Serà sguassatu u "Trenu Negru" Espositu à a Stazione Ferroviaria di Burdur?

Serà eliminatu u "Trenu Neru" esibitu à a stazione di Burdur ?
Serà eliminatu u "Trenu Neru" esibitu à a stazione di Burdur ?

Ci hè una locomotiva a vapore in mostra in a Stazione di Burdur, chì aspetta un trenu di passageri dapoi anni. Sta locomotiva di u trenu di vapore serà sguassata da u so locu nantu à u "trenu neru", cum'è dice u populu, cù l'implementazione di i piani per u trasferimentu di a stazione di treni in a cità à l'industria organizata, è u dismantling di a ferrovia ?

Ancu s'è u trasportu ferroviariu, chì hà cuminciatu in l'Inghilterra per a prima volta in u mondu in u 1825 è si sparse in tutta l'Europa in 25 anni, intrì in l'Imperu Ottumanu abbastanza prestu cumparatu cù parechje innovazioni tecnologiche, ùn era micca faciule di sparghje. A custruzzione di a ferrovia è a pruduzzione di locomotive è vagoni per travaglià in quella strada necessitava a più alta tecnulugia di u periodu. Per quessa, i primi ferrovie in Anatolia puderanu esse custruitu cù i privilegii dati à parechji stati. A linea İzmir-Aydın di 1866 chilometri, custruita cù l'iniziativa di i britannichi è messa in serviziu in u 130, era a prima ferrovia in Anatolia. In più di sta linea, duie altre linee sò state aperte trà Constanta-Tuna è Varna-Rusçuk. Sultan Abdulhamit, chì era scetticu di parechje innovazioni, soprattuttu sustene u trasportu ferroviariu. In fattu, u Guvernu Ottumanu hà pensatu à cunnette Istanbul à Baghdad, è cusì passà a linea chì cunnessa l'India cù l'Europa attraversu Istanbul. In u 1871, a custruzzione di a linea Haydarpaşa-İzmit hè stata iniziata da u statu è a linea di 91 km hè stata finita in u 1873. Tuttavia, i mezi finanziarii di l'Imperu Ottumanu, chì era digià in debitu, ùn sò micca abbastanza per implementà un tali prughjettu. Dunque, a capitale tedesca hè intervenuta. Cù l'edittu datatu l'8 ottobre di u 1888, a cuncessione di custruzzione è operazione di a sezione İzmit-Ankara di a linea hè stata data à a Cumpagnia Ottomana Simendifer d'Anatolia cù capitale tedesca. A stessa cumpagnia hà custruitu e sezioni Eskişehir-Konya è Alayunt-Kütahya è li mette in opera. A linea ferroviaria ghjunse à Konya u 29 di lugliu di u 1896. 1894 Mentre a custruzzione di a ferrovia cuntinueghja rapidamente, i tedeschi anu stabilitu un picculu attellu chjamatu Anadolu-Ottoman Kumpanyası in Eskişehir per a riparazione di locomotive a vapore è vagoni chì operanu nantu à a linea. In fatti, riparazioni minori sò stati fatti in questu attellu, è e caldaie di e locomotive sò stati mandati in Germania per esse riparati. A Cumpagnia Anatoliana-Ottumana, catturata da i britannichi durante l'occupazione di l'Anatolia in u 1919, hè stata ripresa da Kuvayi-Milliye u 20 di marzu di u 1920 è hà cambiatu u so nome in Eskişehir Cer Atölyesi. Stu picculu attellu era diventatu un grande trump contra l'armati occupanti in manu di e forze naziunali. İsmet Pasha hà scrittu in i so memorie: "U mo primu duvere fundamentale era di preparà l'armata. Aghju avutu i cunei di i cannoni chì aghju trovu in forma di pipi, i cunei chì sò stati pigliati in diversi magazzini, in Eskişehir Railway Workshop è l'utilizanu in Sakarya ". L'atelier, catturatu da i Grechi u 20 di lugliu di u 1920, hè statu ripresu u 2 di settembre di u 1922, per mai cambià a manu, è cum'è u principiu di l'entrata in a tecnulugia muderna in a nova Turchia, u primu passu hè statu fattu da un ecunumia basata nantu à l'agricultura à una ecunumia basata in tecnulugia.

Dopu chì a Guerra Naziunale di l'Indipendenza hè stata vinta, Atatürk hà dichjaratu: "A guerra vera hè a guerra ecunomica" è hà dichjaratu chì a lotta era appena principiata in u paese induve l'industria ùn hà mancu u core di a lotta. A ghjovana Republica Turca era sempre dipendente di l'inimicu ch'ella avia lanciatu in mare. Tutti i bisogni di e ferrovie chì culliganu i campi à i mercati, e mine à e fabbriche è e fabbriche à i porti sò stati soddisfatti da Germania, Belgio, Svezia è Cecoslovacchia. In Eskişehir Cer Atelier, chì hà righjuntu una zona interna di 1923 metri quadrati in u 800, unità per a produzzione di ponti, interruttori ferroviari, pese è materiali di sicurezza stradale sò stati messi in serviziu finu à a fine di u 1928, è a dipendenza straniera hè stata pruvata à esse ridutta. in una certa misura. Avà, 3-4 locomotive è 30 vagoni di passageri è di merci puderanu esse riparati annu. II. Duranti a Siconda Guerra Munniali, hè stata lanciata una mubilizazione in l'Attellu di Cer. Prima, i novi travagliadori sò stati furmatu in corsi di sei mesi, rimpiazzà i travagliadori cunscritti. Scoli d'Arte di Apprentice di ghjornu è di pensione sò stati aperti. Una manciata di travagliadori specialisti chì sò stati in l'attellu hà datu un sustegnu tutale à e ferrovie è à l'armata, da una banda, insignanu novi travagliadori è apprendisti, da l'altra banda, perseguivanu novi prughjetti per superà e difficultà causate da a difficultà. cundizioni di mubilizazione in u nostru paese, induve ùn ci hè ancu industria. In u risultatu di sta devozione superhumana, parechji pezzi di machina è ancu arnesi sò stati pruduciuti chì ùn sò micca stati fatti prima. Ancu in questu periodu, a Casa di Saldatura, chì hè stata stabilita in u corpu di Cer Atölyesi, divintò ancu un centru chì furmà i saldatori di u mondu in Turchia. II en 1946. Dopu à a fine di a Sicunna Guerra Munniali è l'abulizioni di a mubilizazione, Cer Atölyesi era diventata una fabbrica cù a so capacità di produzzione chì cresce cù i travagliadori di ritornu. In u 1951, a prima pesatura meccanica in Turchia hè stata fabbricata in Cer Atölyesi, chì hà crisciutu cù l'aghjunzione di novi facilità, senza avè una licenza o sapè fà. Atelier, chì hè diventatu una di l'istituzioni preferite di Turchia, era avà prontu per una vera svolta. L'occasione attesa hè finalmente ghjunta.

Per aumentà l'amore di u publicu per e ferrovie, Eskişehir Cer Atölyesi hè statu incaricatu di fabricà duie locomotive à vapore. E locomotive anu da esse operate in u Parcu di a Ghjuventù in Ankara. Assistendu à a ceremonia d'apertura di a Fabbrica di Cimentu Çukurhisar in Eskişehir u 4 d'aprile di u 1957, u Capu diputatu Adnan Menderes hà visitatu u Cer Workshop u 5 d'aprile. Esaminendu tutte e dependance di e fabbriche è soprattuttu a Scola di l'Apprendista ; Menderes, chì si ncuntrau cù l'artighjani, i sindicati di u travagliu è i cumitati di a federazione, dopu ghjunse nantu à una di e locomotive di i treni miniatura chjamati "Mehmetçik" è "Efe" pruduciutu per u Parcu di a Ghjuventù. U primu ministru era cusì cuntentu di a piccula locomotiva chì; "Se ti dumandassi di fà a più grande di sta locomotiva, puderebbe fà?" dumandò. Cer Workshop aspittava sta struzzione per anni. In u 1958, Atelier hè stata urganizata sottu u nome di Eskişehir Railway Factory per scopi novi è grandi. Stu scopu era di fabricà a prima locomotiva domestica. Dopu à quasi 3 anni di travagliu, in u 1961, Karakurt, chì era u travagliu di i travagliadori turchi è ingegneri da u disignu à a pruduzzione, era pronta à andà. Karakurt, a prima locomotiva a vapore turca cù 1915 cavalli, pisendu 97 tunnellate è accelerà finu à 70 km / h, hà dettu addiu à e ferrovie in u 25, 10 anni prima di i so 1976 anni di serviziu stimati. Cum'è un munumentu à i sforzi di Turchia per sviluppà a tecnulugia domestica, hè mostratu inseme cù a vittura Rivoluzione, chì hè u pruduttu di u listessu periodu, in Eskişehir Cer Atelier, chì hè sempre in Eskişehir, oghje chjamatu TÜLOMSAŞ. Intantu, cum'è a gemella di Karakurt, a locomotiva Bozkurt, chì era ancu fabbricata in Sivas Cer Atelier in u 1961, si ritirò in u 25 dopu avè servitu per 1994 anni. Dopu à Karakurt, TÜLOMSAŞ hà sappiutu fabricà una locomotiva chì u so prughjettu è a produzzione era cumpletamente domestica, solu in u 100 anniversariu di a so creazione. In u 1994, senza cumprà alcuna licenza da i paesi stranieri, hà pruduciutu a locomotiva di shunting DH 7mila, cunnisciuta ancu com'è "Yunus Emre", chì u so prughjettu è a produzzione eranu completamente domestici. In u 1999, a locomotiva principale di diesel-idraulica DH 9500, chì u so prughjettu è a produzzione era completamente domestica, hè stata messa in serviziu à u 105 anniversariu di e instalazioni. (Hasan Turkel - U ghjurnale Burdur)

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*