U prughjettu di u funiculu di u Monasteru di Sumela hè statu abbandunatu

U prughjettu di u funiculu di u Monasteru di Sümela hè statu scavalcatu: Hè statu decisu di piantà u prugettu di funivia da esse custruitu, unu di i lochi storichi di Trabzon, u Monasteru di Sümela, per via di l'applicazione à l'UNESCO.

U prugettu, chì era preparatu per ghjunghje à u storicu Monasteru di Sümela in a valle Altındere di u distrittu Maçka di Trabzon in funivia, ùn hè statu cunsideratu appropritatu da u Ministeru di a Cultura è u Turismu per via di l'applicazione di u Monasteru di Sümela à a Lista di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO. Cù l'avvertimentu di u Ministeru di u Turismu, u Cunsigliu Municipale di Trabzon Ortahisar hà iniziatu e so riunioni di lugliu. À a prima riunione di lugliu, hè statu discutitu u "Rapportu di travagliu di u Cunsigliu di a cità di Ortahisar". Intantu, u presidente di u Cunsigliu di a cità di Ortahisar, Ahmet Aslanoğlu, chì era in u parlamentu, hà pigliatu a parolla è hà dichjaratu ch'elli vulianu participà à l'attività turistica, è hà purtatu u prublema à u Monasteru di Sümela quandu un funiculu serà custruitu.

Parlendu annantu à sta quistione, u membru di u Parlamentu di u Partitu AK Seyfullah Kınalı hà dettu: "Cum'è a municipalità metropolitana, avemu avutu un travagliu nantu à a funivia è avemu fattu una longa strada. Tuttavia, avemu dumandatu chì u Monasteru di Sumela sia inclusu in a Lista di u Patrimoniu Mondiale di l'UNESCO. U Ministeru di a Cultura è u Turismu hà ancu dimustratu sensibilità à u prublema è ci hà chjamatu è ci hà avvistatu. Anu dichjaratu chì se facemu u prughjettu di u telefuninu, pò esse un prublema per u Monasteru di Sumela per esse inclusu in a Lista di u Patrimoniu Mondiale, cusì saria megliu per noi di piantà u prugettu. Hè assai più impurtante per noi di esse inclusi in a Lista di u Patrimoniu Mondiale, continueremu à travaglià da induve avemu lasciatu dopu chì stu travagliu hè cunclusu ".