Kanal Istanbul è u prughjettu TANAP anu spaventatu u mondu

Kanal Istanbul è u prughjettu TANAP anu scantatu u mondu: Kanal Istanbul è u prughjettu TANAP anu scantatu u mondu. A Russia prova di ghjunghje à u Mediterraniu per via di l'Iran, è a Cina prova di ghjunghje à u Mediterraniu attraversu u canali chì deve esse apertu in Israele.

Nta l'ultimi anni, Turchia hà rinfurzatu ancu a so pusizioni strategica cù novi rotte energetiche è cummerciale cum'è Canal Istanbul, i novi pipeline di petroliu è di gas naturale Qatar-Ceyhan è Iraq-Ceyhan, è a linea TANAP da u Caspiu. In ogni casu, i muvimenti contru sò ancu venuti da Russia, Cina, Iran, Israele è Egittu.

Mentre u 80 per centu di u cummerciu mundiale hè realizatu per mare, u Canale di Suez in Egittu, chì cunnetta l'Oceanu Indianu attraversu u Mediterraniu è u Mari Rossu, hè ancu a strada di transitu per u 10 per centu di stu cummerciu solu. L'Eggittu hà u scopu di aumentà u so inguernu annuale da i navi mercantili à 13 miliardi di dollari cù a so seconda mossa di u Canale di Suez.

CORRIDOR ISRAEL

Israele, chì hà trovu grandi riserve di gas naturale in u Mediterraniu, apre un "corridore cummerciale" trà Ashdod in u Mediterraniu è u portu Eliat in u Mari Rossu per creà un novu canale chì esclude l'Egittu. In alternativa à u canali d'acqua di Suez di 163 chilometri di lunghezza, u trenu di merci è u corridor autostradale di 350 chilometri di lunghezza crearà una nova strada cummerciale trà u Mediterraniu-Mar Rossu-Oceanu Indianu. Stu prughjettu hè d'impurtanza vitale per Israele, chì ùn pò micca scurdà di a chjusura di Suez da l'Egittu trà u 1967 è u 1975.

A CINA sbarcò in u Mediterraniu

U prugettu, chì hè previstu di custà 20 miliardi di dollari, serà finanziatu da u Bancu di Sviluppu Chine è a so custruzzione serà fatta da cumpagnie chinesi. Perchè in questu modu, una cunnessione di rotta cummerciale serà stabilita trà i porti cinesi è i porti di Eliat in u Mari Rossu è Ashdod in u Mediterraniu, u core di e rotte energetiche mundiali.

A RISPOSTA JET hè ghjunta

L'Eggittu hà ancu ricevutu una risposta di jet à u prugettu di Israele per disattivà Suez. Tiran è Sanafir, e duie isule induve stu corridore si apre à u Mari Rossu, sò stati rimessi à l'Arabia Saudita, chì hà ancu pioniere l'Armata Islamica. L'Arabia Saudita tene e carte sia per l'embargo di petroliu sia per a chjusura di u Corridor d'Israele.

UN SERIU CONCORRENTE PER L'USA

U prugettu di culligamentu di u Mari Caspiu à u Golfu Persicu, pensatu da l'ingegneri russi in l'anni 1890, hà ancu realizatu u sognu di a Russia di apre à l'Oceanu Indianu è u Mediterraniu cù a so marina in u Caspiu. Questu serà ancu un rivalu seriu per l'USA, chì cuntrolla e rotte di u cummerciu marittimu cù a marina più grande di u mondu.

E COSE ùn sò micca listessi in u Mediu Oriente

Membro di a Facultà di l'Università Tecnica Yıldız Prof. Dr. Nurşin Ateşoğlu Güney hà dettu chì ùn pare micca pussibule di realizà u canali Caspian-Basra in u mumentu per via di u so costu. Sakarya University Member Faculty Prof. Dr. Ebubekir Sofuoğlu hà dichjaratu chì questi prughjetti puderanu facilità e relazioni turco-russo-iraniane è hà dettu: "L'apertura di a Russia à l'Oceanu Indianu senza dubbitu creà una grande zona per questu, ma questu ùn affetta micca l'impurtanza di u strettu turcu. A strada di u cummerciu numeru unu in u mondu hè u Mediterraniu, è per quessa, 35 navi di guerra di paesi senza costi viaghjanu in a regione. Cù stu prughjettu, l'insistenza di a Russia nantu à u "strettu" pò diminuisce è Türkiye pò esse alleviatu. In ogni casu, sta volta a Russia hà da esse constantemente cun l'Iran per questu canale. L'ostaculu à u corridore israelianu sò duie isule di l'Arabia Saudita. "E cose in u Mediu Oriente ùn sò più ghjucate cum'è prima".

CASPIAN CONNESSE À BASRA

U prughjettu di apre u Mari Caspiu à Basra crea un corridore energeticu maiò purtendu u petroliu è u gas naturale iranianu è russu in Cina è India. U prugettu hà ancu scopu di furnisce una grande superiorità militare spinghjendu a Russia in mari caldi è in l'Oceanu Pacificu per a prima volta. A mossa trà l'Iran è a Russia hè di compie u canali d'acqua di 1300 chilometri trà u Mari Caspiu è u Golfu Persicu da u 7 per 2020 miliardi di dollari. Cusì, u trasportu di carichi, chì dura 40 ghjorni trà l'Europa di l'Est è Mosca è Mumbai, u core di u cummerciu indianu, serà ridutta à 14 ghjorni. Mentre chì questu serà una nova alternativa di strada cummerciale per i principali importatori cum'è a Russia è l'Iran, l'Europa, l'India è a Cina, serà un rivale di u Canal Istanbul di Turchia è TANAP, i prughjetti di u corridore di u Mar Rossu d'Israele è l'Egittu Suez.

L'Eggittu hà u scopu di aumentà u so inguernu annuale da i navi mercantili à 13 miliardi di dollari cù u secondu prughjettu di u Canale di Suez.

U canali trà u Caspiu è u Golfu Persicu hà ancu realizatu u sognu di a Russia di ghjunghje à i mari caldi.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*