Chì ghjè u significatu di l'idioma "U Grana di Dingo", chì hè diventatu un Rosewood in a nostra lingua ?

Chì ghjè u significatu di a fine di u dingo ?
Chì ghjè u significatu di a fine di u dingo ?

A maiò parte di noi ùn cunnosci micca a storia interessante di l'emergenza di stu mudellu chì hè diventatu un balsamu in a nostra lingua. Facemu un viaghju in u tempu à l'Istambul di u 1800 è scopre cumu si stalla a frasa Dingo's barn in a nostra lingua.

Cum'è i calendari mostranu u 3 di settembre di u 1872, l'Istanbulisti scontranu un novu modu di trasportu chì ùn anu mai vistu prima: u "tramu à cavallu".

Stu modu di trasportu, chì hà cuminciatu à esse usatu per a prima volta in New York in u 1832, si sparse prima in Parigi è dopu in tutti i paesi europei in l'anni 1850. Di sicuru, dopu à l'invintatu di u tramvia di cavalli, ci vulerà XNUMX anni per entre in i tarri ottomani.

U fattu chì a ghjente d'Istanbul hà cuminciatu à usà tramvii di cavalli hè quasi un presagio di una rivoluzione; perchè hè diventatu una alternativa economica à i mezi di trasportu utilizati solu da quelli chì anu un altu statu finanziariu, cum'è u tronu, u carru di tarpaulin è u phaeton.

U tramvia trainatu da cavalli, chì cumencia à curriri ogni 06.30 minuti trà 19.20 è 20 nantu à a linea Azapkapı-Ortaköy, diventa prestu u mezzu di trasportu preferitu è ​​novi linee sò aghjuntu à a cità dopu l'apertura di a prima linea, Azapkapı-Ortaköy. .

Siccomu l'energia di i cavalli chì tiranu u tram nantu à a pendenza di Şişhane quasi si esaurisce, i cavalli si riposano in u granaio in Taksim per chì i servizii di tram ùn sò micca interrotti.

I cavalli stanchi sò lasciati à riposu in u granaghju, a corsa in tram cuntinueghja cù cavalli novi, è stu ciculu cuntinueghja cusì. A stalla induve i cavalli sò tenuti hè situata vicinu à u Consulatu Francese oghje è hè gestita da un citatinu grecu chjamatu Dingo.

A stalla di Dingo hè una di e stalle più usate per via di a funziunalità di a linea Şişhane-Liberation. Tuttavia, Dingo hè un pocu imprudente, è ùn hè micca in l'umore ghjustu perchè beie troppu.

Siccomu ùn hè micca chjaru quale entra è abbanduneghja stu granagliu, i registri di quale ùn sò micca guardati regularmente, u rumore di a lotta ùn manca micca. Cusì, u famusu populu di Dingo hè cascatu in a lingua di u populu, è da tandu s'hè stallatu in a nostra lingua cum'è un idiomu chì descrive i lochi affollati è caòtici.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*