Ferrovia significa forza è indipendenza

In i primi anni di a Republica, una pulitica ferroviaria naziunale è indipendente hè stata seguita nantu à a basa di u sviluppu è di a difesa.

In i primi anni di a Republica, una pulitica ferroviaria naziunale è indipendente hè stata seguita nantu à a basa di u sviluppu è di a difesa. Mentre chì una media di 240 chilometri di ferrovia hè stata custruita à l'annu, malgradu grandi impossibilità, solu 1950 chilometri sò stati custruiti dopu à 40 malgradu a tecnulugia è l'opportunità finanziaria.

U prucessu di l'innuvazioni tecnulogichi, chì principia cù a rivoluzione industriale, hà ancu purtatu u trasportu rapidu di merchenzie è persone à l'agenda. Per trasportà e merchenzie prudutte à i porti è da quì à altre parti di a terra, 10 mila chilometri di ferrovia sò stati custruiti in un cortu periodu di 115 anni. In i Stati Uniti, l'uttellu più putente per l'immigranti per ghjunghje à novi terreni da u livante à u punente, è in questu cuntestu, per occupà e terri di i populi indigeni, hè stata a ferrovia. Sviluppi simili sò stati sperimentati in Auropa cum'è in i Stati Uniti, è u trasportu di persone è di merchenzie hà aumentatu ghjornu per ghjornu facendu e ferrovie una dopu à l'altru. In u cuntestu di a Russia, u mutivu più impurtante per a custruzzione di a linea Transiberiana hè di ghjunghje à e ricchezze assai ricche di Siberia sotterranee è sopra à terra. In u listessu modu, cù l'estensione di a Ferrovia TransCaucasus à l'Asia Centrale dopu à a "Ferrovia Tattica Militare", hà guadagnatu l'identità di "Ferrovia Strategica" è diventa un strumentu per a sfruttamentu di e ricchezze sotterranee è superficiali di l'Asia Centrale. DR Headrich è P. Mentzel ponu esse citati à u principiu di quelli chì anu fattu una cunnessione trà e ferrovie è l'imperialismu. Mentzel hà introduttu u cuncettu di "imperialismu ferroviariu" in questu cuntestu.

ERA VALUE COME GUN PASSWORD

A geopolitica, chì pudemu definisce cum'è l'usu di a geugrafia per apre un spaziu puliticu per u statu, hè una disciplina valida per a pulitica domestica è per a pulitica estera. In questu cuntestu, l'arrangementu è a strutturazione di u spaziu internu hè ancu una zona d'interessu per a geopolitica. A custruzzione di a Ferrovia Transiberiana in Russia è a Ferrovia di u Pacificu in i Stati Uniti d'America hè una misura pulitica domestica cù una motivazione geopolitica versu u statu è a nazione una parte di u territoriu di u statu in queste regioni è a so ghjente nantu à questu. In lu 1832, M. Lamarque, l'anzianu Generale di Napulionu, cunsidereghja l'usu militari di a ferrovia valevule quant'è a polvara.

L'autorità ottomane ùn anu micca pigliatu in seriu l'impurtanza di e ferrovie, chì anu sviluppatu rapidamente in Europa è in u mondu, finu à a Guerra di Crimea. Cù u 1856 Line Humayun, l'attu di trasfurmà u paese ottomanu in un mercatu per i grandi putenzi di l'Europa era ligatu à certe regule legale. Tuttavia, malgradu i difficultà causati da a mancanza di ferrovie in a Guerra di Crimea è e critiche da l'alleati europei, l'idea chì ci era una stretta cunnessione trà u sviluppu di e ferrovie è l'aumentu di l'intervenzione straniera era arradicata in a mente di tutti l'ottomani. statisti. Fuat Pasha, "a capitale straniera vene, custruisce è opera e ferrovie. Ma perchè prutege i diritti di sta capitale, u so statu è u putere puliticu seguitanu ". Ma senza a ferrovia, e pussibulità di mantene l'Imperu vivu sò ancu spariti.

TRASFERIMENTO CULTURA

U core di a "Weltpolitik" di a Germania, l'espansione è u sviluppu di a so ecunumia cum'è un requisitu di a so pulitica imperiale, era u Prughjettu Ferroviario di Baghdad. In novu, in u scopu di a Ferrovia di Baghdad, sò stati realizati studii in stile Missionariu, è si vulia furnisce un trasferimentu culturale attraversu a ferrovia. Per a creazione di l'area di sfruttamentu, hè previstu di apre e scole nantu à a strada di a ferrovia è di e cità circundanti è di stallà sti lochi cù e culunie tedesche. Un altru modu di penetrazione per u sfruttamentu era l'apertura di l'uspitali è l'orfanaghji, è ancu di e scole, nantu à a strada ferroviaria. Intantu, deve esse nutatu chì e cumpagnie straniere chì custruianu e ferrovie durante u regnu di Abdülhamit anu datu privilegi minieri in i lochi induve passa a ferrovia, è chì a Ferrovia Ankara-Istanbul hè stata deliberatamente allargata à 725 km per fà u massimu usu. di e mine.

FERROVII D'EPOCA REPUBBLICA

A Republica di Turchia, chì emerge cum'è un statu indipendente da a Lotta Naziunale, avia u putere di determinà a pulitica ferroviaria in modu adattatu. Cum'è in u periodu ottomanu, una pulitica ferroviaria naziunale è indipendente hè stata seguita secondu i bisogni cum'è u sviluppu è a difesa basatu nantu à e realità di u paese, micca pressioni esterni. I Ferroviari Turchi di a linea Anatoliana anu vissutu a so età d'oru trà 22-1924 cù a "Legge nantu à l'Organizazione è i Obligazioni di u Scambio di Ferrovie Anatoliane è a Direzzione Generale di Ferrovie", chì hè stata accettata in a Gran Assemblea Naziunale Turca u 1923 d'aprile. , 1940. A ferrovia, chì era 1923 mila 4 chilomitri da u 559, hà righjuntu 1940 mila 8 chilòmitri finu à u 637. 1940-1950 hè u "periodu di recessione". Dapoi u 1950, solu circa 2 mila chilometri di strade novi sò stati custruiti. Dopu à a Guerra di l'Indipendenza, una media di 240 chilometri di ferrovia hè stata custruita à l'annu per via di l'impossibilità, ma dopu à u 1950, solu 40 chilometri di ferruvii puderanu esse custruitu annu, malgradu u sviluppu di a tecnulugia è l'opportunità finanziaria.

CHANGE IN POLITICA DI TRANSPORT

U mutivu sottu per quessa chì u trasportu ferroviariu, chì hè ghjuntu in Turchia cù a locomotiva a vapore è hà dimustratu un grande sviluppu finu à u 1940, hè statu messu in fondu dopu à queste date, hè chì a pulitica di trasportu di u statu hà cambiatu. U rapportu, chì hè statu preparatu da i Stati Uniti in u 1948 è chjamatu "Hilts Report", prevede chì u trasportu in Turchia deve esse spustatu da a ferrovia à l'autostrada è a Direzzione Generale di Strade deve esse stabilita per a custruzzione di l'autostrada. Inoltre, u rapportu enfatizatu chì a Direzzione Generale di Strade deve esse stabilita indipindentamente da u Ministeru di i Trasporti. U rapportu, chì cuntene dati cumplitamenti contru à u nostru paese è provoca addiction, caru è irregularità in u trasportu, hè statu promulgatu esattamente.

Hà cumpletu cù successu a logistica di a nostra Guerra di l'Indipendenza, chì Mustafa Kemal hà datu à ellu dicendu: "Se avete successu à purtà l'armata à u fronte, sò assai bè ciò chì serà fattu in u fronte", cum'è u capu di a naziunalisazione di e ferrovie, chì a so casa hè stata razziata da i britannichi, chì hè statu arristatu in u guvernu di Damat Ferit è vulia esse deportatu à Malta.Doppu, Behiç Bey, chì hè statu urdinatu d'esse eseguitu per rapimentu di persone è di armi, hè statu purtatu. à l'Anatolia.

A CUSCENZA DI QUELLA GENERAZIONE

Scrivemu u nostru articulu cù a ferrovia ottomana, chì hà cuminciatu cù e pulitiche di "privilegiu è sfruttamentu" furmatu da u disignu di Sabri Usta, chì hè natu in 1911 in Eskişehir, chì hà cuntribuitu à a custruzzione di caldaie domestiche di vapore è treni in miniatura, per guadagnà. "zoni d'influenza" di l'Occidenti imperialistu è poi stallà in issi lochi, cù a Republica naziunalista. Finitemu cù e parolle chì pudemu chjamà a storia riassuntiva di a ferrovia: "Questa hè a caldaia à vapore, maestru ! Ùn ci hè micca scrittu Grup (Krupp), ùn scrive micca Tüsen (Thyssen), dice cer ! (Da Toy Locomotive). Cer significava "forza", significava l'indipendenza ; Significava una repubblica in l'ochji è a cuscenza di quella generazione.

Surghjente: www.aydinlik.com.tr

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*