E Stalle di Dingo in Istanbul

Dingo's Stables in Istanbul: In l'area cunnisciuta cum'è "Dingo's Barn", situata daretu à l'Acqua Maksemi in a Piazza Beyoğlu Taksim, ci hè avà un magazinu di riparazione è un magazzinu di u Tram Nostalgicu.
Avete mai dumandatu da induve vene a frasa u granaghju di Dingo ? L'urighjini di stu idiomu data di a stalla di un grecu chjamatu Dingo, chì hà firmatu i tramvii di cavalli in Taksim in l'anni 1800. Cunnisciutu per i so documentarii di Istanbul, Levent Akın dice chì u più grande di u Dingo's Barn, chì hè famosu per a so dimensione in Taksim, hè in realtà in Şişli.

I tramvii trainati da cavalli si preparanu per a partenza in Şişli (1890)
Avemu usatu a frasa "entrata è uscita ùn hè micca chjaru cum'è u granagliu di un dingo" in parechje volte in a nostra vita. Avete mai dumandatu da induve vene stu idiomu ? Per quelli chì ùn sanu micca, TRT Documentary Levent Akın, chì hè cunnisciutu per i so documentarii d'Istanbul, hà dettu: "I primi tramvii trainati da cavalli, chì sò entrati in serviziu in Istanbul dapoi u 1871, anu servitu cum'è monopiani nantu à i pendii di a cità. cità è cum'è dui piani nantu à e strade senza pendenza di a cità. I cavalli doppiu sò stati imbrigliati à i tramvii, quandu i carru pisanti sò ghjunti in cima di a pendenza, un altru coppiu di cavalli sò stati attaccati à l'area d'attesa, attraversendu cusì a linea inclinata. A stalla induve i cavalli sò imbrigliati à i tramvii hè ghjustu accantu à u Centru Culturale Francese, l'area induve i trams elettrici sò attualmente in riparazione in Taksim.

U steward di a stalla era un vechju grecu chjamatu Dingo. Dingo, chì spessu abbandunava a stalla ch'ellu era incaricatu per andà in a taverna, andava à u stagnu cum'elli vulianu, alimentava i cavalli stanchi in riserva, è pigliava i cavaddi chì andavanu à cullà in pente pè ligà. à i carri. Sta situazione hè stata aduprata cù l'espressione "Dingo's barn", chì significa un locu induve a ghjente in Istanbul ùn sanu micca quale entra o parte da quellu ghjornu à questu ghjornu.

Trams estivi davanti à a municipalità di Beyoğlu (1910)
A linea Azapkapı-Beşiktaş, chì hè stata finita in u 1871, hà cuminciatu à operare dopu. Karaköy longu a linea, Kabataş è Beşiktaş, sò stati custruiti trè fermate è sale d'attesa. Era ancu pruibitu à i tramvii di piantà fora di e fermate. Sta linea era a prima linea di tramvia trainata da cavalli. A tarifa di a linea in quellu tempu hè da Azapkapı è Beşiktaş. KabataşEra 40 dollari per 'a, è 80 dollari per tutta a linea. I carru di sti trams di cavalli sò stati scelti da Viena, è i cavalli sò stati scelti da i cavalli ungheresi chjamati katana, chì eranu abbastanza forti per purtà i carri. A più grande stalla per i cavalli ùn hè in realtà micca Taksim. L'area induve u centru cummerciale si trova in Şişli era un grande depositu di tramvia trainatu da cavalli.
QUESTI CAVALLI PORTAN 5 MIL PASSAGERI IN 721 MESI
I tramvii trainati da cavalli chì furnianu u trasportu di a cità sò diventati sempre più populari di ghjornu per ghjornu. E voci di a dumanda aumentavanu da ogni pruvincia è a lunghezza di a linea aumentava ogni ghjornu. Tantu cusì chì a linea Galata-Beşiktaş, chì hè stata messa in serviziu in u 1871, hà purtatu 5 mila 721 passageri in 957 mesi. A linea Eminönü-Aksaray, invece, hà righjuntu circa 42 mila passageri in solu 155 ghjorni. Cusì, i tramvii trainati da cavalli anu fattu più di 876 milione di prufitti da un totale di 1 mila passageri.

A STABULA DI DINGO È ORA UN CAFE
Ancu s'è a storia di i tramvii di cavalli, chì furnisce una grande comodità in u trasportu urbanu, ghjunghje oghje cù una frasa, sta storia ùn hè micca solu una frasa, ma ancu un caffè.
"Dingo's Barn", chì hè avà un magazinu di riparazione di tram in a strada Istiklal, ghjustu accantu à u Centru Culturale Francese, hè sopravvissutu cum'è un caffè accantu à a riparazione. U pruprietariu di u caffè, Ali Haydarbatur, hà chjamatu u caffè, chì opera, inspiratu da a storia di a regione, "Dingo's Barn".

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*