Università di l'Università Disabled

università di u studiente universitariu disabilitatu
università di u studiente universitariu disabilitatu

Sicondu i dati di u Cunsigliu di l'Educazione Superiore (YÖK), solu 7.5 mila 47 di i 75 milioni di studienti chì studianu in università in Turchia sò disabilitati. Inoltre, quasi 42 mila di questi studenti disabili ricevenu educazione à distanza. In altri palori, solu 5 mila studienti ponu riceve educazione in sale di lettura è aule.

Malgradu a vita cunfinata à una sedia di rotelle, Muhammed Hazar Tekin, chì ùn hà mai rinunciatu à u so sognu di diventà avucatu, hè unu di i furtunati studienti cù disabilità. Perchè Tekin, chì hà vintu a Facultà di Dirittu di l'Università di Maltepe, ùn hà micca ostaculi in u campus.

U tema principale di u 3 di dicembre, u ghjornu internaziunale di e persone cù disabilità, annunziatu da e Nazioni Unite; per attirà l'attenzione à i diritti di e persone cù disabilità. Hè pussibule solu per i disabili di participà à a vita in modu efficace è diventanu individui felici è riesciuti cù l'oportunità offerte à elli.

Muhammed Hazar Tekin... 19 anni. Hà ereditatu u tipu 3 SMA, cusì serà in sedia di rotelle per a vita. Ma questu ùn impedisce micca a determinazione di leghje. Tekin hà vintu quist'annu à a Facultà di Dirittu di l'Università di Maltepe. Tekin, chì vive cù a so mamma è dui fratelli in u distrittu Sancaktepe di Istanbul; cù a so storia di perseveranza è a so università cù l'ambiente di u campus offertu à i disabili.

Dopu avè studiatu in a Classe Preparatoria Inglese à a Scola di Lingue Straniere, Muhammed hà sognu di diventà avucatu, ancu s'ellu avia luttatu cù SMA, una malatia causata da e cellule nervose di u muvimentu, da u ghjornu chì era natu è avia passatu per i tempi difficiuli. . U so scopu attuale hè di graduà cù successu da a Facultà di Giurisprudenza è diventà un accademicu.

Ùn era micca faciule per Tekin per vene in questi ghjorni. Tuttavia, Tekin, chì hà affruntatu parechje difficultà in tutta a so vita di l'educazione, hè unu di i furtunati invalidati micca solu in quantu à esse un studiente universitariu, ma ancu per l'opportunità chì li furnisce in l'ambiente di u campus. Dice chì e so sperienze deve esse esemplare.

A VITA SENZA OBSTACLES hè pussibile

Tekin ùn scontra micca difficultà in quantu à u trasportu à l'università è à e classi per via di e facilità per i disabili. In i primi ghjorni di e classi, Muhammed Hazar Tekin hè statu ringraziatu da u Rettore Prof. Dr. Şahin Karasar hà attribuitu un veiculu per u so viaghju da è da u campus; Dopu, cù a cooperazione di a Municipalità di Sancaktepe cù IMM, u trasportu hà cuminciatu à esse furnitu da un veiculu assignatu. L'Unità di Studenti Disabili, chì hè stata creata sottu à u Rettoratu, hà pigliatu tutte e misure necessarie per i studienti cù qualsiasi disabilità per accede à ogni tipu di lochi, in particulare ambienti educativi.

CHI VEDI I DISABILITATI PER A PRIMA VOLTA IN A CLASSE ÙN POTE ADATTU FACILE

Ma micca tuttu hè rosa, sicuru. Per esempiu, Tekin indica chì hè assai difficiule per quelli chì sò inseme cù una persona disabile per a prima volta in l'ambiente di a scola per abituà. Dicendu chì parechje persone ùn sanu micca cumu trattà e persone cù disabilità è chì hè timida di cumunicà, Tekin hà dettu: "U prucessu di abituà l'un à l'altru pò esse difficiule à volte. Ma a bona vuluntà risolve ogni prublema ".

I STRADE SONU DIFFICULTI, NON SCUOLA

Rimarchendu chì u spaziu di vita più difficiule per i disabili ùn sò micca e scole ma e strade, Tekin hà dettu: "Ci hè sempre un ostaculu. Una vittura parcheggiata davanti à una rampa pò arruvinà a vostra ghjurnata sana. Hè cum'è tù sì chjappu in un locu. A causa di e strade cattivi è di i bumps elevati, u mo veiculu alimentatu da a batteria hè dannatu è hè diventatu sempre più difficiule di guidà. Ùn ci hè micca rampe adattate per i disabili à l'entrata di l'edificazioni. E rampe ùn ponu micca cunforme cù e norme. Hè per quessa chì l'ostaculu principale hè in a strada ", dice.

E STRADE DEVU ESSERE DESIGNATE PER NOI

Tekin crede chì e persone disabile anu da esse incluse in a vita è dà u missaghju seguente à e persone disabili:

"Più simu in a strada è più simu in a vita, più a ghjente ci vede, impara à trattà cun noi è si abitua à noi. Finu chì esistemu in a vita, l'istituzioni pruvaranu à disignà i so spazii viventi secondu noi. Hè per quessa chì ogni persona disabile, ùn importa induve vive, deve esce in carrughju è aiutà à risolve i prublemi quì ".

PERCHÉ È IMPORTANTE UNA UNITÀ DISABILITATA ?

Esprimendu chì l'Unità di Studenti Disabilitati in l'università travaglia ancu per altri studienti cù disabilità cum'è ellu stessu, è chì facenu sforzi per risolve i prublemi affrontati da i disabili, Tekin hà dettu: "Ogni volta chì mandu un missaghju o mandu un missaghju per mè, mi tornanu rapidamente è mi dicenu chì anu cuminciatu à travaglià nantu à a suluzione di u prublema. Prima ch'e aghju chjamatu, mi chjamanu in anticipu è piglianu e precauzioni necessarie ", dice.

Hè impurtante per i studienti cù disabilità di pudè spustà liberamente in l'ambiente universitariu, accede à spazii di vita è unità educative, è di pudè truvà rapidamente un destinatariu. U fattu chì e precauzioni necessarie sò state pigliate à l'Università di Maltepe hè dovutu à a sensibilità di i disabili. Vice-Cancelliere Prof. Dr. Betül Çotuksöken è u Capu di l'Unità di Studenti Disabilitati Ahmet Durmuş sò assai interessati à i studienti cù disabilità.

Università Maltepe, Facultà di Scienze di l'Affari è di a Gestione, Dipartimentu di Ricerca Economica Assistente Ahmet Durmuş dice: "Avemu permessu à e persone disabili di socializà è di participà à attività fisiche in ogni ambiente rimuovendu tutti l'ostaculi davanti à elli, sia accademicu sia fisicu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*