Tram nostalgicu nantu à e Strade di Sarajevo Again

Nostalgic Tram hè nantu à e Strade di Sarajevo Again: Una copia esatta di u primu tram elettricu utilizatu in u 1895 hè in i carrughji di Sarajevo di novu in Sarajevo, a capitale di Bosnia-Erzegovina, induve u primu serviziu di tram in Europa hà fattu.

U tramviu "nostalgicu" hè statu messu nantu à i rails di novu in parte di i Ghjorni di u Cantone di Sarajevo. U tram, chì partì da a fermata di a Stazione Ferroviaria, passava per Bascarsija è riturnò à a Stazione Ferroviaria via Marshal Tito Street, attirò una grande attenzione da i citadini.

Avdo Vatriç, direttore di GRAS, a cumpagnia di trasportu publicu in Sarajevo, hà dichjaratu chì Sarajevo hà seguitu l'innuvazioni in u 1895 ancu.

Dichjarà chì a maiò parte di i tramvii in Sarajevo oghje sò vechji è chì i rails anu da esse rinnuvati, Vatrich hà enfatizatu chì anu prisentatu u prughjettu di riparazione chì anu preparatu per portà i rails à u livellu di l'altri paesi europei à u Ministeru di i Trasporti di u Canton di Sarajevo.

U Ministru di i Trasporti di u Canton di Sarajevo, Muyo Fişo, hà dichjaratu chì a sicurità di i citadini chì viaghjanu in tram hè a so prima priorità è hà dettu chì nisun trammu chì ùn hè micca sicuru per i passageri ùn hè messu nantu à e rota.

Intantu, 20 tramvii novi chì venenu da Konya seranu aghjuntu à i tramvii di fabricazione tedesca è ceca utilizati in e strade di Sarajevo oghje. U direttore di GRAS Vatriç hà dichjaratu chì i 20 trams chì venenu da Konya seranu utilizati per rimpiazzà i 20 trams obsoleti.

I citadini anu l'uppurtunità di viaghjà in tram nustalgicu nantu à a listessa strada in tuttu u ghjornu.

U primu tram d'Europa

A Bosnia-Erzegovina, chì era annessa à e terre ottomane da Mehmed u Cunquistatore in u 1463, passava sottu u regnu di l'Imperu Austro-Ungarico in u 1878. Unu di i prughjetti implementati da l'Imperu Austro-Ungarico, chì hà pigliatu u cuntrollu di a Bosnia-Erzegovina, era "u primu tram d'Europa".

L'ufficiali austro-ungarichi, chì anu a paura chì u trammu ùn sia micca accettatu da u publicu in u so propiu paese è ùn puderia micca curriri cum'è previstu, decisu chì u primu viaghju di u tramvia serà fattu in Sarajevo, micca in Vienna.

U travagliu principia in Sarajevo in u 1884 è finisce in u 1885. U « primu tram », fattu di legnu è tiratu da i cavalli, hà fattu u so primu viaghju u 28 di nuvembre di u 1885, dopu ch’ellu era nantu à i so rails. A durata di i rails di stu tram, chì hè stata utilizata per a prima volta in Europa, era di 3,1 chilometri. U tram hà finitu u so viaghju da Ferhadiye Street à a stazione di trenu cù 28 passageri in 13 minuti. Siccomu i rails eranu unidiretti, u cavallu chì arrivava à l'ultima tappa era ligatu à l'altru finale di u tram è i viaghji sò fatti cusì. I cavalli chì tiravanu u trammu eranu cambiati è riposu ogni dui viaghji.

Dieci anni dopu à u 1885, quandu u primu tramvia trainatu da cavalli cuminciò à esse usatu, Sarajevo ottenne u so primu tram elettricu, ma pigliò assai tempu per a ghjente di Sarajevo per abituassi à stu tram. U publicu era riluttante à cavalcà sti tramvii, chì chjamanu "mostri elettrici", per un bellu pezzu.

In Sarajevo, i servizii di tramvia sò attualmente urganizati in a distanza di 20 chilometri trà Ilica è Bascarsija.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*