Ferrovia di Bagdad

ferrovie bagdat
ferrovie bagdat

147 anni di storia di a Ferrovia di Bagdad ! U prufessore Edward Mead Earle hà scrittu in u so libru "1923" chì Abdulhamid II hà impeditu à i stranieri di stallà nantu à a strada.

Sicondu u prufessore Earle, a seconda guerra mundiale Abdülhamit insistia à u ricunniscenza è a prutezzione di certi diritti. U Guvernu Ottumanu mette clause in l'accordu di cuncessione per impedisce chì i larghi privilegii di purtà novi capitulazioni per u benefiziu di i stati straneri. Hè statu dichjaratu in l'accordu chì e Cumpagnia Ferroviaria Anatoliana è Baghdad eranu cumpagnie ottomane cumuni. I disputi trà u guvernu è l'imprese, o trà l'imprese è i privati, seranu intesu in i tribunali turchi competenti. Un accordu sicretu hè statu aghjuntu à l'accordu di cuncessione. In cunsiquenza, a Cumpagnia ùn incuraghjerà i citadini di u statu straneru à stallà longu i Ferrovii Anatoliani è Baghdad.

I grandi stati avianu luttatu per ottene u privilegiu di mette un prughjettu di ferrovia in Baghdad, induve i viaghji eranu ripresu, per via di a so impurtanza strategica.

A storia chì hà purtatu à u prugettu "Ferrovia di Baghdad" durante l'Imperu Ottumanu hè ghjunta per a prima volta cù a linea Izmir-Aydın, chì hè stata cuminciata à esse custruitu cù u privilegiu cuncessu à una cumpagnia britannica in u 1856 è hè stata messa in opera in u 1866. . Quandu i Ferrovii orientali partianu da a fruntiera austriaca è passanu per Belgrad, Nis, Sofia è Edirne è ghjunghjenu à Istanbul in l'estiu di u 1888, i britannichi possedevanu a ferrovia Adana-Mersin in Anatolia è ancu a linea İzmir-Aydın è affittu Haydarpaşa. - Ferrovia İzmit. A linea Izmir-Kasaba (Turgutlu) era sottu u cuntrollu di i Francesi. In fattu, a prima custruzzione di ferrovia in i terre ottomane principia in Egittu in u 1851, cù a so lunghezza più di 1869 chilometri da u 1.300.

Sultan II. Dopu à a fine di e Ferrovie Orientali, Abdülhamit hà purtatu l'idea di copre l'Anatolia cù una reta di ferrovia cù u suggerimentu di l'Amministrazione Generale. Vulendu vende fucili "Mauzer" (Mavzer) à u Ministeru di a Guerra, u direttore di a Württembergische Vereinsbank in Stuttgart, Dr. Alfred von Kaulla, direttore generale di Deutsche Bank, Dr. D'accordu cù Georg von Siemens. Cusì, un partenariatu hè statu stabilitu per trattà l'operazione di a linea Haydarpaşa-İzmit è allargà sta linea à Ankara. Cuncessione à stu partenariatu per piglià a linea à Ankara in uttrovi 1888; Hè stata data à a cundizione chì a ferrovia sia allargata à Bagdad via Samsun, Sivas è Diyarbakır.

Cusì nasce a Cumpagnia Ferrovia Anatolia (La Societe du Chemin de Fer Ottomane d'Anatolie) è principia a prima ferrovia tedesca in l'Imperu Ottumanu. II. Abdülhamit hà garantitu à a cumpagnia di guadagnà almenu 15 XNUMX franchi per chilometru annu per a ferrovia di Ankara. Stu soldi seria furnitu da u Düyunu Umumiye cù i tassi per esse cullati da i lochi nantu à a strada di a nova linea.

Malgradu i diversi tentativi di i britannichi è di i francesi, II. Abdülhamit annuncia u 27 di nuvembre 1899 chì avia decisu di dà a cuncessione di a linea ferroviaria da Konya à Baghdad è u Golfu Persicu à Deutsche Bank. Intantu, u Bancu Ottumanu, in linea cù l'interessi francesi, era statu pigliatu da Deutsche Bank à a Cumpagnia Ferroviaria di Baghdad qualchì tempu fà.

II. Abdülhamit hà ancu cuncessu à u gruppu Deutsche Bank una cuncessione portu in Haydarpaşa. L'edificiu di a Stazione Haydarpaşa hè statu messu in serviziu in u 1902, un annu prima chì a cuncessione di a Ferrovia di Bagdad hè stata finalizzata.

L'edittu chì a cuncessione di a Ferrovia di Baghdad hè stata data à a Cumpagnia Ferroviaria Anatoliana hè stata emessa u 18 di marzu di u 1902. Kaiser II. Guglielmu II. Hà trasmissu u so ringraziu à Abdülhamit in un telegramma.

A Ferrovia di Baghdad, chì u puntu di partenza seria Konya, passava per e strade storichi è portanu u muvimentu à l'antica strada cummerciale. Dopu à Karaman è Ereğli, a nova linea attraversà i Monti Taurus è ghjunghje à a fertili Çukurova. A Ferrovia di Baghdad era di scuntrà cù a ferrovia Adana-Mersin in Adana, u centru cummerciale di Çukurova. I Monti Gavur anu da esse passatu à traversu tunnel è à Aleppu. A ferrovia creava cunnessione da quì à Hama, Homs, Tripoli, Damascu, Beirut, Jaffa è Ghjerusalemme. A Ferrovia di Baghdad ghjunghjeria à Nusaybin è Mosul dopu avè andatu à est da Aleppo. I dui rami chì lasciaranu Nusaybin anu da andà à Diyarbakir è Harput. A Ferrovia di Baghdad, chì seguitava a valle di u fiumu Tigris chì scorri da u sudu è u sudu di Mosul, ghjunghjeria à Baghdad dopu à Tikrit, Samarra è Sadiye.

Sicondu i termini di l'accordu chì u prufessore di storia di l'Università di Columbia Edward Mead Earle hà inclusu in u so travagliu datatu "1923", u guvernu ottomanu participà parzialmente à u finanziamentu di a Ferrovia di Bagdad. Per ogni chilometru di linea chì deve esse stallatu, u guvernu emette obbligazioni ottomane cù un valore nominale di 275 XNUMX franchi. In cambiu di sti ligami, a ferrovia è i beni immubiliarii di l'impresa seranu ipotecati.

Dopu à Konya, u bonu "Ottoman Baghdad Railway" hè statu datu à a cumpagnia u 200 di marzu di u 5, cù un tassu d'interessu di 1903 per centu è valenu 4 milioni di franchi per u primu periodu, per finanzià i primi 54 chilometri di a ferrovia. A pruprietà di i terreni di u statu da quale passava a ferrovia era da esse trasferita à i cuncessionarii gratuitamente. A cumpagnia puderia occupà i terreni nantu à quale custruia senza pagà affittu. E cave di sabbia è di petra seranu ancu aduprate gratuitamente. A cumpagnia avaristi u dirittu di esproprià i terreni privati, i cantieri è i lochi necessarii per a custruzzione cum'è i pozzi di sabbia, induve a linea passava. In più di questi, l'autorità di circà l'artefatti archeologichi è di fà scavi longu à a linea hè stata ancu cuncessa.

II. Abdülhamit insistia à u ricunniscenza è a prutezzione di certi diritti. U guvernu ottomanu hà messu clause in l'accordu di cuncessione per impedisce chì i privilegii largu di purtà novi capitulazioni per u benefiziu di i stati stranieri. Hè statu dichjaratu in l'accordu chì e Cumpagnia Ferroviaria Anatoliana è Baghdad eranu cumpagnie ottomane cumuni. I disputi trà u guvernu è l'imprese, o trà l'imprese è i privati, seranu intesu in i tribunali turchi competenti.

Un accordu sicretu hè statu aghjuntu à l'accordu di cuncessione. In cunsiquenza, a Cumpagnia ùn incuraghjerà i citadini di u statu straneru à stallà longu i Ferrovii Anatoliani è Baghdad.

U Guvernu Ottumanu era ancu interessatu à a custruzzione di a Ferrovia di Baghdad per aduprà per scopi militari. A ferrovia puderia esse aduprata per manuvre o suppressione di ribellioni in pace è per a mobilizazione in guerra.

U prufessore Earle scrive ancu chì a Ferrovia di Baghdad era "un elementu di a cumpetizione tedesca-britannica in mare, una pedina in u grande ghjocu trà l'Alliati è i Putenzi Centrali, un periodu di lotta diplomatica per l'influenza". "Mentre ogni chilometru di a Ferrovia di Baghdad era stallatu, una lotta feroce hè stata battuta contr'à a resistenza di a Gran Bretagna, a Russia è a Francia, chì ùn vulianu micca chì a Turchia sia più forte. Sta resistenza era guidata da l'Inghilterra, chì temeva chì a Ferrovia di Bagdad minacciava l'Egittu è l'India.

Sicondu l'infurmazioni datu da u prufessore Earle da u Cunsul Generale Britannicu in Istanbul, "A produzzione agricula hè aumentata in e regioni induve passa a Ferrovia Anatolica". In certi lochi, a proporzione di terra cultivata era radduppiata. A fame è a fame chì eranu cumuni in u passatu hè sparita; I impianti di irrigazione avianu largamente impeditu a siccità è l'inundazioni. I paisani anatoliani s'eranu vultatu à l'industria.

Trà l'anni 1906-1914, i Ferroviari Anatoliani è Baghdad pagavanu i so azionisti da 5 à 6 per centu di earnings di tantu in tantu. A Ferrovia di Baghdad hè stata mudernizzata in u 1911, è l'oliu acquistatu da l'American Standard Oil Company di New Jersey hà cuminciatu à esse brusgiatu in e locomotive.

E parti finite di a Ferrovia di Baghdad anu ancu fattu surrisu a ghjente. Cù una lunghezza di linea di 1906 chilometri in u 200, 29 passageri è 629 tunnellate di carica sò stati trasportati; L'ingressu grossu per chilometru era di 13 693 franchi, è i pagamenti di sicurità di a cumunità eranu 1.368 624 franchi. In u 028, sta linea avia righjuntu 1914 chilometri ; 887 mila 597 passageri è 675 mila 116 tunnillati di carichi sò stati trasportati, l'ingudu grossu per capita era di 194 franchi, è i pagamenti di guaranzia totali eranu 8.177 milioni 2 mila 939 franchi.

Cumu l'Imperu Ottumanu, chì si partia cù a Germania in a Prima Guerra Munniali, si divisu, emerge cù l'accordu Sykes-Picot firmatu u 9 di maghju di u 1916 trà e putenzi di l'Entente. Cù l'accordu, i cunfini di i diritti pulitichi è ecunomichi britannichi è francesi in e regioni di l'Imperu da esse divisu sò stati tracciati. Frà e regioni datu à a piena sovranità di Francia eranu u cuttuni Çukurova, i minieri di ramu Ergani è a seccione di a Ferrovia di Bagdad trà i Monti Taurus è Mosul. A Gran Bretagna, invece, piglià u cuntrollu di tutta a Mesopotamia miridiunali, da Tikrit à u Golfu Persicu, da a fruntiera arabica à l'Iran.

Dopu à a proclamazione di a Republica, 4 mila chilometri di ferrovie custruite è operate da stati stranieri durante u periodu ottomanu restanu in e fruntiere naziunali. Cù a lege promulgata u 24 di maghju di u 1924, sti linii sò stati naziunalizati. I cuncessioni di e cumpagnie sò stati compru cù u tempu.

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*