A Storia di a Ferrovia Persa chì Porta Armi in Anatolia hè stata publicata cum'è un libru

Tutte l'infurmazioni nantu à u trenu persu di Istanbul, chì hà cuminciatu à esse custruitu in u 1914 è andò in serviziu cù u nome "Golden Horn-Black Sea Field Line" in 8 mesi è sparì in silenziu à l'iniziu di l'anni 1950, hè stata cumpilata in un libru dopu. anni di ricerca cù i sforzi di a Municipalità di Kağıthane.

prof. Dr. Emre Dölen, cullezzione Mert Sandalcı, ghjurnalistu è à u stessu tempu u Cunsigliu di stampa di a municipalità di Kağıthane Hüseyin Irmak, u studiu di 18 anni hè statu publicatu da a municipalità di Kağıthane sottu u titulu "In cerca di una ferrovia persa". U libru di 344 pagine, editatu da Mert Sandalcı è publicatu in turcu è inglese, apre e pagine perse di a storia di Istanbul.

"Stu libru hè u travagliu di 16-17 anni di sperienza. "

U cullettore Mert Sandalcı, chì hà datu infurmazioni nantu à u libru, hà dettu: "U mo interessu in questu trenu nasce da a mo curiosità per i treni chjuchi in a mo zitiddina è u fattu chì ùn aghju mai scurdatu di un picnic chì aghju avutu in Kağıthane in a 3a scola primaria. In seguitu, dopu avè vistu chì ci era una pista di trenu per casu, hè ghjuntu cù una cullizzioni di 16-17 anni è questu hè diventatu un libru. A caratteristica più impurtante di i ducumenti in u libru hè chì i lochi chì pudemu chjamà i slums d'Istanbul è induve nisuna fotografia hè stata pensata per esse pigliata in l'anni 1910, sò stati fotografiati in una manera assai intensa è presentati cù quasi 350 documenti. "U libru hè assai preziosu in questu rispettu", disse.

Sandalcı hà dichjaratu chì anu fattu un grande sforzu per truvà tracce di a strada di u trenu in a regione durante a so ricerca prima di a fase di scrittura di u Libru, è hà dettu: "Nimu ùn sapia esattamente quale tipu di linea viaghjà u trenu, i so binari eranu persu cumplettamente è ùn ci era quasi nunda. Mentre stava andendu in u boscu, cercandu disperatamente di truvà qualcosa, un ughjettu duru hà pigliatu u mo pede. Quandu aghju alzatu e foglie è aghju vistu, aghju vistu una petra è ùn possu micca dì a felicità è l'eccitazione chì aghju avutu quandu aghju vistu u 9/8 scrittu nantu à a petra. Avemu pensatu à ciò chì questu numeru nantu à a petra significaria per un tempu, è avemu trovu chì era una pietra miliare, 9 chilometri è 8 metri, è avemu scupertu chì sta petra deve esse ogni 100 metri. Dopu avemu trovu altre tappe muvendu 100 metri in ogni direzzione di a prima petra chì avemu trovu. Ci sò stati per quasi 100 anni. Hè impussibile di discrive l'emozioni chì aghju avutu in quellu mumentu ". disse.

"Avemu vulsutu ch'ella sia stampata è chì l'infurmazione sia ordinata".

U sindaco di Kagithane Fazlı Kılıç, chì hà dichjaratu ch'elli anu revelatu infurmazioni tecniche nantu à a ferrovia è u trenu, hà dettu: "A Ferrovia storica di Kağıthane hè una linea chì hè stata creata rapidamente per trasportà u carbone da i campi boscosi è doppii in modu chì Istanbul ùn sia micca senza elettricità quandu. a centrale elettrica era senza carbone. Perchè in quelli anni, Istanbul era sottu occupazione. Ùn era micca pussibule di portà u carbone da l'Inghilterra à Santral Istanbul, è u carbone purtatu da Zonguldak hè statu impeditu. Cusì, una suluzione hè stata creata. A ferrovia hà ancu fattu un compitu sfarente durante stu periodu. Hè statu spustatu da u depositu d'armi in Kağıthane per purtà armi à u Mari Neru è l'Anatolia. Dunque, avemu preparatu u libru di una ferrovia storica, chì hè stata cuminciata à esse custruita assai rapidamente, hè stata finita in 1 annu è dopu realizatu funzioni assai impurtanti. Vulemu chì l'infurmazioni sia in stampa, per esse compactu. Centinaie d'anni dopu, avemu dettu chì e persone duveranu avè accessu prontu à l'infurmazioni quandu vulianu ghjunghje ", disse.

In cerca di una ferrovia persa

Hè statu revelatu durante a ricerca chì u trenu persu, chì a ghjente di Istanbul chjamava "Kağıthane Railway", era ancu implicatu in u cuntrabandu di armi è munizioni in Anatolia durante l'anni di occupazione. A storia di u trasferimentu di munizioni da i depositi d'armi di Golden Horn à Ağaçlı-Karaburun in trenu di notte è da quì à İnebolu in barche hè datu in dettagliu in u libru.

U libru, chì hè un studiu micro-storicu impurtante; Conta a storia di u trasportu di carbone di Agacli à u Cornu d'oru in tutti l'aspettu per eliminà u periculu di a cità senza elettricità è e fabbriche è e navi senza carbone in e cundizioni di a Prima Guerra Munniali. Aghjunghjendu à e foto dettagliate è l'infurmazioni di e facilità in e cave è e foto di u periodu di u percorsu di a linea dopu anni di seguitu, a squadra hà dichjaratu chì parechji materiali sò stati vistuti per a prima volta.

Prisentendu a strada attuale di a linea persa à u lettore cù e fotografie aeree, u libru usa vechji carte chì mostranu a ferrovia per paragunà. U travagliu, in u quale u percorsu utilizatu da u trenu hè statu fotografiatu da a terra, ghjunghje à a so cunclusione tracciandu a « sparizione » chì principia in u 1950.

I disegni è u testu tecnicu di e locomotive è i vagoni in u libru sò stati preparati da un ferroviariu chjamatu Alan Prior. U libru, chì permette ancu di fà mudelli, postu chì e dimensioni sò datu in i disegni, hè statu scrittu da u Prof. Dr. In più di i scritti di Mert Sandalcı è Hüseyin Irmak, Emre Dölen include ancu e memorie di Şevki (Sevgin) Bey, chì era u direttore di l'Ağaçlı Hearth in u 1915, cù informazioni dettagliate.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*