Tram da Laleli à u mondu

Tram da Laleli à u mondu: Perchè u statu civilizatu più accettabile in Istanbul hè a sulitudine. Mentre chì l'altri cità sò citati cù i so coppiu felici o i soli preferiti, sò i so "soliti preferiti" chì glorificanu Istanbul.
In verità, Istanbul hè un cuncettu enormu. Istanbul hè un cuncettu cum'è a geometria, cum'è u capitalismu, cum'è a libertà. Ùn si pò dì bè bellu, cattivu bruttu ; In esencia, hè un cuncettu sanu chì cuntene assai cumpunenti chì toccanu tuttu è tutti.
A storia d'Istanbul di tutti principia in una manera simile; Trasferimentu in Istanbul, uttene una scola in Istanbul, emigrà in Istanbul... S'è ci si sentemu quì avà, cuntaremu assai clichés ; Sì grande o dicu Istanbul, dicemu chì a so petra è a terra hè d'oru, dicemu "Puttana Istanbul", dicemu ancu solu in folla. Ma chì avete bisognu. Sè vo vulete lagnà troppu, ch'ellu sia u mo invitatu un'altra volta. Ma sta settimana in Neco, ci sò certi casi d'Istanbul chì certi ùn ponu finiscinu di maledicà, ma mi piace assai, allora chì sia un prublema per elli (!)
Un ingegnere amicu mio era andatu à travaglià in Afganistan anni fà. Ci era qualcosa chì insistia è cunfessava ogni volta ch'ellu andava in licenza è ogni volta ch'ellu tornava. Di solitu straccia trà a so quarta è a quinta birra, cum'è per trasmette u sicretu di a vita : "Cuntinueghjanu à dì macchina di u tempu ! A macchina di u tempu hè stata inventata, ùn sapete micca. Da quì, pigliate mille aerei, pigliate mille è un minibus in Kabul, andate à u campu di custruzzione induve u travagliu, cumprà una macchina di u tempu per voi; Avete 400 anni fà ! In fatti, ciò chì chjamanu una macchina di u tempu hè un aviò, nimu u sà ! ellu dicia. Forsi ùn ci sò micca distanze di volu o intervalli di 400 anni in Istanbul, ma ci sò millaie di forme di vita è sementi di vita chì ponu esse ghjunti da un minibus o un autobus. In u mo parè, quandu Cemal Süreyya hà dettu: "Semu in un trammu chì andava da Laleli à u mondu ...", vulia dì esattamente Laleli è esattamente u mondu. Mentre abbellisce Istanbul, ci sò parechje persone chì pensanu chì cercanu da un puntu di vista assai diversu è dicenu: "Ma Istanbul hè bella per quelli chì anu soldi, duvete ancu dumandà à Istanbul à quellu di Bağcılar à Sultançiftliği". Mentre chì Istanbul; Hè cusì unicu, postu chì a volte hè a cità induve quelli chì campanu in Bağcılar sanu megliu ciò chì significanu u strettu è u mare è a tristezza cà quelli chì campanu in Bebek. In a nutizia / intervista intitulata "Open Air Meyhaneleri" publicata in Suitcase Magazine, dà u microfonu à i fratelli chì stallanu una tavola raki à u bordu di E-5 è unu di i fratelli dice: "Avemu una debulezza per cose chì scorri. Per certi, a cala diventa u mare, per noi hè una strada tamanta ». Avà, quale di noi pò dichjarà chì stu fratellu gode di raki menu chè ellu in a taverna in Ortaköy ? Hè liberu d'esse arrabbiatu cù Istanbul, sicuru, ma chì ne dite d'amà ? Sentite u vostru amatu finu à l'ossu è cunfessendu sè stessu?
Per esempiu, i misgi di Istanbul vi salutanu, sapete ? Entri in carrughju, ti fighjanu, ti fighjulanu un pocu... Ancu s'elli anu tutti a so basura, ùn si scurdanu per un minutu ch'è tù sì a terra di quella basura. Dopu ci sò i soliti in Istanbul chì si alzanu prima matina è lascianu manghjà sottu à ogni pilastru cù un saccu nantu à a spalle per quelli misgi. Perchè u statu civilisatu più accettabile in Istanbul hè a sulitudine. Mentre chì l'altri cità sò citati cù e so coppie felici o i so single preferiti, sò i so "soliti preferiti" chì glorificanu Istanbul. Beie u tè, a zuppa, u raki è a birra solu hè a prova di a maturità per un Istanbulite. E quelli zie / zii di gattini anu digià aduttatu questa accettazione cum'è mottu per elli. Hè per quessa ch'elli ùn ponu fà senza i misgi.
I cani di Istanbul sò una razza diversa. Ci sò tutti dichjarati cum'è infurmazione per sentite; sensu di i cani. Si dice chì quelli criaturi miraculosi ponu sente a nuvola di pioggia, u terrimotu, u tifone prima di qualcunu. Ciò chì u mitu ùn hà ancu pigliatu in contu hè a capacità di i cani d'Istanbul per sente a sulitudine, à u cuntrariu di i cani. Perchè ogni volta chì vede qualcunu marchjendu in casa solu è stancu, i cani d'Istanbul u seguitanu cum'è u fantasma guardianu in i filmi, è accettanu cum'è una vergogna di lascià senza lascià in casa.
E contru à un altru mitu, u prublema più grande di ogni grande cità ùn hè micca u trafficu, ma l'incapacità di tuccà l'altri. Ma à u cuntrariu di l'altri metropoli, l'Istanbuliti anu una suluzione ingegnosa à stu prublema chì sfurtunatamenti ùn pò micca esse implementatu in terra. Quandu un mare intervene, un battellu apparisce davanti, allora tutti l'ostaculi sò alzati per e persone chì volenu surrisu à l'altri. Iè; Parlu di sventà cù entusiasmu da terra à ferry, da ferry à terra, è da ferry à battellu ! Una felicità talismanica, chì ùn hè micca datu à i passageri di ogni altru paese è cità, vene in esistenza, è vi truverete à salutà cù entusiasmu e persone chì ùn avete mai scontru.
Quandu dicemu chì era un gabbianu, un bagel, è u sonu di colombe, u risicu di cunnetta cù u canali di televisione di a Municipalità di Istanbul aumenta, sò cunuscenza (!) Per quessa, saria logicu finisce l'articulu in tempu puntuale. . Ma ci sò altre 2 cose chì vogliu dì in u scopu di "murrà s'ellu ùn dice micca". I vechji di i carrughji di Istanbul chì ùn ponu micca abbastanza di fighjulà a vita. Quelli chì avemu cuminciatu à vede in quasi ogni strada dapoi i mesi di primavera, chì mettenu a so sedia è si ponenu davanti à a so porta tuttu u ghjornu, venenu à a vita cù a ghjente chì passanu, è trovanu un pocu di cunsulazione in ciò chì anu passatu. . Riposi in pace ; Ci sò in Bebek, in Sultançifliği...
Infine, un'altra unicità di Istanbul, i zitelli di strada programati per cuntà è sente i guai... Finu à chì pudemu vede, cuntà è sente. Diceranu cù a cunfidenza ch'elli sò i veri patroni di Istanbul, ma cù a ferita ch'elli sò un pocu più suliti chè tutti i Istanbuli...

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*