Hè a fine di u centu anni di brama - a ferrovia Burdur Antalya

e più belle rotte ferroviarie di Turchia
e più belle rotte ferroviarie di Turchia

Ferrovia Burdur Antalya - A brama di centu anni hè finita? : U sognu di Antalya, chì hà un postu assai impurtante per u turismu turcu oghje, per ghjunghje à a ferrovia, chì dura dapoi u 1892, pare ch'ella sia infine diventata. E ferrovie sò state trascurate tantu chì solu 1950 chilometri di ferrovie puderanu esse custruitu annu in u periodu 1980-30. In u trasportu ferroviariu, induve i travaglii di treni d'alta velocità anu acceleratu in l'ultimi anni; U prublema di u trasportu di a reta ferroviaria, chì hè stata purtata è lasciata à Burdur in l'anni 1935, in u Golfu di Antalya hè sempre in l'agenda di questi ghjorni.

A GLORIA DI ATATÜRK

Durante a so visita à Antalya in marzu 1930, Atatürk hà identificatu personalmente sta necessità in Antalya è hà datu a bona nova chì a ferrovia serà purtata à Antalya u più prestu pussibule. Dopu, a Gran Assemblea Naziunale hà cuminciatu à travaglià è una lege hè stata promulgata per a custruzzione di a Ferrovia Afyon-Antalya. Migliaia di residenti di Antalya si sò riuniti in a Piazza di u Guvernu u 5 di ghjennaghju di u 1933, è felicitavanu a decisione parlamentaria nantu à a custruzzione di a linea ferroviaria Afyon-Antalya cun grande entusiasmu. In fattu, l'11 di ferraghju 1935, l'ingegneri austriachi Bezic, Schitehelm è Davit sò stati mandati in Antalya per esse impiegati in a custruzzione di a linea di ferrovia Afyon-Antalya. A bona nutizia chì Antalya uttene un trenu [trenu] hè datu u 10 di lugliu di u 1935. Ancu Muharrem Önal, una di e figure principali di u periodu, hà scrittu i so pinsamenti nantu à questu sughjettu in u Giurnale Ufficiale di Antalya datatu l'11 di lugliu di u 1935, "Avemu intesu u fischiu di l'avà..." U maresciallo Fevzi Çakmak hà bluccatu stu tentativu per ragioni di sicurezza. .

FATTU IN 1980

In u 1980, u Ministeru di i Trasporti hà iniziatu u travagliu di u prugettu offrendu l'inchiesta, u prughjettu è i servizii di ingegneria di a linea ferroviaria Burdur Antalya. Mentre i studii di u prugettu eranu in corso, u studiu di fattibilità di a linea hè statu realizatu da l'Università Tecnica di u Mediu Oriente da u stessu ministeru, ma cum'è u risultatu di u studiu hè statu cunclusu chì a linea ùn era micca "fattibile", u prugettu era abbandunatu. è in u 1981 a custruzzione di a ferrovia per Antalya hè stata escluduta da u prugramma d'investimentu. In novu, un studiu hè statu iniziatu in u 1984 cù a vista chì puderia cuntribuisce à una megliu valutazione di u putenziale agriculu è turisticu di a regione di Antalya è chì ancu creà benefici per l'ecunumia di u paese. METU hà avutu e linee Burdur-Antalya è Isparta-Antalya paragunate in termini di fattibilità. Cù una nova iniziativa di u Ministeru di i Trasporti in u 1995, i studii di fattibilità di e linee ferroviarie cuncepite trà Burdur-Antalya è Isparta-Antalya sò stati aghjurnati in u quadru di un protocolu firmatu cù METU. Tuttavia, sti studii di fattibilità ùn anu micca datu risultati pusitivi nè; Hè statu decisu chì e linee ùn sò micca fattibili economicamente è finanziariamente. In a valutazione di u prughjettu parte di u rapportu di studiu di fattibilità; Hè statu dichjaratu chì i rivenuti da ottene dopu à a fine di u prugettu ùn copreranu micca e spese di custruzzione è di operazione.

PERCHÈ hè IMPORTANTE ?

Antalya, chì avemu definitu cum'è a capitale di u turismu, a cità mundiale, deve avà avè una ferrovia u più prestu pussibule. Comu pudete vede, u trasportu di carichi è di passageri in Turchia aumenta ogni annu. A custruzzione di una ferrovia per sta cità, chì hè un pioniere in verdura fresca è frutti è fiori tagliati, aumenterà significativamente l'esportazioni di verdura è frutti di a regione. A ferrovia deve scuntrà Antalya. Cusì, a ferrovia da esse custruita ùn hà micca solu attivatu u turismu domesticu, ma ancu Antalya riceverà a so parte meritata di l'ingudu da u cummerciu è di i prudutti agriculi. U trasportu stradale cù camioni è autobus ùn pare micca esse in una pusizioni per suppurtà più sta carica. Se u prughjettu di u trenu d'alta velocità ghjunghje à a regione di u Mediterraniu Occidentale, un passu assai impurtante serà registratu in u turismu turcu è l'esportazione di prudutti agriculi. Cunnettendu Antalya à e regioni internu di u nostru paese cù una nova ferrovia di tecnulugia aumenterà a produtividade in parechji settori. Antalya, chì furnisce u 65 per centu di i vegetali è di i frutti di Turchia, pò solu furnisce i so prudutti à i mercati vegetali europei per strada o camioni chì passanu in ferry da Tekirdağ à e coste italiane. Perchè i pruduttori in Antalya ùn anu micca alternativa, ma di trasportà i so prudutti cù camioni, chì fermanu assai primitivi in ​​e cundizioni d'oghje. Questu hè ancu u casu in u turismu domesticu. Una persona chì vene in Antalya per visite turistiche certamente preferirà questu s'ellu ci hè una opportunità di trenu à alta velocità.

Azzione di novu

In i ghjorni passati, hè statu scrittu in u Mediterraniu in Sabah chì u prughjettu di u trenu d'alta velocità Antalya hè statu ripresu in azzione, è a so custruzzione principia in 2016. In l'ultimi deci anni, u sgiò Sadık Badak, membru di l'ANSİAD è diputatu di u Partitu AK, hà fattu u più grande sforzu per custruisce una ferrovia per Antalya. Hè innegabile chì u sgiò Badak hà mantene a nostra brama di ferrovia nantu à l'agenda è hà fattu una grande cuntribuzione à a decisione di custruisce una ferrovia à Antalya oghje. Se l'agricultore d'Antalya ùn hà micca i mezi per purtà a so merchenzie à i mercati grossisti europei in 24-48 ore per carri frigoriferi, ùn ci hè micca un mercatu alternativu. U turistu chì vene in Antalya ghjunghjerà à Konya-Ankara-Istanbul cù un trenu d'alta velocità cù tour di 2-4 ghjorni, è questu creà una diversità di i clienti in u turismu turcu. Noi, a ghjente di Antalya, aspettemu cun grande speranza per a realizazione di u prughjettu di a ferrovia chì avete bramatu di scuntrà per quasi un seculu.

L'INIZIATIVI INIZIATI IN U PERIODU OTTOMAN

In fatti, si vede chì i tentativi per a custruzzione di a ferrovia à Antalya cuminciaru in l'ultimu periodu di l'Imperu Ottumanu. Per esempiu, in u ducumentu datatu l'8 di sittembri 1892, a petizione di Baron De Sfelter, l'avucatu di l'American Corci Earl Cerh, chì dumandava l'autorizazione per scopre a strada ferroviaria da Antalya à Sivas, è in u ducumentu datatu u 17 d'aostu. 1913, nantu à a custruzzione di un portu cummerciale cù una linea di ferrovia in Antalya, include a corrispondenza cù Umur-u İktisadiye ve Sanaiye Anonim Şirketi. In u documentu di u 24 di maghju di u 1919, si vede chì durante l'occupazione italiana di Antalya, a custruzzione di a linea di ferrovia trà Finike è Antalya-Burdur principia senza permessu di u guvernu. In ogni casu, quandu l'occupazione finì u 5 di lugliu di u 1921, stu tentativu era ancu inconclusu. U 29 di ghjugnu di u 1927, u Ministeru di Nafia hè statu autorizatu à negocià cù a cumpagnia chì aspirava à custruisce a sezione Burdur-Baladız-Dinar-Sandıklı di a ferrovia prevista per esse custruitu trà Afyon è Antalya. U 27 di ghjugnu di u 1928, u guvernu hà decisu di fà currispundenza annantu à u costu di a Cumpagnia Bruder Redlich per a custruzzione di a ferrovia Afyon-Antalya. Ma nisun risultatu hè ottenutu.

 

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*