U sicretu di cristallu di Sarıkamış

U sicretu di cristallu di Sarıkamış: Sarıkamış hè una di e ricchezze impurtanti di u nostru paese, sia cum'è terra di martiri è stazione di sci. Lasciami parlà di a stazione di sci chì aghju scupertu per a prima volta, cù e so difficultà, prublemi è vantaghji.

U presidente Tayyip Erdoğan, affruntendu à i muhtars u 24 di ferraghju, hà dettu, in riferimentu à l'uppusizione, "Quandu hè citatu Sarıkamış, pensa à u sci". Apuntendu chì Sarıkamış hè a terra di i martiri, Erdoğan applaude a visita di decine di millaie di ghjovani à u locu di i martiri ogni annu.

Mentre ascoltava Erdoğan, ùn aghju micca pensatu perchè ùn avemu micca tenutu Sarıkamış à l'agenda cù e so caratteristiche. In fatti, aghju dettu à mè stessu: "Vogliu chì almenu quelli dissidenti chì Erdoğan hà parlatu puderanu pensà à 'ski' quandu 'Sarıkamış' hè mintuatu, ùn saria micca male per tuttu.

Avà vi dicu di a bellezza è di sicuru i prublemi di a stazione di sci di Sarıkamış chì aghju scupertu per a prima volta.

Cuminciamu cù u trasportu prima, è vulemu chì u presidente Erdogan piglia a manu in questa materia.

Sarıkamış hè una di e stazioni di sci più vantaghji in u mondu in quantu à a vicinanza di l'aeroportu; Una meza ora dopu site à l'hotel. Malgradu stu vantaghju, u prublema hè sperimentatu in quantu à i tempi di u volu domesticu. Sè vo vola da Ankara, risicate di perde una meza ghjurnata, s'è vo vola da Istanbul, perderà un ghjornu sanu. Hè da esse cunnisciutu chì l'arrangiamentu in i tempi di volu serà ancu successu in quantu à attrae turisti in Kars.
Avà diciamu "Let's ski".

smaltu di cristallu

Parlendu di sci, assoc. Aghju pigliatu Mehmet Şirin Güler. Era assai fieru quandu hà dettu: "A nostra hè a terza stazione di sci d'altitudine più alta in u mondu dopu l'Alpi è u Canada". Parlava ancu di u pinu giallu. "U pinu scotch hè l'unica spezia chì cresce trà 2.100-2.700 metri. Sarikamis hè l'unica pista in u mondu cù Scotch Pine. Una altra caratteristica hè chì cresce in tempu seccu. Questu significa chì a rata di umidità hè "zero". Quelli particeddi chì cascanu cristalli nantu à a terra ùn si attaccanu micca cum'è in altri spazii di sci. Si ferma seccu perchè ùn ci hè micca umidità. Questu impedisce l'agglutinamentu nantu à e piste.

senza ferita

Per quessa, Sarıkamış hè u nostru centru di sci cù u più bassu tassu di ferite. U periculu di avalanche hè ancu zero. In altre parolle, "senza ghiaccio quì". Sapete, se u sole sbatte u sole neru squamosu è seccu, brilla cum'è un pezzu di vetru.

A bellezza in Sarıkamış ùn hè micca limitata à queste. Siccomu i berfins (fiocchi di neve) ùn si fermanu micca inseme, hè necessariu di guardà cun piacè cumu i rami di neve chì cascanu da i rami di pinu in a minima brisa creanu una maghjina nuvola malgradu quella corta distanza. Ùn basta ! Dicu, mentre guidà nantu à l'elevatori, assicuratevi di piglià un ochju à e transizzioni di u culore in i pini, è a vista generale à l'ascensione è a discesa.

Tracce più difficili sò in strada

Avà guardemu a situazione generale, u futuru è altri prublemi di a regione, cù u sindaco di Sarıkamış di l'AKP, Göksal Toksoy. sohbet Aghju. Toksoy hè un sindaco di 20 anni è hè novu à a presidenza. Dichjarà chì ci sò trè colline più adatte à fiancu à l'attuali piste di sci, Toksoy hà dettu chì ci sò "pistes terrestri cù livelli di difficultà più altu", chì cunsidereghja cum'è una carenza, è chì dui di elli seranu messi in serviziu l'annu prossimu.

Furnirà un accessu direttu à u centru di sci da u centru di Sarıkamış, è i servizii di gondola cumincianu à tempu per a zitella.

A corsa in slitta hè ghjunta

A neve artificiale serà nantu à l'agenda da l'annu prossimu, postu chì e macchine utilizzate per scopi di prova estenderanu a stagione di sci da almenu un mese. Sarikamis serà prubabilmente u primu centru à avè una corsa in toboggan nantu à u ghjacciu l'annu prossimu.

Per aumentà l'attrazione di u centru durante l'estate, dui campi di football, cinque campi di tennis è una sala di sport indoor seranu messe in serviziu in ghjugnu.

L'avvenimenti sò limitati

Senza parlà di i difetti, di sicuru. Prima di tuttu, ci hè una Mansion Katherine in bocca di tutti liate à u centru. In fatti, stu artefattu storicu, chì hè statu custruitu cum'è un locu di caccia per u Tsar Russu, hè dumandatu à esse restauratu è purtatu in u turismu. In più di u ski, hè un prublema seriu chì l'opportunità per l'attività suciale sò limitati. Questu deve esse fissatu. E persone chì scianu pensanu à divertisce quandu u ski hè finitu. L'amatori di l'esqui russi è i turisti, chì alimentavanu stu centru finu à trè anni fà, ùn sò più visitati oghje.

A propositu, duvete certamente menziona Orta Kafe in u centru. U caffè, chì hè statu custruitu dui anni fà cum'è un edifiziu di petra, hè assai animatu à meziornu. Hè l'unicu locu di riposu avà. Sapete, ùn pudete micca andà in Kars è ùn manghjà carne d'oca... Pudete fà questu in Orta Cafe. Ma riservate almenu un ghjornu in anticipu; perchè a carne d'oca deve bolliri per almenu 7 ore. Devi ammette per mè stessu chì aghju manghjatu a carne d'oca megliu quì.

Grazie à Sarıkamış, e particelle chì cascanu in terra in Sarıkamış ùn si fermanu micca cum'è in altre regioni di sci. Si ferma seccu perchè ùn ci hè micca umidità. Questu impedisce l'agglutinazione nantu à e piste.