Resistenza teleferica di e donne di Sapanca

resistenza telecabina di e donne di Sapanca
resistenza telecabina di e donne di Sapanca

Resistenza di teleferica di Sapanca Women; U prughjettu di a funivia, chì parte da Kırkpınar Mahallesi, cullà 1400 metri è ghjunghje à a zona forestale in Mahmudiye İncebel. Più di 500 arburi seranu rilocati per u prugettu. Certi arburi seranu ancu tagliati.

ripublicaSicondu a nutizia di Hazal Ocak da Turchia, "I residenti di u Distrettu di Kırkpınar di Sapanca anu luttatu contr'à u prughjettu di a funivia dapoi mesi. Ci saranu strutture cum'è 30 bungalows, un ristorante di paese è un caffè di paese in a zona induve si trova a stazione superiore di a funivia. A cumpagnia chì hà preparatu u prugettu custruirà queste strutture è l'opera per 25 anni. Un parcheghju serà ancu custruitu in a stazione bassa. In questu prucessu, i tende di l'abitanti di a regione sò stati lanciati "in mezu à a strada" in e so parolle, è anu persu a so vita mentre l'arburi sò stati sradicati. Fatma Tıknas, 65 anni, hà dettu: "Ci anu tombu quellu ghjornu, ma ùn moreremu micca per questi arburi, a mo figliola. Sapete quanti anni crescenu sti arburi ? » dumanda.

A municipalità di Sapanca hè stata licitata per u prughjettu di a funivia in Aostu 2018. U Prughjettu di Cable Car, chì hà iniziatu in Kırkpınar Mahallesi, hè statu acquistatu da Bursa Teleferik AŞ cun un mudellu di 25 anni di costruzione-operazione-trasferimentu. A Direzzione Pruvinciale di l'Ambiente è di l'Urbanizazione hà escluditu u prugettu da u prucessu di "Valutazione di l'Impattu Ambientale".

U STRESS DI ATATURK

Andemu à a tenda ch'elli sò stallati di fronte à a substazione di a funivia per assistisce à a lotta di i residenti contr'à u prugettu. Ancu se u quartiere di Kırkpınar hè circundatu di ville di lussu, i paisani campanu sempre in e so vechje case. Quandu ghjunghjemu à a tenda, e donne di u quartieru ci salutanu. I residenti lucali anu appiccicatu un poster di u grande capu Mustafa Kemal Atatürk da un latu di a tenda. U segnu "Post-Disaster Gathering Place" pende nantu à a terra induve a substazione hè custruita. Qualchidunu di a terra hè stata cundiziunata da i missiavi di i paisani per guardà cum'è una zona verde in u 1945, ma l'arburi sò stati sguassati per u prugettu nantu à quella terra.

Prima sohbetCuminciamu per dumandà à Fatma Tıknas, di 65 anni, nantu à u poster di Atatürk. Tıknas hà dettu: "Atatürk era una persona chì apprezzava a terra, quanti martiri hà datu Atatürk per 1 metru di terra? Se vivemu in pace avà, campemu grazia à Atatürk. Quelli guerri ùn sò micca vinti da elli stessi. Luttati è vinti, si cuminciaru à manghjà pronti. Autrement dit, qu’auront-ils à gagner à s’abattre cette forêt et à nous laisser sans oxygène ? » interroge.

"Ùn pudemu micca dorme"

Hamide Ceylan, 78 anni, hè in stu paese da quandu avia 17 anni. "Questu ùn hè micca una mossa per noi, a mo figliola", u dicendu principia. Quand'ellu hè statu dumandatu: "Cumu vi sentite quandu l'arburi sò stati sradicati", rispose: "Mi sentu fora di a mo vita. Un arbre cresce solu in 20 anni. Semu quì finu à a fine ". A casa di Sabriye Tatan, di 64 anni, hè solu à 12 metri da a stazione più bassa di u prughjettu di u funiculu. Dicendu ch'ellu hà vistu sta piazza per 40 anni, Tantan dici: "Ùn avemu micca pussutu dorme a notte da quandu u prughjettu principia, ùn pudemu micca manghjà". Hüsamettin Koçlu, 57 anni di Kırkpınar, presidente di u Club di Sport Ambiente è Natura, hà dettu: "U nostru scopu hè di priservà sta vegetazione. Ùn avemu micca cridutu chì ci sarà u turismu in telecabina ", dice.

Dopu à a tenda, vultemu à l'area forestale cù i veiculi off-road in linea cù a strada di u prughjettu di u telefuninu. U lavu Sapanca pò esse vistu cum'è l'altitudine aumenta trà l'arburi alti longu a strada. Quì passemu u registratore à u residente lucale Alper Kesen:

"NON INNOVATIVU"

"A distruzzione chì averà da esse quì ùn hè micca innocente cum'è dettu. Ùn ci pare micca realisticu chì 508 arburi seranu eliminati. Inoltre, si dice chì quandu i pali di i zoni di u telefuninu seranu piantati, solu l'arburi à i pedi seranu tagliati. Sicondu u regulamentu di i trasportatori di cable in 2009, l'area induve passeranu i telefunini è i telefunini simili deve esse una zona accessibile. Pigliendu tutti questi in contu, hè contru à a natura di e cose per pudè fà questu senza taglià questi arburi.

PRESIDENTE ÖZEN: UNA PICCOLA CANTITA D'ARBURU DA TAGLIA

Parlendu à u nostru ghjurnale, u sindaco di Sapanca Özcan Özen hà datu infurmazioni nantu à u prugettu. Özen hà difesu u prugettu è hà dettu: "Secunnu l'accordu, a cumpagnia averà u dirittu di aduprà per 25 anni. Inoltre, ancu s'è a municipalità di Sapanca perde almenu 800 mila lire annu, a cumpagnia pagherà soldi. Resterà in a cumpagnia per 25 anni. Serà operatu per 25 anni. Dopu à 25 anni, ci darà a zona in una manera chì pò operà. In fatti, a custruzzione di a funivia in Sapanca hè assai bona in quantu à l'attività turistica ", disse. Özen hà dichjaratu chì 508 arburi in a zona di recreazione seranu eliminati è piantati in altrò in a furesta. Quandu avemu dumandatu nantu à u nùmeru d'arbureti per esse tagliati per i gammi di u telefuninu, Özen hà rispostu: "L'arburi seranu tagliati per solu 2 gambe, è questu hè assai chjucu". Hè nutatu chì l'arbureti 14 seranu tagliati per i gammi di u telefuninu.

"ÙN VOLEMU U PROGETTU"

Hidayet Ceylan, 75 anni, hè natu è criatu da Kırkpınar. Ripetì chì ùn vulianu micca u prughjettu di a funivia è disse: "Ci guidanu quì è quì cum'è nomadi à questa età. Eru strappatu mentre l'arburi eranu strappati. Mi sò malatu, aghju pigliatu a medicina, sò ghjuntu. Semu arrabbiati. Avà 3 arburi sò stati sradicati. Chì sarà dumane quandu l'altri sò smantellati ? In quantu à noi, ùn pudemu micca cullà a muntagna è tagliate una machja in questa furesta. Sè tagliemu un machja per fà una scopa, ci piglianu.

'RANT UNION S'IMPEGNA'

In nome di i cumpunenti TMMOB, u Rappresentante Provinciale di Sakarya Salim Aydın di a Càmera di Ingegneri Meccanici hà annunziatu ancu u rapportu tecnicu chì anu preparatu per u prugettu. Aydın riassunse: "A nostra intenzione di lascià e nostre terre, chì avemu ereditatu da i nostri antenati, à i nostri figlioli cù a brama di un megliu Kırkpınar è Mahmudiye, sta prova à esse scunfitta da a cooperazione di prufittu trà Sapanca Municipality è Bursa Teleferik AŞ sta volta. Ùn ci hè micca un rapportu EIA (pusitivu / negativu) di u prugettu. In questu casu, emette un permessu di custruzzione è principià a custruzzione hè un crimine davanti à a lege. À a prima tappa, circa 400 mila arburi forestali custituiti da larice, pinu giallu, faghju, castagnu è carpino seranu tagliati in a zona induve "solu a linea di funivia" hè calculata cum'è 5 metri. Inseme cù i lochi di l'alloghju, l'installazione turistica è i centri di cummandu per esse custruitu, sta macellazione pò aumentà sin'à 20 mila, è in l'anni chì venenu, cum'è in altre regioni di Sapanca, a regione serà aperta à a zonificazione è a cuncretizazione aumenterà unu. più piega.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*