Storia di a Ferrovia di Bursa Mudanya

storia di a ferrovia di bursa mudanya
storia di a ferrovia di bursa mudanya

L'annu 2016, chì hè statu annunziatu per u Trenu d'Alta Velocità in Bursa, hè statu missu è l'annu 2020 hè stata mirata. Ancu s'è a riunione di a cità cù u trenu hè stata ritardata per un certu tempu per via di qualchi negatività sperimentate durante u prucessu di custruzzione, a storia ferroviaria di Bursa hè piena di avvenimenti interessanti.

FERROVIA DA MUDANYA À BURSA

A Mudanya Bursa Railway, a custruzzione di a quale hà cuminciatu in u 1875 è hà fattu u so primu viaghju solu diciassette anni dopu, in u 1892, era una linea "sui generis" cù una corta lunghezza di 41 chilometri è senza cunnessione cù alcuna linea anatolica. A custruzzione di a linea si ferma duie volte per ragioni ecunomiche è hè stata finita in u terzu tentativu da un omu d'affari belga, Georges Nagelmackers.

BISOGNA DI TRANSPORTE FACILE

Sicondu fonti storichi, l'idea di custruisce una ferrovia trà Mudanya è Bursa hè stata prima in u 1867. L'effettu di u cummerciu di seta di Bursa, chì hà avutu un grande successu cù a pusizione di Mudanya in u cummerciu est-ovest è a so qualità chì superava a seta iraniana in u 18u seculu, era grande. Inoltre, l'inviu di i prudutti furniti à Istanbul, è dunque à u palazzu, via Bursa hà purtatu a necessità di un flussu veloce è prezzu. In più di tutti questi, quelli chì sò ghjunti à e surgenti termali di Bursa via l'Europa è Istanbul eranu ancu influenti in l'idea di a linea ferroviaria.

Quandu a custruzzione di a linea hè ghjunta à l'agenda, u primu prughjettu cunsideratu era una ferrovia chì partia da Mudanya è passa per Bursa, Kütahya è Karahisar è si estende à Konya. A custruzzione di un portu nantu à a costa di Mudanya era ancu inclusa in u prugettu.

FERROVIA DELI DUMRUL

A durata tutale di sta linea hè stata determinata cum'è 576 chilometri. A durata currisponde à un viaghju di circa 96 ore. In a custruzzione, hè previstu chì 360 mila di e 120 ​​mila persone chì vivenu in e regioni induve a linea passerà travaglià fisicamente, è i restanti 240 mila seranu tassati è cuntribuiscenu materialmente. Hè previstu chì a ferrovia, chì serà custruitu cù un contu di 6 mila lire per chilometru, costarà 3 milioni 456 mila lire. U statu pagherà 384 mila lire per sta linea, è e persone chì vivenu in i lochi induve a linea passava paganu 58 centesimi annu o travaglianu in a custruzzione sette ghjorni à l'annu. Reminiscendu u ponte di Deli Dumrul, sta linea avia da purtà 88 mila tunnellate di carichi o merchenzie per annu per esse prufittu.

FIRMATA DUE VOLTE, COMPLETA U TERZA

U percorsu di a linea ferroviaria Bursa Mudanya, a custruzzione di quale hà iniziatu dopu à qualchi sviluppi, hè stata determinata cum'è seguita; Mudanya- Yörükali - Koru (Passaggio) - Persiani - Bursa (Merinos in attesa) - Bursa

A causa di e difficultà ecunomiche sperimentate durante a custruzzione di a linea, i travaglii si fermanu duie volte. Per d 'altra banda, dui artefatti storichi sò stati truvati nantu à a strada Mudanya di a Linea, è questi artefatti arregistrati sò stati mandati à Istanbul.

IMPRENDITORI BELGA COMPLETU

Quasi dui dicennii dopu à a prima scavazione di a linea hè stata culpita, un accordu hè statu ghjuntu cù l'imprenditore belga Georges Nagelmackers. In l'accordu di cuncessione firmatu mutualmente, a cumpagnia di Nagelmackers hà da dà una parte à u statu da l'ingudu per esse acquistatu per passageru dopu à un certu gradu, è ancu pagà un anticipu di 40 mila lire à u Tesoru Ottumanu.

Infine, u terzu imprenditore di a linea, Nagelmeckers, compie u stabilimentu di a Cumpagnia Ferroviaria Mudanya - Bursa u 10 di settembre di u 1891. E parti dannighjate di a ferrovia, chì era inattiva per parechji anni, sò stati riparati. Circa 1700 travagliadori anu travagliatu durante u so cumpletu.

BENVENU CU FIORI

A linea hà apertu u 16 di ghjugnu di u 1892. Cinque vagoni tirati da duie locomotive, chì partianu da a stazione di Mudanya cù bandiere à 08.20, ghjunghjenu à a stazione di Bursa decorata cù fiori è palloncini à 10.30. In più di l'Armonia Militare chì ghjucanu à Hamidiye March, u guvernatore di Bursa Münir Pasha è parechji statisti è suldati salutanu u trenu.

I SOLDATI GRECI MUVI

A ferrovia, chì era cunnessa cù l'Amministrazione di Ferrovie Militari è Porti durante a 1a Guerra Munniali, hà ancu purtatu suldati grechi in cambiu di soldi à prezzi elevati durante u periodu di l'armistiziu. A linea, chì hà guadagnatu assai soldi da u trasportu di i suldati, vulia esse venduta da a cumpagnia di l'operatore dopu a creazione di a repubblica. A cumpagnia abbandunò a linea in u 1931 quandu ùn era micca successu in vendita. Dopu chì l'operazione di a linea naziunalizata hè stata trasferita à a Republica di Turchia, hè stata vulsutu cunnette cù e linee in Anatolia. U serviziu di a linea, chì ùn hà micca furnitu u ritornu ecunomicu previstu, hè stata firmata u 18 d'aostu di u 1948. A linea hè stata cumpletamente chjusa u 10 di lugliu di u 1958 da a decisione di a Gran Assemblea Naziunale Turca.

I rails di a Mudanya Bursa Railway, chì hà avutu un periodu assai difficiule cù alti è bassi durante u periodu di custruzzione è operazione, sò stati cumplettamente smantellati oghje. L'edifizii custruiti durante u periodu di travagliu di a linea sò usati cum'è alberghi, ristoranti è strutture suciali oghje.

(Questa nutizia hè basatu annantu à u libru "Mudanya - Bursa Railway Construction and Operation", scrittu da Mustafa Yazıcı, chì hà ricevutu u Premiu di Ricerca Yılmaz Akkılıç Bursa 2014 è publicatu da a Municipalità di Nilüfer.)

Esse u primu à cummentà

lascia una risposta

U vostru indirizzu email ùn seranu micca publicatu.


*