İmamoğlu: Perde e risorse d'acqua dolce significa chì Istanbul hè suicidiu

Imamoglu significa chì Istanbul, chì hà persu e so risorse d'acqua dolce, si suicida.
Imamoglu significa chì Istanbul, chì hà persu e so risorse d'acqua dolce, si suicida.

U presidente di l'IMM Ekrem İmamoğlu, hà parlatu à u "Symposium di u cambiamentu climaticu è a gestione di l'acqua". Enfatizendu chì a so pusizione annantu à Kanal Istanbul hè vitale, micca pulitica, İmamoğlu hà dettu: "Quandu si tratta di a vitalità di i vostri mari è di l'esistenza di risorse d'acqua dolce, ùn pudete micca rinvià ciò chì avete persu in ogni modu. Quessi ùn sò micca cose chì ponu esse compru, compru è rimpiazzati cù soldi. Se puderia esse risolta cù soldi, i deserti di u mondu sarianu lussureggianti. Se disturbate l'ordine di a natura per l'interessi di ogni ghjornu, tutti avemu da pagà u prezzu per e generazioni. Un Istanbul chì hà persu i so risorsi d'acqua fresca è chì hà finitu cù e so mani a vita in u mare - ùn ci vogliu mancu pensà - significa suicidà ! Hè a mente, u sensu cumunu è a cuscenza di i 16 milioni di pruprietarii di sta cità chì impediscenu stu suicidiu ".

Sindaco di a Municipalità Metropolitana di Istanbul (IMM) Ekrem İmamoğluhà participatu à u "Symposium di u cambiamentu climaticu è a gestione di l'acqua" ospitatu da İSKİ. À u simposiu tenutu in Baltalimanı, İmamoğlu era accumpagnatu da u deputatu CHP Istanbul Gökan Zeybek, u sindaco di Sarıyer Şükrü Genç è u staffu di l'alta dirigenza di l'IMM. U simposiu hà iniziatu cù a proiezione di u filmu promozionale İSKİ. U direttore generale di İSKİ, Raif Mermutlu, hà fattu u primu discorsu à l'avvenimentu. Mermurtlu spiegò a "storia di l'acqua" di Istanbul è e zone di usu di l'acqua, accumpagnata da slides.

ELİF TENUTA A PROMESSA À NAZ

Pigliendu u microfonu dopu à Mermutlu, İmamoğlu hà iniziatu u so discorsu mantenendu una parolla. Dichjarà ch'ella hè andata à a Scuola Primaria Sancaktepe in u distrittu dopu a so visita à a municipalità di Bağcılar u 6 di ghjennaghju scorsu, İmamoğlu hà nutatu chì Elif Naz Koçak, di 5 anni, li dete una foto cù a scritta "Ùn sprechemu micca a nostra acqua". İmamoğlu hà dettu: "Aghju prumessu à Elif. Mi piacia assai perchè Elif m'hà datu u so travagliu è u so travagliu. Hà fattu u simposiu senza sapè, vi dicu. Mentre chì l'acqua hè persa, ci sò gocce suln. Mi piace tantu. Qualcosa tremenda. Pensu chì u nostru Direttore Generale di İSKİ duveria appiccà questu in un puntu assai bonu di İSKİ è valutà. Avemu zitelli è ghjovani assai sensibili ", disse.

"SE RITARDIAmu per piglià MISURE, PAGAMU U PREZZU"

Enfatizendu chì una di e nostre più grande debulezza cum'è esseri umani hè a capiscitura chì "nunda mi succederà", İmamoğlu hà dettu: "Credemu chì e cose cattive sempre succederanu à l'altri". İmammoğlu hà dettu: "Di solitu simu tardi per piglià precauzioni è per preparà e pussibulità negative, è paghemu u prezzu per questu. Mentre chì u mondu hè affruntatu cù un prublema crescente è vitale cum'è u cambiamentu climaticu, sfurtunatamenti, parechje società in u mondu sò in a mentalità di "Nunda mi succederà". Pensu chì ùn avemu micca dirittu è nisun locu per esse in una tale psiculugia in questa terra. Chì ama u so paese, patria è nazione; Tutti quelli chì pensanu à u futuru di i so figlioli deve esse infurmatu è vigilante contru u periculu di u cambiamentu climaticu.

"Andemu à cavalcà un segnu di u ghjornu di u ghjudiziu"

İmamoğlu hà cuntinuatu u so discorsu cusì: "In unu di i studii 'ottimisti' nantu à i pussibuli effetti di u cambiamentu climaticu, hè previstu chì u 2050 per centu di e 520 grandi cità in u mondu sperimentanu" cambiamenti drammatici in e cundizioni climatichi "en 77. Stu studiu "ottimista" dice un'altra cosa assai impurtante: Ci hè una predizione chì per via di u cambiamentu climaticu, almenu u 520 per centu di 20 grandi cità cuntinueghjanu a so vita cù e cundizioni climatichi chì ùn sò senza precedente in ogni locu in u mondu oghje. Questa hè una situazione terribili. Ùn sapemu mancu esattamente ciò chì ci sarà. Andemu à cavalcà un signu di u ghjornu di u ghjudiziu. À u primu pianu di i prublemi causati da u cambiamentu climaticu hè a minaccia di l'estinzione di e risorse d'acqua fresca è a diminuzione di a so capacità. A diminuzione di i risorsi d'acqua, chì mantene a so esistenza in un equilibriu assai dilicatu, hè un sviluppu assai impurtante è un gran periculu chì scuzzulate tutti l'aspetti di a vita in u mondu. L'acqua, chì hè a surgente di a vita; Hè a fonte principale di l'agricultura è l'industria, vale à dì l'ecunumia. Per quessa, u futuru di i paesi chì ùn ponu micca stabilisce è operà un "sistema di gestione di l'acqua" efficace per prutege è sviluppà risorse d'acqua hè minacciatu.

"CANALE ISTANBUL; U PROGETTU ASSURTU"

İmamoğlu hà ancu listatu e cunsequenze negative di a mancanza di una gestione efficace di l'acqua cum'è seguente:
"L'absenza di una gestione efficace di l'acqua significa; Significa affruntà prublemi ecunomichi, suciali è pulitichi insurmontabili. U cambiamentu climaticu è a gestione di l'acqua, in u mo parè, hè unu di i prublemi di sopravvivenza più impurtanti di u nostru paese oghje. Forsi u più impurtante. D’altronde, a questione di a « sopravvivenza » quì ùn hà nunda à fà cù a chjamata questione di sopravvivenza in e campagne elettorali. Stu prublema hè literalmente una questione di "esistenza-non-esistenza". Eppuru, malgradu st’impurtanza vitale, si vede dinò ch’ellu ùn ci hè abbastanza agenda, chì ùn si sente micca abbastanza, chì ùn hè micca abbastanza in contu. Per esempiu, unu di l'aspettu pocu parlatu di u prugettu Kanal Istanbul hè l'effettu di stu prughjettu cumplettamente assurdu nantu à i mari è e risorse d'acqua fresca, precisamente in questu sensu. Tutti chì vivenu in Istanbul devenu esse assai chjaru di cumu e risorse d'acqua di sta cità antica, chì hè digià affruntata da risichi seri per via di una grande pressione di a pupulazione, seranu affettate da u prugettu Kanal Istanbul ".

"NON POLITIQUE; Ascoltate i scientisti”

Dicendu: "U nostru duvere più fundamentale contr'à i 16 milioni d'Istambuli chì ci anu datu u compitu cù u tassu di votu più altu in a storia di sta cità hè di capisce u grande risicu chì stu prughjettu pone nantu à e risorse d'acqua di Istanbul ", hà dettu İmamoğlu. hè una volta è una volta. Chjamu à tutti i Istanbuliti di tutte l'età, grande o chjuca: dumandate, investigate, amparà nantu à i pussibuli effetti di Kanal Istanbul nantu à u Mari di Marmara è e risorse d'acqua fresca di sta cità, è ascolta i scientisti. Ùn ascolta micca à mè o à altri pulitici; ascolta i scientisti. Perchè senza acqua, ùn ci hè vita. Senza acqua, ùn ci sarà micca pruduzzione. Ùn ci hè micca industria agricula. Senza acqua, i nostri figlioli ùn anu micca futuru ", disse.

"SE I DENARI RISOLVERI, I DESERTI IN U MONDU SARIAnu VERDI"

Enfatizendu chì i scientisti anu fattu determinazioni assai impurtanti nantu à sta questione, İmamoğlu hà dettu: "Danu avvirtimenti assai seri nantu à sviluppi assai periculosi. Se un prughjettu pone un risicu cusì grande per u mare è l'acqua di una cità, ùn ci hè più bisognu di parlà di u restu. Ancu questu mostra quantu assurdu u prughjettu hè. A nostra attitudine versu Kanal Istanbul ùn hè micca pulitica ma vitale. Quandu si tratta di a vitalità di i vostri mari è l'esistenza di risorse d'acqua fresca, ùn pudete mai ritruvà ciò chì avete persu. Quessi ùn sò micca cose chì ponu esse compru, compru è rimpiazzati cù soldi. Se puderia esse risolta cù soldi, i deserti di u mondu sarianu lussureggianti. Se disturbate l'ordine di a natura per l'interessi di ogni ghjornu, tutti avemu da pagà u prezzu per e generazioni. Un Istanbul chì hà persu i so risorsi d'acqua fresca è chì hà finitu cù e so mani a vita in u mare - ùn ci vogliu mancu pensà - significa suicidà ! Hè a mente di 16 milioni di pruprietarii di sta cità chì impediscenu stu suicidiu. Hè u sensu cumunu di 16 milioni. Hè a so cuscenza. Per quessa, avemu da creà una grande cuscenza in Istanbul nantu à u cambiamentu climaticu è a gestione di l'acqua, per spiegà in ogni ambiente, per prisentà una sucità cuscente, è per sensibilizà i zitelli è i ghjovani à stu prucessu. "Oghje, significa tradisce a fiducia di tutti quelli chì ùn capiscenu micca stu prucessu, chì anu dapoi centinaie d'anni chì cercanu di sviluppà pulitiche relative à l'acqua, da l'Imperu Bizantinu à l'Imperu Ottumanu o à u periodu di a Republica ", disse.

"L'ACQUA hè RELATA CU U TERMOTU"

Rimarchendu chì u terrimotu hè un altru prublema di risicu cusì impurtante cum'è a siccità per Istanbul, İmamoğlu hà dettu: "Quandu parlemu di terrimoti, ci hè un puntu di vista chì dice:" Chì ci hè un terrimotu à fà cù u canali ? I scientisti sanu assai bè chì l'acqua hà qualcosa à fà cù i terrimoti. U terrimotu in questa cità hè un ciculu ripetutu per millaie d'anni. Ùn ci hè micca scappatu da u terrimotu. Allora, s'ellu si parla di l'acqua in questa cità, avemu sempre à parlà di u terrimotu inseme cù l'acqua. Avemu da amparà è preparà. Unu di i bisogni più basi è vitali dopu à i terrimoti hè u fornimentu di l'acqua potabile è di utilità, i fognarii è i servizii di salute ambientale; Quessi sò prublemi assai impurtanti. U bisognu di l'acqua d'urgenza hè ancu necessariu per l'extinzione di u focu chì sò sicuru d'esplosione dopu un terramotu. Tutti sapemu chì a mancanza di servizii d'acqua è di sanità dopu à u terrimotu pruvucarà un secondu disastru cum'è a diffusione di l'epidemie. Ùn ci vole micca scurdà di questu. Per quessa, noi, cum'è İSKİ è İBB, avemu da esse preparatu in quantu à ciò chì deve esse fattu prima, durante è dopu à u terrimotu. L'esperienza hà ancu revelatu chì i terrimoti causanu danni numerosi è maiò à l'infrastruttura d'acqua è di fognaria. Parechji studii anu preditu chì i terrimoti cù una magnitude di più di 7.0 ponu causà danni seriu à e rete d'acqua è di fognaria, in particulare in i distretti di a parti europea di Istanbul.

"CREAMU UNA VISIONE BASATA IN A SCIENZA"

"A gestione di sta cità ùn pò micca esse di trattà cù i prublemi chì a cità passa oghje", disse İmamoğlu è hà cuntinuatu cusì:
"Avete da parlà, pensà è preparà per u futuru di sta cità per 10 anni, 20 anni, 50 anni, ancu 100 anni. Nimu ùn duverebbe dubbità ch’è no cumpiitemu assolutamente a nostra rispunsabilità per u futuru mediu è longu di a cità. Hè cusì chì definiscemu a nostra propria missione è guardemu à u futuru cusì. Avemu u scopu di creà una visione sustinevule basata nantu à a scienza, libera da l'interessi di ogni ghjornu, per ghjunghje à un avvene cumunu. Sottulineemu ch'ellu mette in avanti a lotta per a prutezzione, u sviluppu è a prutezzione di i risorsi naturali di sta cità à u più altu livellu, micca cù i calculi di ogni ghjornu, è vulemu sempre dimustrà ch'è no ne simu un seguitori. Agiscemu cù una mente cumuna, cun una cunniscenza di a cura di a cità è di u rispettu di e persone. Vulemu guvernà sta cità cù una mente cumuna. Hè per quessa chì avemu bisognu di sapè ciò chì pensate è amparà da voi ".

A POPULA SCIENTIFICA: "SPARTE I TU RISPARMI"

Dicendu: "In questu prucessu, voi, cum'è i scientisti, l'accademici è i membri di a stampa, avete una grande rispunsabilità" è hà finitu u so discorsu cù e seguenti parolle:

"Questu prublema hè un prublema olisticu. U tema di l'acqua è l'elementi chì custituiscenu i tecnichi ligati à questu deve esse parlatu in ogni ambiente. Ùn possu micca descriverà l'estensione di u dannu fattu da u silenziu o di e masse silenziate à questu periodu. Dunque, in nome di i mo 16 milioni di citadini, vi ringraziu sinceramente per avè assistitu à sta riunione oghje. Vecu questu ringraziu cum'è un debitu in nome di Istanbulites. I dati scientifichi, i suggerimenti è a visione chì presenterete sò assai preziosi per noi, per ogni Istanbulite. Per piacè ùn esitate à sparte a vostra cunniscenza, sapè fà è sperienza cun noi. Vogliu annunzià à tutti di voi chì simu determinati à voce questu, à voce, è à cuntribuisce à l'acquistu di tutti l'infurmazioni in ambienti trasparenti ".

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*