Behiç Erkin, Babbu di i Ferroviari, Cummemoratu cù Cerimonia in u so 58u Anniversariu di a Morte

Behic Erkin, u babbu di e ferrovie, hè statu cummemoratu cù una ceremonia in l'anniversariu di a so morte.
Behic Erkin, u babbu di e ferrovie, hè statu cummemoratu cù una ceremonia in l'anniversariu di a so morte.

Behiç Erkin, u Babbu di i Ferroviari, hè statu cummemoratu cù una Cerimonia in u 58th Anniversary di a so morte; U sindaco di Tepebaşı Dt. Ahmet Ataç hà assistitu à a ceremonia di commemorazione celebrata in u 58th anniversariu di a morte di Behiç Erkin, u fundatore è u primu direttore generale di i Ferroviari Statali.

U sindaco di Tepebaşı Dt. Ahmet Ataç hà assistitu à a ceremonia di commemorazione tenuta in a tomba di Behiç Erkin, unu di l'eroi più impurtanti di a Guerra di l'Indipendenza, chì hà ghjucatu un rolu impurtante in a vittoria di a Battaglia di Gallipoli cum'è u cumandante incaricatu di i spedizioni.

Parlendu d'Erkin, u fundatore è u primu direttore generale di e Ferrovie di u Statu, chì hè statu commemoratu in a ceremonia di u 58 anniversariu di a so morte, u sindaco Ataç hà dettu: "Hà passatu più di mezu seculu da quandu avemu persu Behiç Erkin, unu di l'eroi più impurtanti di a nostra Guerra d'Indipendenza. Stu nomu impurtante, cunnisciutu cum'è u "Padre di i Ferroviari", hè natu in a Siconda Guerra Munniali. Hè famosu per salvà millaie di ebrei turchi da u genocidiu nazi mentre era ambasciatore in Parigi durante a Siconda Guerra Munniali. Hè unu di i culleghi più vicini è più antichi d'Atatürk è una di e poche persone cun quale hà spartutu più apertamente i so pinsamenti attraversu lettere private è scambiatu idee nantu à i prublemi di u paese è di u mondu. Behiç Erkin hè un statista chì ùn serà mai scurdatu per noi cum'è unu di i ricordi più impurtanti di a cità di Eskişehir. In questu cuntestu, avemu dimustratu a sensibilità chì avemu dimustratu à i valori di a cità à Behiç Erkin è hà chjamatu un prughjettu sportivu impurtante dopu à ellu. Trovemu più apprupriatu di cummemurari l'indimentibili chì anu un locu in a memoria di a nostra cità cù prughjetti chì immurtaleranu i so nomi. "Mi ricordu cù misericòrdia di u puliticu turcu è u diplomaticu Behiç Erkin, cunnisciutu ancu u "Patre di i Ferroviari", chì avemu persu l'11 di nuvembre di u 1961", disse.

A ceremonia di commemorazione hè finita dopu à i discorsi è e preghiere.

Quale hè Behiç Erkin?

Behiç Bey, chì hè natu in Istanbul in u 1876, hè graduatu in l'Accademia Militare in u 1898 è in l'Accademia Militare in u 1901. Dopu à u 1904, hà servitu cum'è capitanu di u staffu è ispettore di e forze di guardia ferroviaria di Salonicco-Istanbul. , fù numinatu à u cummissariatu militare novu stabilitu nantu à a listessa linea in u 1910. Hè statu catturatu da i Grechi in a Guerra di i Balcani in u 1912. Dopu a so liberazione, Erkanı hà servitu in l'Accademia Militare è assicurò chì e ferrovie eranu operate in u serviziu. Hà publicatu u so libru intitulatu "Storia, usu è urganizazione di a ferrovia da a prospettiva militare", in quale hà trasmessu e so sperienze nantu à a creazione è u funziunamentu di a ferrovia durante a Prima Guerra Munniali.

Dopu à l'occupazione di Istanbul da i Putenzi Alliati u 16 di marzu di u 1920, si n'andò in Anatolia mentre era vulutu da i britannichi.Quandu Behiç Bey ghjunse à Ankara u 5 di lugliu di u 1920 per unisce à e Forze Naziunali, teneva u rangu di Erkanıharp. Miralay (Staff Colonel). U ghjornu dopu, s'unì à l'Staff General. Riceve a seconda offerta presidenziale da u so presidente İsmet Bey (İnönü). In pochi ghjorni, un'altra offerta hè stata fatta à ellu da u Diputatu di i Travaglii Publici (Ministru). İsmail Fazıl Pasha, Direzzione di a Cumpagnia di l'Anatolia Şimdendifer. Mentre pensava à e duie offerte, hà decisu di ripiglià e ferrovie cù a guida di Mustafa Kemal.

U sgiò Behiç cuntinuò cù successu stu duvere, chì hà iniziatu u 16 di lugliu di u 1920. A cumpagnia divintò u primu fundatore di e ferrovie muderne in u nostru paese, chì furnisce una operazione ferroviaria chì hè assai sopra à e ferrovie è à u livellu di e ferrovie di u più. paesi prugressivi.

Behiç Bey, chì si firmò à u travagliu per un pocu tempu dopu à a Guerra di l'Indipendenza è era un urganizatore è un omu di statu, hè statu elettu à u Ministeru di i Travaglii Pubblichi u 14 di ghjennaghju di u 1926.

Behiç Erkin, mortu l'11 di nuvembre di u 1961, hà fattu una vulintà per esse sepoltu in u triangulu à a stazione di Eskişehir (Enveriye), induve si scontranu e linee İzmir-İsnabul-Ankara, induve era u primu Direttore Generale. data di a so morte, hè statu trasferitu à a tomba custruita da a Direzzione Generale di u TCDD, è a so vulintà hè stata cumprita.

Trà e cose chì ponu esse scrittu annantu à Behiç Erkin;

-A persona chì hà realizatu a logistica di a Battaglia di Çanakkale

-Finitu cù successu a logistica di a nostra Guerra di l'Indipendenza, chì Mustafa Kemal hà datu à ellu dicendu "Se avete successu à purtà l'armata in u fronte, sò assai bè ciò chì fà in u fronte".

- Insegnendu lezioni à i stranieri chì dicenu chì nimu Turcu pò gestisce e ferrovie,

-Dopu à a Guerra di l'Indipendenza, s'oppone à quelli chì vulianu rinvià e ferrovie à l'imprese straniere è assicurò a so naziunalisazione.

- Invintà una nova strada traducendu a lingua operativa di e ferrovie è i corsi di l'ITU in turcu,

-Intruduce l'autonomia per a prima volta in a Republica di Turchia è rende l'ITU autonoma,

- Fundazione di u primu museu publicu in a Republica di Turchia,

-Fundà a prima scola ferroviaria in a Republica di Turchia,

-U babbu di a nostra agenza di intelligenza naziunale è unu di i 13 firmatarii fundatori, cù Atatürk,

-U primu Direttore Generale di TCDD, u babbu di e ferrovie,

- Unu di i primi deputati di a Gran Assemblea Naziunale di Turchia è i primi Ministri di i travaglii publichi,

-Pudemu dì ch'ellu hè a persona chì hà salvatu 20 mila citadini turchi da u genocidiu ebraicu di a Germania nazista è u so cumpagnu Francia, cù u so grande geniu diplomaticu, durante u so tempu cum'è Ambasciatore in Francia.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*