U Prughjettu Kanal Istanbul Affetterà l'equilibriu climaticu di a regione

U prughjettu di Kanal Istanbul affetterà l'equilibriu climaticu di a regione
U prughjettu di Kanal Istanbul affetterà l'equilibriu climaticu di a regione

A riunione di a Cummissione di Revisione è Evaluazione (IDK) di u Prughjettu di Canal Istanbul, per a quale hè statu preparatu u rapportu di valutazione di l'impattu ambientale (EIA), hè stata tenuta in Ankara. A Fundazione TEMA hà assistitu à a Reunione İDK induve u rapportu EIA hè statu evaluatu è hà spressu e so opinioni è obiezioni in quantu à u Prughjettu di Canal Istanbul.

U rapportu EIA di u Prughjettu di u Canal Istanbul hè statu evaluatu in a Reunione İDK tenuta à u Ministeru di l'Ambiente è l'Urbanizazione u ghjovi 28 di nuvembre, cù a participazione di u rappresentante di a Fundazione TEMA. Rimarchendu chì i risichi chì u prugettu ponenu in Istanbul è a Regione di Marmara duveranu esse spartuti cù a sucietà, u presidente di a Fundazione TEMA Deniz Ataç hà dettu: "U Canale Istanbul ùn deve esse cunsideratu solu cum'è un prughjettu di trasportu marittimu. Perchè u prugettu hà da cambià cumplettamente tutti l'abitati terrestri è marini, u sistema di l'acqua sotterranea è u sistema di trasportu di a cità. Per quessa, deve esse realizatu studi di pianificazione spaziale è di valutazione strategica ambientale di u Prughjettu di u Canal Istanbul. "Escludendu u prugettu da questi prucessi è implementendu solu per mezu di u prucessu EIA significa chì i risichi pussibuli è e cunsequenze negative chì ponu esse scontri in u futuru ùn sò micca spartuti cù a sucità è quelli chì saranu direttamente affettati da u prugettu", disse. .

I terreni agriculi di Istanbul sò sottumessi à pressione di custruzzione

Se u Prughjettu di u Canal Istanbul hè realizatu, ci hè un risicu chì i terreni agriculi, a maiò parte di i quali si trovanu in a parte europea, saranu rapidamente aperti à a custruzzione. U rapportu di l'EIA dice chì u 52,16% di l'area di u prugettu hè terrenu agriculu. In ogni casu, a perdita di terreni agriculi ùn hè micca limitatu à i terreni agriculi longu u percorsu di u canali, ma pò ghjunghje à livelli assai più serii per via di a custruzzione chì si ferà intornu à u canali.

Un'isula cù una populazione di 8 milioni hè stata creata in Istanbul, chì hè in risicu di terramotu.

Cù u Prughjettu di u Canali Istanbul, una isula di 8 ettari cù una populazione di 97.600 milioni hè stata creata è a pupulazione in questa zona hè prevista per aumentà più. Ùn hè micca previstu in u rapportu di l'EIA cumu u canali, chì hè previstu per esse custruitu in una zona cusì densamente populata è in una zona di terrimotu, reagisce à i movimenti laterali è verticali in un eventuale terrimotu. Inoltre, u rapportu di l'EIA ùn dice micca cumu a pupulazione chì camparà in l'isula serà evacuata in casu d'un eventuale terrimotu.

L'impurtanti risorse d'acqua potabile di Istanbul sò in periculu

Sicondu u rapportu EIA di u prugettu, a diga di Sazlıdere, una di e risorse d'acqua principali di Istanbul, hè fora di usu. Questu significa a perdita di una fonte d'acqua impurtante per a ghjente di Istanbul, chì sentenu l'effetti di u cambiamentu climaticu cum'è a siccità più. Inoltre, i bacini di l'acqua sotterranea cuncentrati sottu i distretti di Silivri, Çatalca è Büyükçekmece sò riserve vitali d'acqua dolce in fronte à a siccità indutta da u cambiamentu climaticu è anu u putenziale di irrigà una quantità significativa di terra agricula. In casu di una fuga da l'acqua di mare à l'acqua sotterranea, ci hè un risicu di salinizazione irreversibile di l'acqua sotterranea in tuttu u Latu Europeu. U rapportu di l'EIA di u prugettu tratta stu risicu, ma ùn evalueghja micca in modu cumpletu u so impattu.

L'impattu di l'isula nova formata nantu à a vita naturali ùn hè micca prevedibile

A strada di u Canal Istanbul hè situata in una regione ricca è rara di Tracia, soprattuttu in quantu à l'assi naturali. U lavu Terkos è u so circondu, situatu nantu à a strada, sò una di e regioni cù a flora più ricca in Turchia. Canal Istanbul separà a parte europea di Istanbul da a Tracia, creendu una isula densamente populata. Ùn hè micca prevedibile cumu a fauna salvatica risponde à un tali isolamentu.

Affettarà l'equilibriu climaticu di a regione

U sistema di u Strettu Turcu, chì cunnetta u Mari Neru à u Marmara, hà una struttura di acqua è flussu di dui strati cù caratteristiche uniche. Cumminendu u Mari Neru è Marmara, cum'è qualsiasi dui mari, mette a vita in u Mari di Marmara è ancu in Istanbul in un risicu significativu. U Bosforu crea un equilibriu trà l'acque chì venenu à u Mari Neru attraversu i fiumi è l'acque chì venenu da u Mediterraniu. U equilibriu climaticu di u Mari Neru hè cumplettamente dipendente di stu sistema, è ogni cambiamentu in stu sistema palesa a pussibilità di riflessione negativa nantu à a dinamica climatica di u Mari Neru à longu andà.

Mappa di a strada di u Canali di Istanbul

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*