L'UNESCO hè avà più capiscenu

L'UNESCO hè avà più capiscenu: Hakan Kıran, l'architettu di u cuntruversu Golden Horn Metro Bridge, hà dichjaratu chì una nova era hè entrata cù l'UNESCO è hà dettu: "L'UNESCO hè avà più capiscenu di e novi strutture".

U ponte di metro di u Cornu d'oru, chì mette Istanbul in periculu d'esse sguassatu da a Lista di u Patrimoniu Culturale Mondiale di l'UNESCO perchè distorterà a siluetta di a penisula storica, hè statu apertu un annu fà, u 15 di ferraghju. U ponte hè statu scena di serii obiezioni è discussioni da quandu u prugettu hè statu annunziatu in u 2005. In a so riunione ordinaria in u 2009, l'UNESCO hà avvistatu à Turchia chì, se e rivisioni necessarie ùn sò micca state fatte à a penisula storica, in particulare u ponte di metro di Golden Horn, a regione puderia esse inclusa in a lista "Patrimoniu mundiale in periculu", è a municipalità hà da esse rivisite i piani. Tuttavia, dopu à l'avvirtimentu di l'UNESCO, a custruzzione di u ponte hè stata fermata trà u 2010 è u 2011. In i rapporti di l'UNESCO in u 2012 è u 2013 nantu à a penisula storica, i preoccupati chì "u ponte avaria un impattu negativu nantu à a penisula storica" ​​sò stati di novu enfatizzati, malgradu alcune currezzione. Ùn era micca menzionatu in tuttu in u rapportu 2014. A penisula storica serà torna à l'agenda à a riunione di u Cumitatu di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO in Bonn, Germania, in u ghjugnu di questu annu. In questu cuntestu, una di e dumande più curiose hè l'attitudine chì l'UNESCO hà da piglià in quantu à u Ponte di Metro Cornu d'oru.

"Ùn vulemu più campà in una cità museu"

U Direttore Generale di l'UNESCO, Irina Bokova, durante a so visita à Istanbul à l'iniziu di u mese passatu, hà dettu: "U Prughjettu di u Ponte di Metro di u Cornu d'Oro hè statu riorganizzatu cù l'avvirtimenti di l'UNESCO per ùn affettà a penisula storica". E parolle "L'amministrazione hè ancu aperta à u dialogu" indicanu chì e rilazioni cù l'UNESCO sò megliu. Hakan Kıran, l'architettu di u ponte, hà dichjaratu chì e relazioni cù l'UNESCO sò state stabilite in un quadru assai più scientificu in u novu periodu è hà dettu: "U sistema funziona avà. Inoltre, e discussioni di u ponte sò diventate un riferimentu per l'edificazioni cuntempuranee da esse custruitu in i zoni storichi in altre cità. Dresda, Londra, St. Petruburgu è Bordeaux campanu i stessi discussioni cum'è noi. A cunniscenza chì "Ùn vulemu più campà in una cità museu". Questa vista hè stata attivata attraversu e nostre discussioni di ponte. "L'UNESCO hà cuminciatu à accoglie novi strutture cù più capiscitura".

"U PROBLEMA ùn era micca l'architettura di u ponte"

Dichjarà chì l'obiezioni di l'UNESCO ùn eranu micca ligati à u disignu di u ponte, Kıran cuntinuò e so parolle cusì: "U prughjettu hè statu messu à l'agenda in u 1985, durante a preparazione di i piani di a rete di metro, cù a decisione di passà u metro sopra u metro. Cornu d'oru. U mo disignu hè statu appruvatu da u Cunsigliu di Preservazione in u 2005. Allora l'obiezioni cuminciaru à vene. U veru prublema ùn era micca l'architettura di u ponte, ma u fallimentu di cumpiendu l'obligazioni di l'accordu chì avemu firmatu cù l'UNESCO. U ponte per esse custruitu duvia esse esaminatu è avianu ghjustu à esse arrabbiati. In fine, a custruzzione hè stata fermata per un annu. Avemu finitu a custruzzione sottu a tutela di un cumitatu indipendente stabilitu da l'UNESCO. Cusì, u duvere di i cunsultanti di l'UNESCO hè finitu ".

"SARA COMPRESU À TEMPU"

Allora, migliurà a relazione cù l'UNESCO cambierà a percepzione di u ponte ? Kıran risponde à sta quistione: "Ci pò esse l'uppurtunità di guardà di novu à e persone chì sò infurmati solu in un modu": "Allora vi vede una struttura estremamente ben risolta, hà caratteru è rapprisenta u XXI seculu. Pò piglià u tempu per capisce u ponte. A cunniscenza di u prutezzione hè ancu cambiatu. Per esempiu, Parigi hè una di e cità più sviluppate in questu sensu. Quandu a famosa piramide di u Museu di u Louvre hè stata custruita, e prutestazioni sò state urganizate. Avà ùn volenu sparte a so piramide cù nimu. "Questi prucessi sò in ogni locu".

Perchè hà creatu cuntruversia?

U prughjettu di u ponte hè statu appruvatu da u Cunsigliu di Preservazione in lugliu 2005. In ogni casu, l'esperti s'opponenu à u disignu di u ponte perchè e turri di u ponte ombrevanu a Moschea di Suleymaniye è distorsionanu a siluetta di a penisula storica. In marzu di u 2012, l'Iniziativa SOS di Istanbul hà mandatu e petizioni "Un altru ponte hè pussibule" firmate da 4 mila persone, cumpresi Orhan Pamuk, Cemal Kafadar, Ara Güler è Serra Yılmaz, à a Municipalità è à a Presidenza.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*