L'avventura di u tram elettricu in Istanbul

L'avventura di u tram elettricu in Istanbul: I tram elettrichi cuminciaru à operare in Istanbul in u 1913. Hè statu abulitu in u 1961 per a causa chì ùn era micca efficace. Prima di trammi elettrici, "trammi trainati da cavalli" sò stati utilizati per circa 42 anni.

I primi tramvii "tirati da cavalli" in Istanbul cuminciaru à funziunà in u 1871, 18 anni dopu l'Europa. Dopu à una avventura di circa 42 anni, i "trammi trainati da cavalli" sò stati rimpiazzati da "trammi elettrici". I trams elettrici, chì cuminciaru à funziunà in u 1913, sò stati completamente eliminati in u 1961, perchè ùn eranu micca efficienti.

A custruzzione di u tram in Istanbul hè stata realizata cum'è u risultatu di a cuncessione datu à Kostantin Karapano Efendi, è a prima linea hè stata messa in serviziu u 31 di lugliu di u 1871, trà Azapkapı è Beşiktaş, cù una ceremonia in Tophane. Cù u "Contrattu nantu à a Custruzzione di Tramway è Facilità in Dersaadet" datatu u 30 d'Aostu 1869, l'affari di l'auto, tiratu da animali, hè statu datu à a "Compagnia di Tram di Istanbul", chì hè stata fundata da Karapano Efendi per 40 anni, fendu un ferrovia per u trasportu di passageri è merchenzie in e strade di Istanbul. A cumpagnia, chì u so campu d'attività hà sviluppatu in l'anni dopu, hà cuminciatu à esse cunnisciuta cum'è "Dersaadet Tramway Company" in u 1881.

Mentre i primi tramvii trainati da cavalli sò stati stabiliti trà Azapkapı è Beşiktaş, sta linea hè stata allargata dopu à Ortaköy. Allora, e linee Eminönü-Aksaray, Aksaray-Yedikule è Aksaray-Topkapı sò state aperte, è in u primu annu di funziunamentu, 430 cavalli sò stati utilizati, generendu 4,5 mila lire in cambiu di 53 milioni di passageri. Più tardi, e linee da Voyvoda à Kabristan Street - Tepebaşı-Taksim-Pangaltı-Şişli, Bayezid-Şehzadebaşı, Fatih-Edirnekapı-Galatasaray-Tünel è Eminönü-Bahçekapı sò state aperte.

I tramvii di cavalli, chì cuminciaru à operare in i cunfini di l'Imperu Ottumanu, sò stati dopu stabiliti in e grande cità di l'imperu è messi in opera prima in Saloniccu, dopu in Damascu, Baghdad, Izmir è Konya. In u 1880, una fermata hè statu introduttu in tramvii. Nanzu, si firmò induve u passageru vulia, chì rallentò a so vitezza. In u 1883, a linea di tram hè stata stallata à Galata, Tepebaşı è Cadde-i Kebir (Istiklal Street. I depositi di tram Beşiktaş sò stati aperti in u 1911 è Şişli in u 1912. À l'iniziu di a Guerra Balcanica in u 1912, tutti i cavalli appartenenti à u Tram di Istanbul). Cumpagnia (unità 430) sò stati acquistati per 30 mila lire, Istanbul hè stata lasciata senza tram per un annu. Dui anni dopu, cù l'iniziu di a Prima Guerra Munniali, u trasportu in Istanbul si firmò per ottu mesi.

U funziunamentu di tramvii tirati da cavalli, chì eranu cunsiderati u principiu di u trasportu publicu in Istanbul è eranu famosi per i so cunduttori varda chì currianu davanti à i cavalli per avvistà i pedoni gridendu varda (spostà) cù e so trombe (nefir), era finita in u 1914.

Istiklal

In u 1913, a prima fabbrica elettrica di Turchia hè stata stabilita in Silahtarağa è l'operazione di tram elettricu hè stata iniziata cù a prima messa in opera di a reta di tram l'11 di ferraghju 1914.

Tulipanu

In u 1933, a flotta di tram è autobus in Istanbul (320 tram + 4 autobus) hè stata messa in serviziu cumplettamente. In u 1955, l'Anatolian Side Üsküdar è Around Tramway Enterprise (Üsküdar - Kadıköy Public Tramways Company) hè stata trasferita à IETT cù tutte e so facilità.

Accademia militare

I tram elettrichi, chì anu servitu da i dui lati di a cità per cinquant'anni, anu dettu addiu à i so passageri cun tristezza, perchè ùn anu pussutu seguità a velocità sempre crescente di a cità, in u so ultimu viaghju in a parte europea. u 12 d'aostu di u 1961, è in u latu anatoliu u 14 di nuvembre di u 1966. Trolleybus sò stati messi in opera invece.

In u 1989, a risturazione di i vechji vagoni in u museu hà purtatu u tram elettricu in serviziu cum'è un simbulu è ancu per scopi nostalgichi.

Istiklal Street, chì i so sforzi di pedestrianizazione sò in corso, hè statu cunsideratu u locu più adattatu per questu. Cusì, u trammu nostalgicu d'oghje hà cuminciatu à operare nantu à a linea Taksim-Tünel.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*