scientifica americana hè assai interessata in tali grandi prughjetti. In ste cunferenze, spieghemu l’aspettu scientificu di u prugettu, è pensu ancu chì cuntribuisci à a prumuzione di u paese. Mentre chì stu prughjettu di l'infrastruttura giganti cuntinueghja in Yenikapı, aghju l'uppurtunità di enfatizà una volta di più u sustegnu datu da u nostru statu è l'impurtanza chì dà à l'antichi artefatti è a cultura.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*