A prima fabbrica di aerei di Turchia: a fabbrica di aerei di Kayseri

a prima fabbrica di aerei di Turchia Kayseri Teyyare factory
a prima fabbrica di aerei di Turchia Kayseri Teyyare factory

In i primi anni di a creazione di a Young Republic of Turkey, hà cuminciatu à attaccà l'industria è a produzzione. Kayseri Aircraft Factory, unu di i più impurtanti di sti investimenti, hà pruduttu 1950 aerei finu à u 130.

Un statu chì hè appena isciutu da a guerra, una nazione rinascita da e so cendri. Mentre chì i quattru cantoni di u paese eranu cuparti di reti di ferru, assai fabbriche sò state aperte. Unu di i più impurtanti di queste facilità era a Fabbrica d'Aviò Kayseri.

A Prima Guerra Munniali è a Guerra di l'Indipendenza pruvò chì l'aviò sò armi efficaci è vitali. A ghjovana Republica Turca si vultò rapidamente à a pruduzzione di l'aviò dopu a guerra. Sapia chì u futuru era in u celu.

Per questu mutivu, Mustafa Kemal Atatürk, u Fundatore di a Republica di Turchia, hà attribuitu una grande impurtanza à l'apertura di a fabbrica di aerei. A cuuperazione cù a Germania stabilita prima di a Prima Guerra Munniali hè stata purtata à l'agenda di novu cù una nova dimensione. Per mezu di Kemaleddin Sami Bey, Ambasciatore di Turchia in Berlinu, hè stata stabilita una cunnessione cù a cumpagnia tedesca Junkers è un accordu hè statu ghjuntu cù a cumpagnia tedesca Junkers, è i fundamenti di a fabbrica TOMTAŞ in Kayseri sò stati posti in u 1926.

Junkers s'impegna à compie a pianta in duie fasi. Hangars è facilità sò stati stallati, un schedariu di prototipu di l'aviò hè statu preparatu. A prima fase di i travaglii di custruzzione hè stata finita à a data prumessa.

A fabbrica hè stata custruita in e cundizioni di quellu tempu, cù impussibilità. À quellu tempu, ùn ci era nè elettricità nè ferrovia in Kayseri. I materiali necessarii per a fabbrica sò stati trasportati da a Germania à Iskenderun per mare, da quì à Ulukışla in trenu, è da quì à Kayseri cù cammelli è carretti.

Tuttu era prontu. A prima pruduzzione di l'aviò in Turchia hà iniziatu cù 5 ingegneri tedeschi, 120 travagliadori tedeschi è 240 travagliadori turchi.

A fabbrica hà ancu fattu una grande cuntribuzione à a furmazione di centinaie di giovani turchi in u campu di l'aviazione. Più di 100 aerei di varii tipi è marche sò stati pruduciuti in a Fabbrica di Aerei di Kayseri finu à a fine di a Siconda Guerra Munniali.

Tuttavia, l'aiutu Marshall è l'appartenenza di a Turchia à l'OTAN anu purtatu a fine di Kayseri Aircraft Factory. Sicondu i so alliati, Turchia ùn hà più bisognu di pruduce aerei. I stabilimenti in Kayseri sò stati cunvertiti in strutture di furnimentu d'aria è di mantenimentu.

Turchia si spostò cù i Stati Uniti in u mondu bipolari dopu a guerra. Marshall avia da rinunzià u so interessu in a produzzione di l'aeronautica in u cunfortu di l'equipaggiu militari è l'equipaggiu.

L'esperienza di Turchia in a produzzione di l'aeronautica hè stata ancu persa in un colpu. U fattu chì a Turchia era abituata à cunsulazione è si alluntanò da a pruduzzione, è chì a fabbrica di l'aeronautica Kayseri ùn pudia esse mantene viva, hè cascatu in a storia di l'aviazione turca cum'è una grande perdita.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*