U primu minibus di u mondu di design turcu

u primu imbottitu in u mondu di u disignu turcu
u primu imbottitu in u mondu di u disignu turcu

Quandu hè accaduta a crisa ecunomica di u 1929, i persiane si chjudevanu unu à unu in Turchia, cum'è in u restu di u mondu, è i tassisti, cum'è i cummercianti, pensavanu à cumu si portanu u pane in casa.

Cook Halit, chì gestisce un ristorante in Cağaloğlu, hà cuminciatu à guidà un taxi mentre hà fattu amici cù i turisti, ma per via di l'impattu di a crisa, ùn pudia micca fà affari.

Hà cunsideratu di sparte a tarifa trà quattru clienti chì andavanu in a listessa direzzione per acquistà affari. Quandu stu suggerimentu hè statu accettatu, u primu serviziu di taxi minibus hà iniziatu trà Nişantaşı è Eminönü.

Quandu u Chef Halit hà capitu chì avia da fà affari, hà cuminciatu à cullà i clienti per voce. "Vai ragazzi, Eminönü 10 centesimi, senza aspittà. "Partemu immediatamente". Quandu hà dettu chì, e cose di colpu accelerate.

In i tempi quandu i citadini anu utilizatu per guidà l'ultime Ford Ford è paganu 60 kuruş per viaghjà da Talimhane à Eminönü, u Chef Halit hà criatu una innovazione. Questa innuvazione hà creatu l'idea di minibus d'oghje traspurtendu 60 persone per 5 kuruş ognunu, invece di trasportà una persona trà Talimhane è Eminönü per 10 kuruş.

Prestu, in più di a linea Karaköy-Taksim, emergenu ancu e linee Şişli-Pangaltı, Fatih-Beyazıt è Sirkeci-Karaköy. Cù a furmazione di e linee, i vitture utilizati cum'è minibus sò ancu cuminciati à cambià. A cuntrariu di i taxi, ogni passageru chì hà pigliatu u minibus hà cuminciatu à pagà separatamente.

U veru sviluppu di l'industria di i minibus hè accadutu dopu à u 1945. Mentre a pupulazione d'Istanbul aumentava rapidamente dopu a Siconda Guerra Munniali, u trasportu publicu era inadegwatu. Videndu chì i minibus sò diventati una parte di u sistema di trasportu publicu, a Municipalità hà da accettà sta idea, ch'ellu avia ignoratu finu à tandu, è a prima tariffa ufficiale hè stata annunziata in u 1954. In u 1955, unu in ogni cinque passageri in Istanbul hà cuminciatu à preferisce i minibus. Quandu a dumanda aumentava, i minibuses cuminciaru à esse usatu cum'è minibuses dopu à u 1961.

U trasportu in minibus hè natu cù l'idea di Aşçı Halit di trasportà 5 persone invece di una trà Nişantaşı è Eminönü per a stessa tarifa durante u periodu di crisa.

Questu significa chì e cundizioni di crisa sò diventate opportunità.(Dr. İlhami Pektaş)

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*